Nu Online
Momenteel zijn er 148 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis - gezondheidsproblemen

  15-2-2007 17:13:28
Hallo!
Wij trouwen op 10 augustus dit jaar en zijn volop aan't zoeken naar een geschikte huwelijksreis.
We dromen van een romantische, liefst exotische bestemming (we zien ons al logeren in houten hutjes op het strand vol palmbomen, graag met massages en dergelijke...). Het probleem is echter dat ik CVS heb (chronisch vermoeidheidssyndroom met dagen van uitputting, spier- en gewrichtspijn, misselijkheid, slecht geheugen...) Ik ben dan ook heel bang voor een jetlag en voor de gevolgen van inentingen (tegen gele koorts zou bv al niet mogen) Voorlopig gaat het wel beter, maar als ik me te zeer vermoei kan ik een serieuze stap achteruit zetten. Heeft iemand een idee over een fijne bestemming die zou kunnen? Zijn er eventueel nog bruiden met CVS om tips en ervaringen mee uit te wisselen?
Alvast bedankt!
Groetjes!
Karolien
10-08-2007

Karolien
10-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1101


Selma
8-9-2007
 Meld misbruik15-2-2007 17:34:08

Hoihoi,

Tja, die jetlag, dat weet je pas als je er bent. Maar misschien is Aruba of een van die eilanden een optie? Daar heb je volgens mij geen inentingen voor nodig. Het klimaat is daar ook veel beter en veel mensen met een chronische ziekte reageren daar heel goed op.

Veel succes.

Groetjes Selma



Kristel

 Meld misbruik15-2-2007 17:53:12

Hoi,

Voor Martinique of Guadeloupe heb je ook geen intentingen nodig en daar is't echt mooi! En denk dat het tijdsverschil 6u is dus dat valt nog tamelijk goed mee. Of anders Egypte of Turkijke? Denk dat je dichter bij huis ook wel iets vindt.

Succes
Kristel



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik15-2-2007 18:05:36

Hallo Karolien,

Voor de Nederlandse Antillen heb je geen inentingen nodig, ik denk dat het uurverschil ook wel goed meevalt. Wij hebben vorig jaar eens geïnformeerd om naar Kaap Verdië op vakantie te gaan en volgens mij heb je daar ook geen inentingen voor nodig, maar dat weet ik niet meer zeker. Wat je dan eventueel kan doen is deze reis combineren met een paar dagen Lissabon, (je vliegt over Lissabon om naar Kaap Verdië te gaan).
Wat ik dichter bij huis ook altijd mooi vind zijn de Griekse eilanden.

Groetjes,
Véro
16/6/2007



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik15-2-2007 18:07:03

Hoi Karolien,

Een vriendin van mij heeft ook CVS. Zij is in 2005 getrouwd en ging op huwelijksreis naar de Dominicaanse Republiek. Tijdens de reis heeft ze niet zoveel last gehad van de jetlag en het tijdsverschil. Maar toen ze thuis kwam is ze er wel twee weken slecht van geweest. Het zal dus afwachten zijn hoe je er op reageert. Inentingen zijn daar ook niet verplicht.

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Els
18-5-2007
 Meld misbruik15-2-2007 21:44:19

Hallo,
Ik trouw op 11 en 19 mei en heb zelf jammer genoeg ook CVS. We gaan op trouwreis naar Canada en ook ik heb schrik voor de jetlag ... Ik ben zeker bereid ervaringen uit te wisselen!
groetjes,
Els



Els
18-5-2007
 Meld misbruik15-2-2007 21:44:27

Hallo,
Ik trouw op 11 en 19 mei en heb zelf jammer genoeg ook CVS. We gaan op trouwreis naar Canada en ook ik heb schrik voor de jetlag ... Ik ben zeker bereid ervaringen uit te wisselen!
groetjes,
Els



Lies
30-6-2007
 Meld misbruik15-2-2007 22:22:36

Hey,

ik heb geen gezondheidsproblemen, maar wij gaan naar La Gomera, het op een na kleinste eilandje van de Canarische eilanden. Is maar 1 uur tijdsverschil denk ik, en we verblijven in de suite van hotel Anaterve (www.anaterve.com ) Het zijn nederlands sprekende eigenaars, dus dat is ook wel leuk, en heel exotisch als je 't mij vraagt, helemaal (nog) niet toeristisch, dus rust zal je daar zeker vinden!

