Nu Online
Momenteel zijn er 169 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Onze nachtmerrie stopt maar niet :-(

  8-8-2016 10:10:50
Hallo Bruidjes en Gommen,

Ik heb heel lang getwijfeld als ik mijn verhaal hier zou neerschrijven, maar uiteindelijk toch besloten om het te doen.

Wij zouden op 27/06/2015 in het huwelijksbootje stappen, helaas hebben wij 4 dagen voor de bruiloft de trouw moeten annuleren wegens de gezondheidstoestand van mijn schoonvader die heel snel achteruit ging.
Hij is uiteindelijk op onze trouwdag komen te sterven (27/06/2015) van alle handelaren kregen we begrip behalve van onze feestlocatie.
Zij eisten ondanks dat we 4 dagen op voorhand alles geannuleerd hebben ( dus er was nog geen aankleding zaal gebeurd, of menu aangekocht/ klaargemaakt, of personeel ingezet) toch de volledige 100% van het totaal bedrag wat wij moesten betalen (11.960€)
Nu omdat wij helemaal niet akkoord waren dat wij langs hun kant geen begrip konden ondervinden zijn we hiermee naar een advocaat gestapt. want 11960€ eisen en hier uiteindelijk helemaal niets tegenover plaatsen ging ons te ver.
Wel er is een rechtszaak van gekomen met een hele lange nasleep...

Wij hebben de zaak gewonnen en onze feestlocatie is door de rechtbank volledig in het ongelijk gesteld.
1 omdat dit een geval is van volledige onmacht,
2 omdat er 4 dagen van te voren voor de feestzaal nog geen gemaakte kosten waren voor hun. ( eten was nog niet besteld, dranken niet ontstopt, personeel is niet ingezet, zaal niet aangekleed...)

Helaas hadden wij met de locatie een afspraak dat als wij het totaal bedrag in schijven zouden betalen we een 10 % extra korting kregen op het totaal bedrag.
dus zij hebben al 6000€ in handen van ons. dit is nu op een derde rekening geplaatst waar we niet aankunnen.
De locatie heeft besloten om uiteindelijk hoger beroep aan te vechten want maakt dat in september opnieuw een rechtszaak van start gaat....

Wij hebben financieel alles verloren, het geld wat wij al afgegeven hebben aan de feestzaal, advocaat kosten, gerechtskosten, deurwaarder kosten... om dan nog maar te zwijgen van alle gemaakt kosten die wij al hadden gemaakt en nu ook kwijt zijn ( denk aan bruidskinderkledij, alles waar onze datum op stond is niet meer bruikbaar, dus misboekjes, bedankjes, speciaal gemaakt enveloppe doos in hout...)
ze hebben ons alles afgepakt , alleen nog maar meer pijn veroorzaakt bovenop het leed dat wij al met het verlies van mijn schoonvader...

Opnieuw trouwen zit er wel in maar financieel kunnen wij niet meer de droombruiloft organiseren die wij voor ogen hadden... we moeten heel veel toegevingen doen... ook omdat we vanaf september opnieuw met een rechtszaak zitten en er dus opnieuw, advocaatkosten gaan bijkomen...

Ik heb het er heel moeilijk mee en heel de situatie weegt heel erg zwaar op mij...


Lorena
26-8-2017
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 3875


Karin
20-5-2017
 Meld misbruik8-8-2016 11:31:31

Beste Lorena,
Wat verschrikkelijk voor jullie !!!!
Als het managment van de feestzaal nu een beetje meegewerkt had en jullie kunnen tegemoetkomen naar een andere datum toe had dat voor jullie toch een enorme opluchting kunnen zijn.
Ik hoop dat jullie de moed erin houden en wens jullie uiteindelijk toch nog ooit een prachtige huwelijksdag toe.
Sterkte !!!!




Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik8-8-2016 11:45:10

Dank je wel Karin, helaas wou het management ons niet tegenmoetkomen, tenzij we op een vrijdag in het laag seizoen zouden trouwen dan kregen we 25% korting op ons 2e huwelijksfeest.
dus met andere woorden mochten wij 175% betalen voor 1 bruiloft...



elke
8-4-2017
 Meld misbruik8-8-2016 12:07:53

Mss moet je vermelden om welke zaal het gaat zodat niemand dezelfde problemen zou kunnen meemaken?

Veel sterkte!



