Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuigen

  3-5-2016 23:03:50
Hallo allemaal,

Een vriend van mijn uit Australie woont nu in Nederland en heeft een verblijfsvergunning voor 5 Jaar. Daarna wordt zijn verblijf opnieuw getoetst. Nu ga ik 10 Juni 2016 trouwen. Mag deze vriend met een verblijfsvergunning van 5 jaar getuigen zijn op mijn bruiloft?

Maurice
10-6-2017
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 7973


Peter

 Meld misbruik3-5-2016 23:26:06

Goeie vraag voor de dienst bevolking van de gemeente waar het huwelijk plaats heeft. Wat is de specifieke rol van de getuige, en mag dat iemand zijn die niet in het Belgische rijksregister is opgenomen? Benieuwd...



Sofie
9-7-2016
 Meld misbruik4-5-2016 11:21:49

Dit mag! Je moet niet in een Belgisch bevolkingsregister ingeschreven staan om iemands getuige te zijn. Je moet alleen rekening houden met de taal, als deze persoon het Nederlands niet goed machtig is moet er een tolk aanwezig zijn. Maar een kopie van of zijn paspoort of zijn 5-jaren kaart volstaat om jouw getuige te zijn!



Jessica

 Meld misbruik6-2-2017 9:47:44

Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België mag dat. Zelfs zonder verblijfsvergunning. Je mag gewoon een vriend uit het buitenland vragen. Mijn vriend is in de jaren 90 hier komen wonen vanwege oorlog en zijn beste vriend die er nog steeds woont komt een weekje op vakantie naar België en zal getuige zijn op ons huwelijk.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...