Nu Online
Momenteel zijn er 238 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

10.09.16 Elien en Jelle

  4-10-2016 15:25:49

Bij deze is onze dag ook al enkele weken geleden en ik wou toch nog iedereen even een hart onder de riem steken en zeggen dat alles wel goed komt hihi
Bij deze mijn verslagje.

We hadden een beetje een rare indeling van onze dag.. namelijk:
gemeentehuis, receptie, viering, diner met enkel suite, avondfeest
En voor de receptie en de viering hadden we de parochiezaal gehuurd. Voor het diner en het avondfeest gingen we naar Kasterlee naar Den Eyck.
De parochiezaal moesten we dus zelf aankleden, daarom begonnen we al op vrijdag met alles te vervoeren en klaar te zetten daar samen met onze vrienden.
Wat was ik toch blij met al mijn goede vrienden, zonder hen had het niet gelukt!

Vrijdagavond hebben we dan bij ons thuis nog een glaasje gedronken met wat vrienden die geholpen hadden. Mijn getuige en een goede vriendin bleven slapen die nacht in onze logeerkamer. We sliepen gewoon samen die nacht (al was er niet veel slaap bij, want we hadden allebei wat stress)

's morgens wakker geworden om 7u en even een douche genomen.
Samen met 4 ontbeten (goed stevig ontbijt met eitjes en broodjes) en een paar koffietjes om het slaaptekort wat weg te werken.

8u: tijd voor de kapper!! Een goede vriendin van me die een kapsalon heeft in het dorp deed mijn haar. Kim van Zappa (Rijkevorsel)
mijn fotograaf was een goede vriend en is mee geweest naar de kapper voor wat foto's. Hij was een paar dagen voordien ook mee gegaan met mijn vriend naar de barbershop ;) Fotograaf: Jelle Van Oerle, Obelix Design (hij ontwierp ook onze uitnodiging, merci kaartjes, programmaboekjes,...)

8.45u: tijd voor make up! Daisy van Looksbydaisy heeft mijn make up bij ons thuis verzorgd.
Ondertussen was ook Julie Van Herck aangekomen (onze videografe)

9.30u tijd om mijn kleed aan te trekken! (Rembo Styling van Cermo Concepts in Zoersel) samen met m'n gele schoentjes (Van Loock, Zandhoven) en juwelen gekregen van de oma.

10u tijd voor de eerste ontmoeting.. Licht gestrest omdat de familie wat aan het treuzelen was, maar uiteindelijk is het gelukt. Ik ging naar buiten in de tuin want het was stralend weer(!!!) en Jelle kwam langst de andere kant naar buiten (uit de living van mijn schoonouders want we delen de tuin)
Onze suite stond samen met ons in de tuin met een glaasje cava en wat mini koffiekoeken. Gezellig eerste moment! En wat was mijn toekomstige man mooi!! Hij had een fel blauw kostuum laten maken bij Café Costume in Antwerpen. Gele das en een wit hemd. De binnenkant van zijn costume was een cocktailkaart :p

Om 10.45u hebben we onze oude engelse taxi buiten op straat gestart (bij aankoop van onze trouwringen gratis bij gekregen (Van Bommel in Eindhoven) een goede vriend van ons was de chauffeur. De suite ging te voet naar het gemeentenhuis (is maar 2 min stappen) en wij kwamen aangereden met onze bruidskindjes in de auto.
Veel volk aan het gemeentenhuis, wat ik niet verwacht had :)

11u gemeentenhuis + mini receptie daar.

Nadien reden wij even naar de molen voor een paar korte foto's en verder door naar onze parochiezaal een dorpje verder.
Daar hadden we wat tijd genomen om wat familie en suite foto's te nemen aan de vaart.

