Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget

  17-8-2016 23:35:09
Iedereen heeft zijn eigen budget voor een trouw,.... maar waar besteden jullie het meest geld aan?
Wat is het allerbelangrijkste voor jullie?
We hebben enkele dingen op tafel liggen ter discussie en ben benieuwd naar wat anderen het allerbelangrijkste vinden! Ik moet geen bedragen weten, maar wel de orde van belangrijkheid om geld aan uit te geven. Wie wil dit delen?

Robin
22-7-2017
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1629


Ornella
22-7-2017
 Meld misbruik18-8-2016 7:38:33

Dag Robin

Wij vinden de zaal en het eten het belangrijkste.. En voor mezelf komt daarna het trouwkleed.

Als het eten of de zaal op een feest niet goed is , dan herinner je je dat meestal hé ;-)

Je mag gerust weten dat wij 1750 voor de zaal hebben betaald (een prachtige schuur). Voor het eten zoeken wij een all-in formule via catering met alles inbegrepen (eten, drank, bediening, tafellinnen, servies, bestek) en we hebben al prijzen gezien van 69/pp. Maar we zijn nog verder aan het kijken.

Wij kunnen op veel zaken besparen omdat we het zelf zullen doen of familie/ vrienden inschakelen (DJ, fotograaf, decoratie, ceremonievervoer, ...)

Als je op andere zaken kan besparen, houd je meer budget houd voor de rest natuurlijk.

Eens goed over alles praten, wat belangrijk is en vooral waarom?? :-)

Hoop dat dit een beetje helpt :-)

Groetjes!

Ornella




Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik18-8-2016 10:26:58

Wij vinden de zaal en het eten ook het meest belangrijke aan heel de dag! Onze locatie moest een chique uitstraling hebben met top eten. Wij betalen dan ook 110 € per persoon voor een 4 gangen diner geserveerd aan tafel.
Er moet genoeg eten en lekker eten zijn, dit geldt ook voor de dranken.Het beeld dat wij van ons feest hebben is echt een chique feest, dus geen borrelhapjes of bittergarnituur, of frietjes... ( dit vind ik kun je op een verjaardag geven maar niet op een bruiloft)

Ook was voor ons de fotograaf zeer belangrijk. wij hebben dan ook voor ik denk de duurste fotograaf gekozen die er is. Omdat de foto`s uiteindelijk 1 van de weinige tastbare herinneringen is die je hebt na je trouw... wij zijn voor de fotograaf dan ook 3400€ kwijt voor een hele dag met 2 fotografen, cadeauboekjes, website en trouwalbum. maar moet dan ook wel zeggen hij is absoluut zijn geld waard en zeker geen amateur fotograaf zoals er vele zijn...



Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik18-8-2016 10:51:49

Hoi Robin,

ook al hebben wij een huwelijk met een beperkt budget, de grootste kost gaat bij ons ook naar het avondfeest. Is dit het belangrijkste voor ons? Nee, maar ik denk dat dit gelijk hoe, altijd de grootste kost zal zijn. Wij houden een barbeque voor 45 personen, en geen chique diner met x aantal gangen. Dat is niet hoe we zijn, en we hebben er bewust voor gekozen om het "simpel" te houden.

Het belangrijkste voor ons zijn de ringen. Die gaan we ook de rest van ons leven dragen, en hebben voor ons meer betekenis dan de feestzaal, onze kledij, of andere zaken.

Geven we er een vermogen aan uit? Nee, want we hebben gevonden wat we zochten, binnen een redelijke prijs, en dus zijn we tevreden :-)

Voor ons staat belangrijkheid dus niet gelijk aan het grootste bedrag die we betalen voor onze trouw.

Een fotograaf is in principe ook belangrijk, maar wij kregen het niet over ons hart om duizenden euro's neer te leggen voor een fotograaf. Wij hadden een bepaald budget voor ogen, zijn fotografen gaan bezoeken die binnen dat budget werkten, en hebben onze beslissing gemaakt. Maar daarin heeft elk zijn keuze en mening uiteraard.




Sara
23-12-2017
 Meld misbruik18-8-2016 20:47:31

Hieronder onze top 5 prioriteiten. Hoe meer naar onder, hoe meer toegevingen om een hoger scorend element wel te kunnen doen :)
Nummer 1: de locatie
Nummer 2: de ceremonie
Nummer 3: onze kledij
Nummer 4: fotograaf
Nummer 5: catering
We willen bijvoorbeeld geen speciaal vervoer, laten onze uitnodigingen ontwerpen door een vriend, geen/of alleszins geen dure ringen (daar zijn we nog niet helemaal uit), qua bloemen enkel een bruidsboeketje, geen huwelijksreis ...
Op die manier kunnen we iets meer uitgeven aan elementen in onze top 5 :)



Robin
22-7-2017
 Meld misbruik19-8-2016 13:07:38

Verschillende menigen :-)

Wij verkiezen boven aan de lijst de ringen en de fotograaf.
Dit zijn volgens ons de dingen die je je hele leven meedraagt, en waar je vaak naar kijkt. Voor die twee dingen hebben we niet bespaard en gekozen voor professionelen, mensen met veel ervaring, mensen waar we echt in vertrouwen. We houden echt van mooie herinneringen. Ik ken iemand die geen degelijke foto's had door te kiezen voor een amateur en door dat verhaal hebben we eens heel goed nagedacht en ons hart gevolgd.
Wij hebben het vooral moeilijk met andere dingen die belachelijk duur zijn.
Locaties bijvoorbeeld... En sommige andere leveranciers... ik stel vast dat veel mensen zichzelf snel professioneel durven noemen.
We gaan daarom heel alternatief werken, ok, we steken er dan zelf veel tijd in, maar besparen daardoor echt duizenden euro's. Als het daardoor persoonlijker kan zijn, perfect, toch?
Ik zie ook dat niemand iets schrijft over een 'weddingplanner?'
Een bijzondere reden?
Veel succes allemaal... Dit weekend weer wat knopen doorhakken!



