Nu Online
Momenteel zijn er 260 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gemeente en feest op verschillende dag--- praktisch

  31-7-2017 14:09:32
Hallo iedereen,

Wegens gezondheidsproblemen is ons trouwfeest en gemeentelijk huwelijk gescheiden van elkaar (een volledige dag is te zwaar voor mijn partner).

Omdat één van onze getuigen uit het buitenland komt en het zo belachelijk is om mensen zich voor 10 minuten (gemeentelijk huwelijk) te laten opdirken zouden we met een 25 man (ouders/grootouders/getuigen/broers en zussen) nadien nog iets willen doen (eten/ receptie/...). Alleen gaat dit dan ook weer redelijk veel geld kosten voor zo een pak volk terwijl we ook al een volwaardig feest hebben in de weken nadien. Heeft iemand een suggestie om nog iets te kunnen doen samen, er iets leuks van te maken, zonder dat we weer een fortuin kwijt zijn? Iets in huis doen zal niet lukken vermits we aan het verbouwen zijn.

Ik zie even door de bomen het bos niet meer dus hoop dat iemand een suggestie heeft. Alvast bedankt!

svhkk
1-5-2018
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1341


Peter

 Meld misbruik31-7-2017 16:23:20

Denkpiste 1: enkel jullie samen met ouders en getuigen (zouden de anderen dat erg vinden als ze het niet weten?)

Denkpiste 2: je 25 genodigden voor die burgerlijke transactie, elk in gewone stadskledij, direct daarna trouwkleren weer uit, uitstapje en achteraf iets eenvoudigs gaan eten voor zij die willen, eventueel elk zijn rekening.

2 bis - Alternatief, niet opdirken en trouwkleren sparen voor de dag van (de ceremonie en?) het feest.



Stevie
22-7-2017
 Meld misbruik1-8-2017 13:58:46

Wij hadden het ook apart. Voor de wet waren we met een 17tal (enkel dichte familie, ouders, broer, zus, grootouders). We zijn in een resto achteraf gaan lunchen en waren ong 1000 euro kwijt. was reeds berekend in het budget dus geen probleem. Wil je wat minder geven, dan kan je bv een mobiele cocktailbar ofzo laten komen aan het gemeentehuis. Klein receptieke doen daar op't gemeenteplein. Dat zal toch altijd goedkoper zijn dan eten voor 25 man betalen. Er zijn leuke foodtrucks online, kijk daar eens even.



Ann

 Meld misbruik8-8-2017 15:25:45

Beste svhkk

Omdat ik begrijp hoe belangrijk is dat gezondheid is en ik ben ook een bruid die gezondheidsproblemen heeft, splitsen wij ook onze dag in 2.
Normaal was het voorzien om de eerste dag, de wet te doen, foto's en eten met 35 mensen die voor mij en mijn verloofde.
De tweede dag doen we 's avonds een fuif.

Mss kan je dat wel al helpen?



Evelien
16-9-2017
 Meld misbruik8-8-2017 23:50:34

Hallo

Jammer van de gezondheidsproblemen. Hopelijk toch genoeg kracht om Van de momenten te genieten.

Wij hadden andere redenen maar vrijdag trouwden we voor de wet en in september voor de kerk.

De trouw voor de wet zijn we met 15 personen geweest.

Hebben omdat we pas savonds konden eten en de trouw al in de vroege namiddag was thuis receptie gehouden als zijnde voorgerecht.

Kan misschien bij de ouders doorgaan ipv bij jullie zelf?

Nadien hoofdgerecht en voor wie wenst dessert gaan eten. Kies een leuk restaurant dat meevalt van prijs. Weet niet van waar je bent maar wij hebben gegeten bij jambalaya in Diepenbeek. Hadden ook goede drinkers bij en waren nog geen 700 euro kwijt.

Nadien zijn we naar een café gegaan waar wij meestal gaan om iets te drinken. Normaal lifemusic maar doordat de artiest Van vrijdag ermee gestopt is tijdelijk niet op vrijdag. Irish pub in Hasselt. Daar werd op initiatief van de gasten pot uitgelegd. Wat voor ons op nog iets van een 40 euro uitkwam.

Resultaat een fijne ontspannen dag die op een betaalbare manier toch volledig gevuld was. Alle aanwezigen waren gelukkig en zeiden dat het super leuk was.

Veel succes alvast



Ellen
26-8-2017
 Meld misbruik20-8-2017 7:23:13

Vorige week getrouwd voor de wet, volgende week voor de kerk...

Misschien kan je inderdaad iets organiseren bij je ouders of vrienden ofzo? komt alleszinds veel goedkoper uit hoor!

Wij waren met 22personen van de dichtste familie. Daarmee zijn we na de trouw naar onze tuin getrokken en geaperitiefd. Nadien voor iedereen pasta gemaakt: 4soorten pasta in bain maries. Enkele desserts voorzien en wat fruit. Er kwamen dan ook nog een 20tal vrienden later op de dag om te toosten , en in de avond hadden we dan nog een 60tal sandwiches voorzien voor iedereen. (er waren zelfs nog 20 sandwichen hiervan over). Drank gaan halen bij de brouwer, cava in de Delhaize met een promotie.

Er zijn 15flessen cava gedronken. dit samen met de andere drank hebben we ongeveer 200euro betaald. Alle pasta, sandwiches, beleg, chips en nootjes,... waren ongeveer 180euro.

Wij hebben dus 'gefeest' met een 50tal personen voor ongeveer 400euro. Niemand heeft te weinig te eten of drinken gehad en iedereen had een leuke dag :)




svhkk
1-5-2018
 Meld misbruik21-8-2017 17:25:26

Hallo iedereen,

Super bedankt voor alle reacties!! Hier heb ik echt veel aan gehad!

We hebben, geïnspireerd door de reacties, uiteindelijk besloten om iets te gaan drinken in het lokale café allemaal samen. Als we dan een aantal bierplanken bestellen dan heeft iedereen wel wat te eten ook en hebben we nog een gezellige namiddag!

Een foodtruck ed hebben we ook aan gedacht maar het zal waarschijnlijk nog veel te koud zijn om iets buiten te gaan doen, dus hebben we het zo opgelost. Zelf maken (ook al is het 'maar' een pastasaus) is niet echt mogelijk omwille van de gezondheid. En alhoewel er zeker mensen zouden willen helpen willen we dat liever niet. We krijgen al zoveel hulp dat we het fijn zouden vinden mocht iedereen deze ene keer gewoon kunnen meegenieten zonder iets te moeten doen. Iedereen die zijn trouwfeest nog op de planning staat: veel plezier gewenst!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...