Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dipje

  3-10-2016 9:18:32
Lieve leden,
Ik ben vorige maand ten huwelijk gevraagd en er na een volmondige "ja!" meteen mee gestart om ons huwelijk te plannen. Dag na dag ben ik urenlang superenthousiast en vol energie bezig geweest met surfen en info verzamelen en nu zie ik eventjes door het bos de bomen niet meer. We hebben wel geen "echte trouwdatum", maar toch hadden we beslist binnen een jaartje onze grote dag te willen vieren. We zijn ondertussen gaan kijken naar 2 zalen (nog 3 te gaan). Mooie zalen met alles erop en eraan, een sprookje... Nu zit ik dus te tellen en te rekenen en vind het zo moeilijk om een duidelijk beeld te krijgen van hoe de dag zal verlopen (wie gaat er effectief komen? hoelang gaat het feest duren? enz....). Heb ondertussen al begrepen dat ik geen geboren organisator ben, hoewel ik héél veel info heb over alles en nog wat (misschien te veel). Mijn verloofde laat het ook allemaal aan mij over omdat hij er van overtuigd is dat ik dat goed zal doen. Nu zit ik al 2 dagen echt in een dipje. Vroeg me zelfs gisteren af of een huwelijk wel hoeft ? Tuurlijk wel, maar zit gewoon effe met mijn handen in het haar. En ik ben stil gevallen. Mijn verloofde stelde dan voor om gewoon de ceremonie te houden en dan met de familie iets te gaan eten. Maar ik heb altijd gezegd "als ik trouw, moet het één van de mooiste dagen van m'n leven worden". Dus ik hoop dat ik opnieuw de moed vind om er tegenaan te gaan en vooral dat het allemaal een beetje duidelijker voor me wordt...

Els
15-7-2017
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1362


Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik3-10-2016 10:45:13

Hoi Els,

eerst en vooral: gefeliciteerd met jullie verloving!!

Misschien ben je inderdaad wat te heftig van start gegaan met het plannen? Maar ik ben zeker dat je wel uit dat dipje zal raken!

Ikzelf ben nogal een controlefreak, en had het ook moeilijk met het organiseren van een dag, waarvan ik totaal niks wist. Ben in mijn (volwassen) leven nog maar naar één huwelijksfeest geweest, dus ervaring met zo'n zaken heb ik niet.

Of iedereen gaat komen? Dat weet je nooit op voorhand. Maar het is wel handig om een gastenlijst op te maken, en hoe sneller je de datum hebt, hoe sneller je de mensen kan verwittigen natuurlijk. Zo kunnen ze ook rekening houden met jullie dag.

Hoelang het feest zal duren? Dat zal afhangen van jullie gekozen formule, en de ambiance volgens mij.

Jullie trouwdag zal vorm krijgen, naargelang alles gepland raakt. Ikzelf zit op 11 dagen van mijn trouw, en zelfs nu heb ik nog geen volledig gedetailleerde planning. Sommige dingen zijn ook gewoon niet op voorhand te weten (zoals vb tot hoe laat je feest zal duren)

Misschien kan het je helpen om een weekje niets te doen voor de trouw? Probeer er even niet aan te denken, doe geen opzoekwerk, en herneem het dan met volle moed nadien, als je voelt dat je er weer klaar voor bent.

Komt allemaal wel goed!



Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik3-10-2016 22:41:07

Hey,

Alvast proficiat met jullie verloving! Ik begrijp u volkomen. Ik regel momenteel ook alles zelf en doe enkel mijn vriend aan bepaalde zaken denken om te voorkomen dat hij het vergeet. Misschien moet je een beetje gas terug nemen. Ik heb inderdaad ook samen met hem eerst informatie gezocht en wat hij wou en wat ik wou...Maar het belangrijkste is dat ge eerst de belangrijke zaken regelt, zoals zaal, welke datum, de dj, de ceremoniemeesteres, de auto's,...als dat in orde is. Dan pas kan je het beginnen uit te werken...Bij ons staat nu al de belangrijkste dingen vast en dat geeft mij een gerust gevoel...En ik werk nu momenteel alles uit maar op het gemak. (zoals decoratie en muziek: deze zou ik in december af willen hebben) Want volgens mij gaat vanaf december bij ons druk worden (zoals de ceremonie uitwerken, nog naar de zaal gaan voor de menu,...) Dus ik zou eerst wat gas terug nemen en eerst belangrijkste regelen... Eenmaal da in orde is, kan je op het gemak alles uitwerken en dan kom je er wel



Els
15-7-2017
 Meld misbruik4-10-2016 9:03:45

Dankjewel voor de steun. Ik heb de trouwplanning al enkele dagen laten rusten en wacht effe bezoekjes aan onze zalen af. Dan zal ik wel weer een duidelijker beeld krijgen.
Libertyke: ik wens je een prachtige dag!



Leen
9-9-2016
 Meld misbruik4-10-2016 21:37:01

Hey Els,
Proficiat met je verloving! Het is zo'n prachtige dag.... Je gaat er ongetwijfeld van genieten!

Wat ik je graag als advies zou meegeven is... Probeer eerst in grote lijnen te bedenken hoe je graag zou hebben dat je dag er zal uitzien? Maak eens een ruwe lijst met mensen die je graag wil uitnodigen. Splits deze dan op in aparte groepen (hele dag, avondfeest, dansfeest, enkel receptie). Wij hadden zelf niet veel zin om in verschillende groepen te werken en hebben ervoor gekozen om iedereen 's avonds uit te nodigen en hen ook van eten te voorzien maar dan aan een iets beperkter budget. Voor elke formule zijn pro's en contra's. Wat het beste bij jullie past, kunnen enkel jullie uitmaken op basis van jullie wensen, budget, etc.

Als je een beeld hebt van hoe je dag er ongeveer zal uitzien, wat je budget is en hoeveel mensen je ongeveer wil uitnodigen, dan kan je op zoek naar een geschikte locatie of locaties.

Onthou vooral.... Het is jullie dag! Doe vooral waar jullie je hoed bij voelen en laat je niet dwingen in een bepaalde richting door anderen!

Veel succes!
Leen



Els
15-7-2017
 Meld misbruik5-10-2016 8:54:36

Bedankt Leen voor je reactie. Wij hebben een kleine gastenlijst (40/50-tal) en vind dat dit het net zo moeilijk maakt om iets te organiseren...



Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik5-10-2016 9:55:37

Hey Els,

wij hebben ook een kleine gastenlijst (40 personen in totaal).
Wij hebben ook beslist om niet in groepen te werken. Iedereen is welkom de ganse dag (met uitzondering van de broodjeslunch)

De zaal zoek je inderdaad in functie van het aantal gasten die je zult hebben, dus dat lijkt me het eerste waar je naar moet gaan kijken, en vanaf dan kan je weer verder.

De zaal lag als eerste vast bij ons, dan DJ en fotograaf (ongeveer een jaar voor onze trouwdatum), en dan volgde de rest als vanzelf. Na aantal maand zijn we zelfs nog gewisseld van zaal.

Pas een maand of twee geleden kwam alles echt samen : uren vastleggen voor kapsel, make-up, vervoer, ...
En tussendoor zocht ik zaken op op het internet, bekeek ik wat mogelijk is (ben nogal een DIY-er), en ook nu ben ik nog bezig met dingen af te werken, maar dat vind ik geen probleem.

Uiteindelijk ben ik heel blij dat we met een kleine gastenlijst zitten en niet met 100 à 150 personen. Maakt het (in mijn ogen) allemaal net ietsje gezelliger en persoonlijker.

Als je vragen hebt, stel ze gerust ;-)



Britt
8-10-2016
 Meld misbruik5-10-2016 12:53:03

Hey Els,
Geen stress!!! Je hebt alle tijd :)!

Wij hebben eerst en vooral een zaal gezocht die bij ons paste, die moet je echt ruim op voorhand kunnen vastleggen.
Daarna hebben we save the date kaartjes verstuurd naar iedereen, waardoor er op 2-3 mensen na, iedereen aanwezig zal zijn :)! zo heb je wat ruimte voor je uitnodigingen te versturen, iedereen weet de datum dan toch al ;)

Als je zelf niet superorganisatorisch bent aangelegd en je krijgt er teveel stress van of ziet het niet zitten, kan je misschien een weddingplanner inhuren?
Klinkt wat Amerikaans, maar ik ken enkele mensen die dat hebben gedaan en die waren echt blij dat ze alles niet zelf moesten regelen, maar dat toch alles was hoe zij het wouden. Zo wordt er ook niets vergeten en moet je je de dag zelf ook niets aantrekken!

Ik heb alles zelf gedaan, maar deze week zijn er toch nog wat lijken uit de kast gevallen die ik was vergeten... een trouwfeest organiseren doe je maar 1 keer in je leven en het is meteen iets groots hé, je kan sommige dingen moeilijk inschatten... maar alles komt altijd in orde ;)

Geniet in ieder geval van het plannen!

Groetjes
Britt



Willy

 Meld misbruik7-10-2016 6:56:00

Dag Els,

Alvast Proficiat met je verloving!

Wij kunnen u vervoer aanbieden voor op uw grote dag.
Bij deze stel ik ons even voor De Ras Exclusief Vervoer, misschien wel iets voor jullie?
- Keuze uit verschillende luxueuze wagens
- Keuze uit verschillende mogelijkheden/pakketten

Benieuwd naar meer?
Neem gerust een kijkje op onze pagina of op
www.derasexclusief.be

Nog veel succes met de voorbereidingen,
Mvg,
Chantal


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...