Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

familieruzie

  21-8-2016 21:26:47
beste medebruiden
er moet me effe iets van het hart
ik en mijn verloofde zouden gaan trouwen op 17 11 17
volgend jaar dus nu mijn schoonbroer en zus gaan ook volgend jaar trouwen in juli
nu verlangen zij van ons dat wij onze datum verleggen naar 2018 omdat zij eerst waren om te trouwen in 2017 en zij dat hun jaar willen noemen we hebben met hen een gesprek gehad maar kwamen er niet uit ik wil zoiezo met de kerstperiode trouwen en januari is voor ons geen optie en een jaar het uitstellen ook niet.
het probleem is nu dat gans de familie hen gelijk geeft en kwaad is op ons .
daarbij komt nog dat de schoonzus meter is over ons zoontje.
ik wil graag dat iedereen aanwezig is op onze trouw en blij is voor ons maar op dit moment is dit niet het geval
zit effe met de handen in het haar.
een ongelukkige bruid is spe

Tinneke
17-11-2017
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1528


elke
8-4-2017
 Meld misbruik21-8-2016 21:45:26

Ik vind persoonlijk niet dat ze zoiets van je mlgen verwachten...



marijke

 Meld misbruik21-8-2016 21:56:35

Hoi
Ik moet zeggen mijn zus is dit jaar getrouwd. Men verloofde en ik waren soms ook al bezig over trouwen en het zat er bij ons ook aan te komen... Maar vanaf men zus verloofd was heb ik duidelijk eens laten vallen dat het haar jaar is... Nu zijn ze een paar maand getrouwd en heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd... En ik vind leuk dat heel de familie doet en mee denkt dus kan me haar plaats ook wel wat inbeelden het zijn er nu 2.::



evelyn
4-11-2016
 Meld misbruik22-8-2016 1:00:17

Ik begrijp je volkomen, aangezien ik een gelijkaardige situatie heb meegemaakt. Mijn verloofde heeft het uitgesteld om mij te vragen, tot zijn broer getrouwd was. Want zijn familie verwachte dat van hem.
Achteraf gezien ben ik wel blij, omdat wij nu zelf ook alle aandacht en hulp krijgen. Ik begrijp wel dat ze dat ze dit niet leuk vinden, maar ik vind niet dat je familie kan verwachten dat je je gekozen datum zou uitstellen. Zij hebben toch ook hun datum mogen kiezen? Waarom dan jullie niet?
Misschien kan je hen proberen duidelijk te maken dat je er voor hen zal zijn en het niet je bedoeling is om hun aandacht af te pakken?



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik22-8-2016 7:48:22

Ikzelf ben in 2014 ten huwelijk gevraagd.. Mijn broer is getrouwd in september 2015.
Ikzelf wou dat jaar niet trouwen aangezien het inderdaad mijn broer zijn jaar was.
Ik denk niet dat mijn familie hier ruzie over zou maken indien ik toch in hetzelfde jaar in het huwelijksbootje zou stappen maar vond dit zelf wat veel..
Dus hebben wij besloten om exact 1 jaar later te huwen ;-)



Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik22-8-2016 10:09:19

Ik vind heel dat gedoe rond "mijn jaar" nogal egoïstisch....

Dat het je dag is, en je maand, tot daar aan toe, maar je jaar??? Er liggen 4 maand tussen jullie voorzien data, dus dat lijkt me meer dan genoeg. Had hun datum na die van jullie gelegen, dan zou ik het enigszins nog kunnen begrijpen dat ze moeilijk doen, maar zij trouwen eerst, dus vind ik het echt erg voor jullie dat ze daar moeilijk om doen, en dat de familie hen nog gelijk geeft ook!

Wil dat dan zeggen, dat als zij vb zwanger wordt in 2018, dat dat ook HUN jaar zal zijn, en je de trouw maar weer moet verplaatsen? Of dat je zelf niet zwanger mag worden in hetzelfde jaar?

Het is jullie dag, jullie wens om in de winter te trouwen, laat ze dat aub niet van jullie afnemen.

Twee huwelijken in één familie, met vier maand tussen, daar gaat echt niks samenvallen waardoor je hun aandacht zou kunnen afnemen ofzo.




