Nu Online
Momenteel zijn er 36 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleem i.v.m. planning

  20-3-2017 9:00:20

Hallo iedereen,

Ik zit met een "probleem" i.v.m. de planning van onze trouwdag.
We zouden trouwen op vrijdag 25 mei. Omdat het dus een vrijdag is, hebben ze ons in de feestzaal aangeraden de receptie pas om 19u30 te laten starten, zodat zo veel mogelijk mensen erbij kunnen zijn.
Wij zouden daar vlak voor een ceremonie houden, ook in de feestzaal, die dus zou starten rond 18u-18u30 bijvoorbeeld.

In onze gemeente kun je op vrijdag voor de wet trouwen tussen 11u en 13u of tussen 16u30 en 18u. Het meest logiche zou zijn dat we kiezen voor 16u30, om zo rechtstreeks naar de feestzaal door te gaan.
Echter, bij mijn verloofde is het de gewoonte dat de vrienden ook hun best doen om naar de wettelijke ceremonie te komen. Wij zelf hebben dat in het verleden ook al heel vaak gedaan (zelfs verlof nemen ervoor). Uit ervaring weet ik dan dat het vervelend is als je, tussen de wettelijke trouw en de ceremonie geen of bijna geen tijd meer hebt om nog naar huis te gaan. Dat zou bij ons (als we trouwen voor de wet om 16u30 en de ceremonie hebben om 18u of 18u30) het geval zijn.
Daarom zou ik misschien toch opteren om bijvoorbeeld om 12u te trouwen voor de wet, daarna broodjes te voorzien voor de familie, maar dan zit ik in de knoop wat je dan doet tussen de lunch 's middags en de ceremonie 's avonds? Wij kunnen foto's gaan nemen in de namiddag, maar je kunt de familie toch moeilijk terug naar huis sturen? En je kunt toch ook niet lunchen van bijvoorbeeld 13u tot 17u? Of wel?

Alvast bedankt voor jullie suggesties en tips!


Marie
25-5-2018
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 844


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik20-3-2017 9:40:41

Indien iemand zich vrij maakt of verlof neemt om naar je wettelijk huwelijk te komen, die je plant tussen 16.30 - 18.00u, met aansluitend je ceremonie en avondfeest... Waarom zouden deze mensen nog eens naar huis moeten gaan?
Mvg www.discovideo.be



Marie
25-5-2018
 Meld misbruik20-3-2017 10:18:18

Hallo,
Ik vind het zelf wel leuk als ik, na het wettelijk huwelijk, nog eens naar huis kan om mij op te frissen. Ik ben nog nooit naar een wettelijk huwelijk geweest, helemaal mooi opgekleed, dus dan ga ik graag nog naar huis om mij om te kleden in mijn kleren voor het avondfeest. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening, al heb ik wel al gemerkt dat vriendinnen deze mening delen.



Charis
23-6-2018
 Meld misbruik20-3-2017 13:17:54

Ik vond het precies net vervelend dat mensen tussen wettelijke of kerkelijk huwelijk overhuis moeten. Want zo kunnen ze ineens doorrijden naar de receptie. Ik heb het gevoel dat het net lastig is dat mensen naar je plechtigheid komen kijken en dan in een gat vallen... we kunnen jammer genoeg niet voor iedereen goed doen. Kdenk dat het belangrijkste is wat jij en je partner wil... het is jullie dag... maar ik begrijp je volledig.



Peter

 Meld misbruik21-3-2017 8:35:42

Wettelijke trouw tussen 16:30 en 18 uur? Doe het dan om 17:30 uur. Om 18:15 uur ceremonie. Om 19:30 uur receptie.

Waarom van kleren veranderen? Opfrissen na een paar uur al? Gewoon van 20 minuten bij de burgemeester. Of een uurtje ceremonie?

Meestal is er een lokaal appart in de feestzaal, waar je je kunt terugtrekken.

Succes.




Hermien
9-5-2018
 Meld misbruik28-3-2017 15:11:34

Het is de dag na Hemelvaart. Groot kans dat er veel mensen vrij zijn deze dag.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...