Veel succes!
Lies
30-06-07



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik16-2-2007 8:23:07

Dag Karolien

Ik heb geen CVS maar altijd heeel veel last van een jetlag. Om op reis geen last te hebben ga je best terug in de tijd, dus naar landen zoals mexico, canada. En niet naar Azie. Je zal als je terug gaat in de tijd, minder last of zelfs geen last hebben van een jetlag op reis, maar natuurlijk wel als je terug komt. Ik zou daar wel rekening mee houden als je terug komt

Ingrid



Ingrid
28-4-2007
 Meld misbruik16-2-2007 8:24:12

dag karolien

Ik ben nog vergeten zeggen, dat je op de website van het tropisch instituut kan vinden voor welk land je welke inentingen nodig hebt. Je kan hen ook altijd telefonisch bereiken. Dit kan voor jou wel handig zijn.

Ingrid



annelies
9-6-2007
 Meld misbruik16-2-2007 9:01:41

Misschien ook leuk is Zanzibar, ik heb eens gelezen dat dat maar 1u tijdsverschil is. Ik weet wel niks over de inentingen.
Annelies



Marisa
7-7-2007
 Meld misbruik16-2-2007 10:08:58

om jetlags te vermijden moet je richting het oosten gaan, dus afrika en dergelijke , als je richting amerika en zo trekt heb je altijd meer last van jetlags.



Els
22-9-2007
 Meld misbruik16-2-2007 14:24:57

Hey Karolien,

Ik heb cytomegalie, een vorm van klierkoorts. Dit zit constant in mijn bloed en geeft een acute opstoot wanneer ik ziek ben/gestressd/vermoeid en meestal bij een combinatie van deze 3. Momenteel ben ik mijn tweede week thuis van het werk (begonnen met een gewone keelontsteking). Ik wacht nu op de uitslag van mijn bloedonderzoek om te kijken of ik volgende week zou kunnen werken.
Wij trouwen in september en gaan 18 dagen rondtrekken aan de westkust van Amerika en Mexico. Niet zomaar een rust-vakantie dus maar ik wou die ziekte ook mijn huwelijk niet laten beïnvloeden. Ik krijg inspuitingen vooraf voor extra energie en neem bruistabletten mee die instant energie geven. Waarschijnlijk zal ik nadien wel een tijdje extra moeten rusten maar dat zal die vakantie waard zijn. Ik neem preventief al een extra week verlof nadat we terug zijn.
Veel succes!
Els
22/09/07



Vân
7-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 19:37:04

Hey Karolien,

Ik ben begin 2006 5 weken op reis geweest en ik was heel regelmatig ziek, een terug in België heb ik uiteindelijk bloed laten trekken, alles wees uit op cytomegalie virus en de epsteinbar virus (alle CVS patiënten hebben epsteinbar virus maar andersom is niet bewezen - ik hou mijn hart vast). Verder heb ik nog Colitis Ulserosa, dat is een darmprobleem en ik volg een strict dieet en kan ook niet zomaar alles eten, verder heb ik ook nog een zeldzame longprobleem. Soit, komt erop neer dat je gewoon een leuke reis moet boeken en geniet er ten volle van maar overdrijf gewoon niet met zoveel mogelijk te willen gaan bezichtigen in korte tijd. Let op dat je je nodige rust kan nemen op een terrasje of dat je ergens kan uitrusten als jou lichaam het eist.

Verder zou ik eens informeren bij jou reisagent of ze jou niet kunnen helpen met jou bagage. Ik heb het zelf ook gehad, de reisagentschap heeft ervoor gezorgd dat er mensen op de vlieghaven mij stonden op te wachten om mijn bagage te vervoeren zodat ik mijn handen vrij had. Ik kon als eerste op de vliegtuig samen met de minder mobiele passagiers, zo had ik ook geen stress. Ik had vrijwel een VIP behandeling. Misschien kan jij er ook eens achter informeren?

Ik kan spijtig genoeg misschien niet op huwelijksreis omdat mijn gezondheid niet stabiel is en mijn arts laat mij waarschijnlijk niet vertrekken omdat het onverantwoord zou zijn!

Ik gun het je van harte!

Groetjes,

Vân (en Michel)
07/07/07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums