Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijk 1 jaar uitstellen omdat ik er nu toch niet van kan genieten.

  14-9-2016 20:53:13
Hello iedereen

Ik weet niet of dit het gepaste forum is maar ik schrijf het toch maar.
Normaal zouden we binnen 9 maanden trouwen maar ik ben een vrouw met een beperking, waarvoor ik ook een uitkering krijg.
Mijn partner werkt gewoon maar heeft wel op jaarbasis een goed loon daarom als ik trouw valt mijn uitkering weg.
Mijn mama wilt niet dat ik trouw omdat dan mijn financiele dan weg valt.
Mijn geluk is toch belangrijker.

Is er iemand die ongeveer in het zelfde schuitje zit en daardoor ook haar uitkering verliest?
Dus beter ons huwelijk een jaar uitstellen en dan kan ik wel genieten vd voorbereidingen.



Ann

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1016


Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik15-9-2016 8:17:41

Beste Ann,

Ben je zeker dat je jouw volledige uitkering zal verliezen?

Ik kan mij voorstellen dat je minder zal krijgen omdat je niet meer aanzien zal worden als hoofd van het gezin, maar ze kunnen toch nooit je volledige inkomen wegnemen?




Karin
20-5-2017
 Meld misbruik15-9-2016 10:19:19

Hey Ann,
Krijg jij momenteel een invaliditeitsuitkering van de mutualiteit in België ? In dat geval gaat jouw uitkering idd wel naar beneden van 'alleenstaande' naar samenwonende maar volledig raak je die volgens mij niet kwijt hoor.
Misschien best eens even informeren bij je ziekenfonds of instantie die uitbetaling doet.
Veel succes




Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik15-9-2016 10:49:39

Hoi,
Helaas is het soms wel zo dat je volledige uitkering wegvalt of er gewoon niet is. Ik ben ziek geworden op mijn zestiende en heb dus nooit kunnen werken. Ik kan dus ook geen aanspraak maken op een uitkering via mutualiteit en dergelijke omdat ik geen sociale zekerheid heb opgebouwd. Enige opties als je nooit gewerkt hebt, FOD of OCMW kijken inderdaad naar het inkomen van partner en als die 'te veel' verdient krijg jij niets meer of nog maar heel weinig.

Ik heb zelf dus ook geen inkomen want wij wonen al jaren wettelijk samen. Wij hebben van het begin gekozen om volgens den oude stempel te leven, dat bij ons dus de man de enige kostwinner is. Wettelijk samenwonen of trouwen zorgt wel voor een klein belastingvoordeel als een van de partners veel meer verdient dan de andere. Maar uiteraard is dit geen inkomen, eerder een klein extraatje.
Voor mij verandert er door te trouwen niets. Maar het is inderdaad wel iets om over na te denken natuurlijk als je nu gewoon bent om met twee inkomens rond te komen... Ook wat als er iets gebeurt met je partner en dat inkomen valt weg enz. Toch snap ik dat je dit je niet wilt laten stoppen van te trouwen...

Ik zou zeggen laat je eens goed informeren. Het is mogelijk om met twee van 1 inkomen te leven maar het is niet altijd evident... Toch zijn wij gelukkig samen ;-) bij ons is het grote verschil wel dat ik niets heb verloren door te gaan samenwonen/trouwen omdat ik ervoor ook al niks had. Dus ja, ik zou niet weten wat ik in jou plaats had gedaan.



Ann

 Meld misbruik15-9-2016 14:29:57

Dat zijn we ook van plan en ik ga ook naar het FOD en als ze zeggen dat het in mijn optie geen goed idee is om mijn beperking te laten herzien,blijf ik er ook af.
Ja, maar wat is het moeilijk als je weet dat 1 ouders er tegen is terwijl ze mijn toekomstige op handen dragen.

Ik wil gewoon trouwen met mijn ventje en dat de rest allemaal de pot op kan.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...