Anna
26-8-2017
 Meld misbruik19-8-2016 20:59:02

Ik vind dat een goede dj ook heel belangrijk is! Ik ben onlangs naar een trouw geweest en er stonden werkelijk max 10 mensen op de dansvloer....
Nu natuurlijk een dj kies je niet volgens bepaald budget, maar door goede referenties...

Mooie kledij is ook belangrijk, maar hoeft ook niet te duur te zijn.

Ik denk sowieso het grootste budget gaat naar het avondfeest zelf, ongeacht of je nu voor buffet of 5 gangen menu kiest...



nicky
2-9-2017
 Meld misbruik20-8-2016 10:07:37

Hoi Robin !

Wij hadden een 'beperkt' budget. Aangezien wij waarschijnlijk met 150 personen zullen zijn konden wij geen drie gangen menu of BBQ nemen in een 'echte' trouwzaal. Wij hebben dan gekozen voor een dessertenbuffet met nadien warme en koude snacks over de avond verspreid. Deze kost stond dus vast en nam al heel wat budget weg. Wij besparen op: trouwvervoer , uitnodigingen , decoratie , een beetje op de ringen , kostuum (gaan we huren voor mijn man. Hij draagt het later toch nooit meer) en bloemen. Waar ik niet echt op wil besparen is de fotograaf. Al denk ik dat ik toch zal moeten inbinden. Een profesionele kost al snel 1500 euro zonder extra's. De jurk krijg ik van mijn ouders . (Al een geluk !) . Ik had eerst uitgerekend hoeveel alles zou kosten mochten we een parochiezaal nemen en een BBQ doen. De kost alleen al om er een 'trouwzaal' van te maken was 1500 euro minimum ! Het zou voor mij een heel geloop en gestress zijn. Ook op de dag zelf. En het scheelt een kleine 1000 euro. Voor mij was al snel duidelijk dat ik dan liever wat meer geef , maar niets meer moet doen . (De dag voor de bruiloft , de dag zelf en daarna nog alles opruimen en poetsen ) Maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken :-)



Kirsten

 Meld misbruik20-8-2016 18:59:26

Robin, ik ben het niet eens met je opmerking dat locaties belachelijk duur zijn. Een bepaalde locatie in Limburg heeft is verzekerd voor een waarde van 15 miljoen euro. Dat de huurprijs dan hoog is, is dan toch normaal. Maar dat sommige leveranciers enorm overdrijven wanneer ze horen dat het om een huwelijk gaat, is natuurlijk wel waar. Video- en fotografen zijn hier een voorbeeld van. Ik heb al prijzen gehoord waarvan je zegt, wie is er nu zo gek om dat te betalen, en toch. Wij vinden foto’s ook heel belangrijk maar wij zijn wel niet gek. Als je goed uitkijkt kan je heel goede foto- en videografen vinden die wel betaalbaar zijn. Zo hebben wij op facebook een foto-show op muziek gezien van een bruidspaar en die fotograaf vraagt 500 euro en maakt magnifieke foto’s. En onze foto’s zullen voor ons even waardevol zijn dan een fotograaf die je 3400 euro betaalt. (daar moet ik meer dan twee maand voor werken – crazy gewoon). Je moet gewoon je verstand goed gebruiken. En al dat gedoe dat men ons probeert wijs te maken, iedereen is vandaag immers professioneel fotograaf.



Robin
22-7-2017
 Meld misbruik22-8-2016 15:50:54

Tja iedereen zijn mening, en dat is goed ook.

We zijn tot nu toe over alles tevreden.
We besparen op bloemen, op decoratie omdat we dat zelf kunnen en huren bij onze fotograaf.
We hebben ons hart gevolgd de voorbije week en denken dat we dat heel goed gedaan hebben. Bedankt voor alle meningen. Zo zie je maar dat iedereen het toch anders ziet. Succes allemaal.
Trouwens, nu ben ik wel erg benieuwd naar die feestlocatie!
Waar is dat?



Vicky
18-8-2018
 Meld misbruik22-10-2016 9:07:24

Bij ons was ook de zaal het allerbelangrijkst.
We zijn maart met ongeveer 50 personen. Maar we willen ook geen al te chique diner. Bij ons is het voorgerecht en soep en daarna bbq en dan dessertbuffet. De dj zit bij ons mee in de prijs van de zaal, net als onze ceremonie die we gaan houden.
En dan vind mijn man het vervoer belangrijk.

Verder gaan we besparen op trouwkledij, ik wil er geen 1000en euro's aan uitgeven voor 1 dag. En onze ringen gaan ook niet in het goud zijn dus zijn ook geen grote hap uit ons budget. En voor fotograaf zijn we aan het rondkijken voor hobby fotografen omdat het vaak goedkoper is dan een professionele en je vaak alle foto's op usb of dergelijke krijgt.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...