Karin
20-5-2017
 Meld misbruik22-8-2016 10:57:35

Ik snap de situatie wel een beetje. Normaal gezien had mijn verloofde mij vorig jaar op mijn verjaardag (november) ten huwelijk willen vragen maar omdat hij wist dat wij dit jaar met valentijn in Londen zouden zijn had hij de vraag uitgesteld en wilde hij heel romantisch in Londen op 1 knie gaan. Het was voor hem dus even slikken toen mijn beste vriendin met oudjaar aankondigde dat zij dit jaar ging trouwen.
Toen hij mij 'de vraag' gesteld had hebben wij onmiddellijk besloten om ons huwelijk te verschuiven tot na dat van mijn vriendin en dus ineens naar mei volgend jaar. Ik vond het zelf niet tof om rond de zelfde periode als zij te trouwen omdat ik zowel voor haar als mijn huwelijk rustig van de voorbereidingen wil genieten.
Nochtans zou zij daar totaal geen probleem van gemaakt hebben en zo hoort het ook. Ik vind niet dat de familie mag beslissen wanneer jullie grote dag wordt. Uiteindelijk gaat het toch vooral over 'je grote DAG' en niet je 'jaar' ... wan t idd er zal elk jaar wel iets speciaals zijn voor iemand in de familie. Ik hoop echt dat jullie er uitgeraken en van jullie dag kunnen genieten !! Succes



Kim
2-9-2017
 Meld misbruik22-8-2016 11:21:16

Ik vind dit ook maar heel onnozel dat zij daar moeilijk over doen hoor.
Het gaat over een trouwdag, waarom vinden zij dan ineens dat het volledige jaar van hen is. Vind ik een zeer egoïstische manier van denken eigenlijk.
En inderdaad als je het dan verzet naar 2018 en dan verwachten zij ineens een kind in 2018... dan moet dat maar verboden worden.
Allemaal nogal wat belachelijk dus ik persoonlijk zou op mijn strepen staan en de datum gewoon houden :-)



Vicky
15-10-2016
 Meld misbruik22-8-2016 12:38:35

Hoi Tinneke,

Mijn stiefbroer trouwt op 10-09-2016 en wijzelf 15-10-2016. Bij onze familie vindt niemand dit vreemd of lastig. Ik vind het nogal wat om van jullie te verwachten om jullie huwelijk uit te stellen... Naar mijn mening is het de dag die telt, toch niet het jaar...

Nog veel sterkte.

Vicky



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik22-8-2016 13:37:54

Zowel mijn 2 zussen als ik gingen dit jaar jaar trouwen. Tussen mijn zussen zou 3 weken zitten en ik volgde een kleine 4 maand later. Niemand heeft hier een probleem van gemaakt. Iedereen heeft zijn eigen dagje gekozen ipv zijn jaar.



Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik22-8-2016 15:51:50

Ik vind dat ze het recht niet hebben om dat van jou te verlangen...Uiteindelijk is het jullie dag en niet jullie jaar...Ik zou eerder een probleem hebben, moesten ze het dezelfde dag houden of een paar weken tussen...Wij hebben wel voor gehad in de familie dat een van mijn neven, snel voor zijn broer wou trouwen terwijl die er al maanden mee bezig waren.. We hadden die zijn vriendin nog nooit gezien, wat ook zorgde dat bijna niemand van onze familie daar was.. En ze konden financieel het feest niet betalen maar toch wouden ze voor zijn broer trouwen...en da zou er bij mij ook ni in kunnen maar ik zou geen problemen hebben moest iemand van mijn familie in het zelfde jaar trouwen, uiteindelijk is het jouw dag en zal het zeker niet hetzelfde trouwfeest zijn als je zus.



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik22-8-2016 21:11:12

Het zou misschien kunnen dat jouw familie het wat veel vindt om financieel te dragen..
Ouders willen meestal voor hun kinderen net iets meer geven dan andere van familieleden..

Allé ja, je kan niemand zijn rekening maken natuurlijk maar misschien dat dat het probleem kan zijn..