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik8-8-2016 12:42:16

degene die het willen weten kunnen mij altijd om een privé bericht vragen... durf hun naam niet vermelden aangezien we nog steeds met de rechtszaak zitten...



Sofie
1-10-2016
 Meld misbruik8-8-2016 14:09:57

Wat vreselijk... Heel veel sterkte met het verlies van je schoonvader. En al die zever erbij kan je echt niet gebruiken, wat erg voor jullie!
Heel veel moed gewenst!



Elodie
1-1-2021
 Meld misbruik8-8-2016 17:16:59

Best de naam niet vernoemen zolang de rechtzaak loopt, anders kunnen ze dit tegen jullie gebruiken. Ik ben ook handelaar maar in een andere branche en bij een sterfgeval vraag ik geen annuleringskosten, dat is het minste wat je kan doen.
Het zou mooi geweest zijn mocht de feestzaal geen annuleringskosten zou hebben aangerekend maar een andere datum hadden voorgesteld , Ik hoop voor jullie dat je de zaak voor de volle 100% wint, dan kan je alsnog jullie droomhuwelijk verwezenlijken. Succes.



Nadège
10-9-2016
 Meld misbruik8-8-2016 18:24:40

Amai, zo erg voor jullie! Zo stom en onbegripvol van de feestzaal! Ik hoop dat alles goed komt voor jullie en dat jullie het geld kunnen recupereren!

Veel sterkte!



richard

 Meld misbruik8-8-2016 20:08:50

Hoi mijn neef heeft belangeloos een trouwauto voor jullie ik heb hem gemaild hierover.
Mocht je belangstelling hebben laat t even weten.
Groetjes en sterkte



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik8-8-2016 22:09:36

Lorena, zo erg wat jullie meegemaakt hebben! Ik dacht al dat ik jou hier een tijdje niet meer gezien had.. Nu begrijp ik waarom :-(
Inderdaad, zoals Elodie reeds vermeld heeft, zou het mooi geweest zijn, als de zaal jullie een andere datum voorgesteld had.
Dit is gewoon onmenselijk! iedereen hoopt op een mooie trouwdag.
Het is dan ook een mooi begin, van een mooie toekomst samen!
Het is wel een zeer mooi voorstel van Richard!
Veel succes meid!



Wouma
12-5-2017
 Meld misbruik8-8-2016 22:13:34

Hallo Lorena,
Veel sterkte, en ik hoop echt dat je de zaak in september opnieuw wint.
Helaas hebben wij in het verleden ook al te maken gekregen met handelaars die helemaal geen begrip hebben en ik ken het machteloos, frustrerend gevoel!
Leuk om te lezen dat er andere mensen van dit forum jou steunen en proberen helpen.
Wij trouwen in juni 2017, als ik het goed zie 2 maanden voor jullie. Het is misschien niet veel, maar wij willen je gerust de decoratiespullen nadien schenken. Indien je interesse zou hebben stuur je maar een berichtje.

Succes en hou de moed erin!!



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik8-8-2016 23:41:03

beste Lorena,
je viel me meteen op,aangezien wij op de zelfde moment op dit forum zaten.
Wat een triets verhaal. Vooral omdat ik nog flarden van je vorige post herinner
wat zagen jullie uit naar jullie droom huwelijk, de tranen komen in mijn ogen bij het lezen vn jullie verhaal.
Ik wens jullie uit de grnd van mijn hart veel sterkte toe,
grtjes sofie





Wendy

 Meld misbruik9-8-2016 10:48:28

Beste,
Amaj das is echt triestig om te lezen!

Onze zaal was zelfs gratis met een een voorschot wel van 250 euro.
Dus mijn vraag is ook welke zaal dit was en zooo duurr?
grtj



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-8-2016 11:01:17

Dank je wel iedereen voor de steun, Ik ben inderdaad een hele tijd van het forum verdwenen omdat ik er echt volledig onderdoor heb gezeten. Het begint stilletjes aan te beteren alhoewel de situatie nog steeds extreem zwaar op mij weegt.

helaas hebben ze ons financieel geplukt, als ik alles bij elkaar op tel aan wat we kwijt zijn, kom ik uit op een 20.000€ uit ( huwelijksreis die niet doorgegaan is en geen annuleringsverzekering op genomen, onbruikbare bruidskinderkledij, schoenen kinderen, misboekjes, uitnodigingen,trouwkaars, bedankjes...)

@ Elodie, neen inderdaad best de naam niet vermelden, want ik weet dat ze echt tot alles in staat zijn om dit te winnen...
wat betreft een nieuwe datum , die hebben ze ons voorgesteld, maar het was trouwen op een vrijdag en in het laag seizoen. plus dan kregen we 25% korting. dus met andere woorden zouden wij voor de 2e bruiloft 175 % betalen.

@Brenda hoe vordert het bij jou? klaar voor je grote dag?

Aan iedereen die ons wilt helpen, heel erg bedankt want alle kleine beetjes helpen inderdaad!
@ |Richard, ik maak graag gebruik van je hulp, kan je mij een privè berichtje sturen?

groetjes Lorena



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-8-2016 11:22:25

@ Wendy, wel wij hadden echt ons sprookjesbruiloft voor ogen, dus hebben toen niet op 1 cent gekeken. wij hadden een luxere locatie ( geen chirozaaltje of parochiezaal) avondetend voor al onze gasten ( ik hou niet van een verschil in gasten maken...)
Dus 2u aperitief voor 120 personen
4 gangen menu voor 120 personen (geserveerd aan tafel)
en desserten buffet voor iedereen. dus ja dan lopen de kosten hoog op....

Ik zal je via pb sturen welke locatie het was.



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-8-2016 11:26:36

@ Wouma dank je, in September gaat de rechtszaak terug van start, maar we moeten niet op een uitspraak hopen voor December 2017 volgens de advocaat

Maar helaas er is heel weinig spraken van begrip, medeleven of inleving. Zo zijn er nog handelaren geweest die gewoon ruw weg gezegd hebben jammer pech, geld kwijt... maar het is dan belachelijk om om 150€ een rechtszaak te beginnen.

Als alles deze keer goed verloopt dan trouwen wij op 26/08/2017



Elodie
1-1-2021
 Meld misbruik9-8-2016 12:30:44

Lorena,

Veel kans dat jullie nu ook weer in het gelijk worden gesteld, een rechter heeft hier meestal wel begrip voor en de feestzaal heeft geen kosten moeten maken op voorhand en daar zal de rechter ook wel rekening mee houden, maar dan is er nog de advocaat van de tegenpartij, want een advocaat kan veel verschil maken.
Mocht het voor jullie niet goed aflopen en je bent van west-vlaanderen want ik weet niet van welke streek je bent, dan wil ik jullie gratis helpen aan een dj met volledige instalatie.



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik9-8-2016 12:45:47

Als het goed is hebben ze dit keer ook weer gewoon dezelfde advocaat ( geen snuggere), Onze advocaat is een topper, Heel erg gekend hier in de regio( Limburg) hij is niet goedkoop maar daar vertrouw ik wel op,
Hij heeft ook aangegeven dat we niets moeten vrezen want we staan zeer sterk in onze schoenen ( hebben medisch dossier van mijn schoonvader moeten overhandigen aan de rechtbank)
Maar het is alleen nog tot december 2017 in deze situatie zitten is gewoon loodzwaar emotioneel gezien,
Want telkens wordt het ziektebeeld van mijn schoonvader terug opgehaald waardoor dat we het gewoon niet kunnen afsluiten...

apart van het financiële want we hebben het afgelopen jaar wel zwart sneeuw gezien, aangezien we helemaal geen spaargeld meer hadden...


dank je wel voor de aangeboden hulp, maar wij zijn van Limburg




Ann

 Meld misbruik23-8-2016 16:03:59

Lorena, mss een tip. De dingen waar geen datum opstaat kun je mss toch verkopen?Ik hoop dat je toch nu een goede 2de huwelijksdag hebt.



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik24-8-2016 12:56:15

Hoi Ann,
Ik heb het geprobeerd, maar als ik zie hoe ze proberen afdingen dan hou ik ze liever zelf. Bijvoorbeeld mijn bruidsmeisjes jurken hebben elk 180 € gekost + nog eens 28€ per bolero. Ik vroeg 80€ per kleedje inclusief bolero.
Ik kreeg vragen als ik ze niet wou weg doen voor 25€... ja sorry maar dat vind ik er ver over.



Ann

 Meld misbruik24-8-2016 17:16:07

Heb je iets in de fuchsia tinten of ivoor?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info