Nu Online
Momenteel zijn er 93 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer wat vastleggen

  1-9-2016 22:25:10
Aangezien wij pas trouwen volgende zomer/herfst vraag ik me af wanneer we alles best beginnen vast te leggen.
Deze week weten we met zekerheid onze datum, hangt af van de zaal... Maar wanneer best fotograaf boeken? Videograaf? Kleed? Ringen? We willen ook graag mooie ceremoniewagens ed. Is er ergens een goede timing te vinden?
We hebben deze week wel al enkele afspraken gemaakt voor foto 's en video. Doen jullie foto en video bij dezelfde? Of boeken jullie dat apart? Heb nog geen idee wat ik me erbij moet voorstellen. Best nieuwsgierig naar de eerste gesprekken.
We gaan sowieso wel samenwerken met een weddingplanner. Die hebben we ook al bijna vastgelegd...

Sarah
6-10-2018
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1407


Jovita
24-6-2017
 Meld misbruik2-9-2016 8:36:21

Wij trouwen op 24 juni 2016 en deze dingen liggen al enkele maanden vast:

Fotograaf, DJ, zaal, kerkdienst en vervoer.
Zeker voor een goeie fotograaf en DJ moet je zeker op tijd zijn. Wij hadden eerst voorkeur voor een andere DJ maar die was al bezet..
Deze week zijn we mijn trouwkleed en de trouwringen gaan bestellen. Bij de winkel van mijn trouwkleed zijden ze dat ik op tijd was maar zeker niet vroeg. Je moet toch minstens 6-8 maanden rekenen + aanpassingen. De trouwringen zelf heb je bij bestelling wel op 2 weken maar wij dachten: alles wat gedaan is, is gedaan.
Volgende week hebben we een verlovingsfotoshoot voor op de uitnodigingen.
Dat zijn zowat de dingen die vastliggen..
Ik heb wel al geïnformeerd voor kapper, bloemist en huren van de kostuums.
Huren van kostuums moest je 4 maanden op voorhand gaan passen/vastleggen.
Voor de bloemist geldt ongeveer dezelfde periode.
Hopelijk heb je er iets aan. Wij werken zonder reddingplanner omdat we vinden dat dit geen meerwaarde gaat zijn vermits er al zoveel geregeld is en we een duidelijk beeld hebben van wat we willen.



Karin
20-5-2017
 Meld misbruik2-9-2016 9:11:02

Als je iets zeker wil hebben qua locatie of vervoer zou ik niet te lang wachten. Wij trouwen 20/05/17. In maart van dit jaar zijn wij naar de auto's gaan zien en enkele ervan waren voor onze datum reeds geboekt.
Veel succes en plezier met de voorbereidingen.



Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik2-9-2016 10:30:50

Hey Sarah,

Eenmaal je de datum hebt, denk ik dat je best zo snel mogelijk jullie fotograaf en DJ vast leggen.

Wij waren verloofd op 1 januari 2015, en trouwen nu in oktober 2016.

In april 2015 zijn we beginnen kijken voor de feestzaal
In mei onze getuigen gekozen en gevraagd
In september beginnen kijken voor een fotograaf en DJ & ook vastgelegd. Voor de fotograaf waren we al wat aan de late kant, gezien er een paar al bezet waren voor onze datum. Dus echt wel een must om die ruim op tijd vast te leggen!

Trouwkleed gekocht in november 2015

In het jaar van onze trouw:
maart : juwelen
mei: mijn schoenen
Juni: ringen besteld
Juli: lingerie gekocht + kostuum voor mijn verloofde besteld
augustus: proefkapsel, proef make-up

Bij ons is alles zo goed als geregeld, enkel met mijn ring moeten we nog eens terug, om hem een beetje groter te maken.

Een weddingplanner zal je ook wel goed op weg kunnen helpen met een planning volgens mij, dus misschien die eerst vastleggen?






Nadège
10-9-2016
 Meld misbruik2-9-2016 10:41:35

Hey!

Inderdaad fotograaf en DJ zeker op tijd vastleggen... Wij trouwen volgende week, en hebben de fotograaf en DJ vastgelegd in juni 2015. Toen waren er al enkele DJ's bezet.

Mijn kleed heb ik gekocht in oktober 2015, dat was zeker zeer ruim op tijd.
De ringen hebben wij denk ik in mei gaan kiezen, dat was ook ruim op tijd... Dat duurt eigenlijk maar een paar weken om die te maken...
De bloemen kon ik pas enkele weken op voorhand gaan bestellen. Ben wel eens enkele maanden op voorhand bij de bloemist geweest om uit te leggen wat ik wou en te kijken of het klikte en ze begreep wat ik voor ogen had.
Ceremoniemeester hebben we ook vorige zomer geboekt, er was er al een bezet die we hadden gecontacteerd.


Groetjes en succes!



Peter

 Meld misbruik2-9-2016 12:43:51

Meestel kiezen koppels eerst datum/feestzaal, afhankelijk van aantal genodigden, formule diner. Daarna de rest.

De zaterdagen zijn langer op voorhand ingevuld dan de vrijdagen. Logisch, maar toch even bij vermelden.



Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik2-9-2016 19:53:35

Dit jaar met valentijn heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd...In maart hebben we dan de familie ingelicht en onze fotograaf, getuigen en bruidskindjes gevraagd. We hadden toen al een datum in gedachten en hebben in april de feestzaal vast gezet en ook het vervoer geregeld. In mei hebben we dan de DJ vast gelegd en ook al foto's gemaakt voor de uitnodigingen. In juni hebben we de ceremoniemeesteres vast gezet en nu vorige week ben ik mijn trouwjurk gaan kiezen en eens gaan kijken voor de enveloppen, welke dat we zouden nemen. Ondertussen zijn we ook bezig met de decoratie, aan het na denken voor ons huwelijksreis en alle adressen te verzamelen voor iedereen uit te nodigen. Wij waren redelijk op tijd met alles, niets was al geboekt altijd eerste keus gehad. De verkoopster bij mijn trouwjurk zei wel da de normaalste zaak was om een jaar op voorhand te gaan kiezen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...