Tinneke
17-11-2017
 Meld misbruik22-8-2016 23:35:00

We hebben hen op een vriendelijke manier proberen duidelijk maken dat wij ook onze dag willen en dat het dezelfde datum blijft en nu is de boel ontploft en willen ze niks meer met ons te maken hebben moet
Eerlijk zeggen dat dit op dit moment wederzijds is ben echt verschoten van hun reactie en gebrek aan respect voor ons
vind het nu het meest spijtig voor ons zoontje want hij heeft nu geen meter meer



evelyn
4-11-2016
 Meld misbruik23-8-2016 2:03:07

Dat vind ik persoonlijk zeer kinderachtig en egoïstisch van hen...
Jullie hebben evenveel recht op jullie dag als hen.
Erg dat dit zo een drama is geworden, terwijl trouwen een heuglijke gebeurtenis en je mooiste dag moet zijn. Dit lijkt me alsof ze alles willen doen om hun zin te krijgen. Hopelijk draaien ze nog bij!



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik23-8-2016 6:23:07

WoW dit lijkt me nu toch ook wel wat overdreven!!
Zo jammer, dat dit zo ver moest komen!

Dit moet voor beide een perfecte dag zijn!
Ze kan er misschien niet tevreden over zijn, maar om hierdoor ruzie te maken...

Echt jammer voor jullie!



Karin
20-5-2017
 Meld misbruik23-8-2016 8:47:22

AMAAI ja dit is inderdaad wel heel erg overdreven van hen. Hopelijk komt alles op zn pootjes terecht en kunnen jullie alsnog genieten van jullie dag !!



Britt
8-10-2016
 Meld misbruik29-8-2016 15:38:18

Woow, zo overdreven!
Jullie trouwens zelf niet in dezelfde maand, en dan nog zou dat geen probleem mogen zijn. Het is toch de dag dat telt?
Mijn schoonzus trouwde in april, wij in oktober. Niemand heeft daar een probleem van gemaakt. Ik zou ook echt niet begrijpen waarom...



Valerie
20-8-2016
 Meld misbruik30-8-2016 14:06:50

Moeilijke situatie. Persoonlijk zou ik me dat niet aantrekken. Als ze om die reden kwaad worden en niet aanwezig willen zijn, hun probleem. Dan vinden ze je zeker niet belangrijk genoeg.

Als je nu nog dezelfde zomer ofzo trouwt, maar zo kan je nooit trouwen. Wie weet verloofd een ander familielid zich of vrienden en willen die ook 2018... Gaat dan weer iedereen opschuiven?
Mijn neef trouwde 3 weken voor ons. Wij hebben bij zoiets zelfs nooit stilgestaan.
Veel sterkte!



Tinneke
17-11-2017
 Meld misbruik2-9-2016 18:47:20

Dank jullie voor de reacties we hebben besloten het ons niet aan te trekken en er toch een geweldig feest van te maken 😀 we hebben alvast onze feestzaal al geboekt het fonteinhof 😍



Karin
20-5-2017
 Meld misbruik5-9-2016 10:41:40

Hey Tinneke , way to goooooo !!!!Wat goed van jullie !!!!! Maak er jullie dag van en laat de zorgen rusten. Geniet ervan !!!!



Tessa
12-8-2017
 Meld misbruik14-9-2016 8:32:14

Wij zitten ook een beetje in deze situatie.

Alé.. Wij trouwen volgend jaar in augustus na 2 jaar verloofd te zijn.

Dit jaar in juli heeft mijn broer zijn vriendin ten huwelijk gevraagd en zij trouwen in juli volgend jaar.

Eerlijk gezegd vind ik dit zelf héél erg omdat het zo kort voor ons is.
Als ze een weekje na ons getrouwd waren, had ik het zeker niet erg gevonden.
Nu vooral omdat wij al zolang verloofd zijn.

Mijn mama heeft mijn broer er eens over aangesproken en hij had gezegd dat ze anders nog een jaartje moesten wachten en echt wel in 2017 wilden trouwen.
Ik heb het er zelf heel moeilijk mee.. Lig er zelfs van wakker.. Maar er is natuurlijk weinig aan te doen.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...