Nog even snel de zaal verder klaarzetten met hapjes en drankjes (wederom dank aan al mijn goede vrienden die dit echt SUPER deden en aan zoveel details dachten)
13u receptie: veel volk (zo'n 150 mensen al) waar we cava, fruitsap en wat andere drankjes hadden voorzien en heel veel zelfgemaakte hapjes. Ik had wat rondgevraagd of mijn mama en schoonmama een cake wouden bakken en mijn oma wafels en dergelijke.. Heel lekker allemaal!
Jammer was hier wel dat het volk maar bleef aankomen tot 14u waardoor we dus gewoon niet echt met onze gasten hebben kunnen praatjes maken want we moesten iedereen blijven ontvangen..
Ook zelf geen tijd gehad om van die lekkere hapjes te proeven :( hihi

14.30u start van onze viering. Wij hadden zelf een Altaarnatief in elkaar gestoken. De grote lijnen waren door ons uitgedacht, de invulling gebeurde door onze vrienden. Mijn man is bij de fanfare dus die kon ook niet ontbreken op het podium achter ons. Mijn man zijn getuige en beste vriend studeert heel toevallig voor pastoor.. Dus hij heeft de viering geleid. Zonder al te gelovige dingen want wij geloven zelf niet.
Veel mooie teksten van onze vrienden en getuigen, veel mooie liedjes van de fanfare en live muziek van onze goede vrienden op gitaar en zang. Een emotionele en grappige viering waar we veel toffe commentaar op gehad hebben.

15.30u gingen we vertrekken voor foto's te nemen met ons tweetjes en onze fotograaf en videograaf. Dit hadden we op voorhand al wat getest met onze fotograaf omdat we niet veel tijd hadden. We wisten dus perfect naar welke locaties we gingen rijden en welke 'poses' we ongeveer gingen doen. Dit ging allemaal dus heel vlotjes maar het moest wel voorruit gaan.

17u met de suite naar het diner in Kasterlee bij Den Eyck. We waren zelf wat te laat hier aanwezig waardoor het wel een beetje stress was bij aankomst. mijn vrienden en familie had al wat terug klaargezet hier in deze zaal, maar ze stelden enorm veel vragen over hoe het moest en of het goed was. Ik vond het allemaal goed ;) maar ik begreep wel dat ze bevestiging nodig hadden.
Als alles geïnstalleerd was hebben we samen met de suite gegeten in een kleinere aparte zaal naast onze grote feestzaal. Enkel voorgerecht en hoofdgerecht en een koffietje.
Hier hebben we ook nog wat cadeaus uitgedeeld aan onze getuige en oma's en opa's.

20u: tijd om de avondgasten te ontvangen! Die kregen hapjes terwijl ze op ons feest waren. (jammer genoeg hebben wij zelf geen enkel gezien, minpuntje van de feestzaal)

21u: iedereen ongeveer aanwezig en wij werden in de feestzaal geroepen. Samen met onze bruidskindjes een stevig nummertje gedanst :) waarna we op 2 stoelen in het midden moesten gaan zitten en onze vriendengroepen vanalle acts en liedjes hadden voorbereid. Fijn om alle creatieve dingen te horen en te zien. En leuk dat ze ons niet te belachelijk gemaakt hebben :)

22u tijd voor het dessertenbuffet !! Ik had paar maanden geleden op een trouwbeurs een bruidstaart gewonnen en ze zag ze nu voor de eerste keer. Wat mooi gemaakt! En ook helemaal in thema, met gele vlaggetjes en bloemen uit mijn boeket nagemaakt.

22.30u tijd voor onze openingsdans. Hier kreeg ik even een serieus dipje.. ik had geen zin meer in niets! Mijn getuigen hebben we me even moeten oppeppen terwijl ze mijn kleed naar boven spelden.. Maar eigenlijk was ik gewoon heel zenuwachtig want we hadden een speciale dans waar niemand van afwist. We begonnen met een trage slow, maar hadden nadien een grappig dansje ingestudeerd van onder andere beyoncé ;) Het publiek werd wild en de feest kwam meteen op gang!

We hebben nog gefeest tot 4.30u en het was echt geweldig!
Ook nog veel complimenten voor De Flitspaal, onze photobooth werd zeeeeer goed gesmaakt door al onze gasten!

Als je wil weten hoe mijn voorbereidingen gingen en hoe ons feest er de dag zelf een beetje uitzag, ik heb al die tijd een kleine fotoblog bijgehouden.

http://hellomydear.be/jelleelien

Als je nog vragen hebt of tips wil, let me know! ;)
Wij hebben er alvast van genoten, maar het ging veel te snel allemaal! :)

Elien

Meld misbruik



Reacties: 0 | Gelezen: 2858

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info