Nu Online
Momenteel zijn er 92 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode

  8-4-2016 17:54:20
Volgend jaar stappen wij na 3 jaar verloving in het huwelijksbootje. Op ons feest wil ik absoluut niet dat de mannen in kostuum komen. Het mag wel feestelijk zijn. maar mijn schoonmoeder meent dat mijn schoonvader een kostuum moet dragen (hetzelfde als hij gaat dragen op de trouw van mijn schoonbroer). Hoe los ik dit op zonder ruzie

Birthe
23-6-2017
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1379


Eline
2-7-2016
 Meld misbruik9-4-2016 11:44:31

Wat is de reden dat je het absoluut niet wilt?

Bij mij mag iedereen komen zoals hij / zij wilt. Is dit een kostuum, is dit een kostuum. Is dit niet zo, evengoed.

Ik ben al eventjes bezig met onze trouw te plannen en heb al gemerkt dat sommige mensen er een heel eigen visie op hebben. Afhankelijk van hoe dicht ze bij ons staan en van welk onderdeel geef ik toe. Mijn zus en mijn moeder willen bijvoorbeeld heel graag een samenpassend kleed. Dit is voor mij absoluut niet nodig, maar zij willen dat heel graag. Dan hou ik hen ook niet tegen.

Ik kan je schoonmoeder ook ergens begrijpen, aangezien zij waarschijnlijk van een generatie afstamt waar het not done is om niet in een kostuum naar een trouwfeest te gaan. Al zeker niet van haar zoon. Plus het is ook gemakkelijker omdat ze dan voor twee trouwfeesten maar één kostuum moet zoeken. ipv een kostuum voor jouw schoonbroer zijn feest en een feestelijk iets voor jouw feest.
Sommige mensen vinden het juist fijn om eens helemaal opgesmukt te komen, omdat dat de enige gelegenheid is waar het bij hen nog kan.

Ik denk dat je voor jezelf (en jouw toekomstige) moet uitmaken wat jullie prioriteiten zijn voor julie dag. Als blijkt dat de dresscode een absolute prioriteit is waarbij jouw dag minder leuk zou zijn als er mensen zijn die deze niet volgen, zou ik dit toch voorzichtig aankaarten bij de toekomstige schoonfamilie. Blijkt dat dit minder prioritair is dan andere zaken, zou ik er niets van zeggen en hen laten doen wat ze willen.



Birthe
23-6-2017
 Meld misbruik9-4-2016 12:03:26

Ik vind zo'n kostuum zo stijf. En zo zijn wij helemaal niet. En daar bovenop vind ik het ook absoluut not done om in exact hetzelfde kostuum te komen dat je een jaar ervoor al hebt gedragen op het trouwfeest van iemand anders. Voor mij voelt dit aan alsof ze al de moeite doen voor een iemand en voor ons moeten we het er dan maar mee doen. Plus als ze dan naderhan de fotos naast een zoude leggen valt dit ook nog eens op dat hij dan exact hetzelfde aan heeft. En mijn eige vader gaat zowizo geen kostuum aan doen. Heeft hij bij mijn zus niet gedaan en gaat hij ook bij mij niet doen. Als we dan samen met onze ouders op de fotos staan geeft dat ook geen mooi beeld. Ik wil gewoon dat mensen hun eigen zijn op ons feest. Zoals ik ze ken. En zich niet anders gaan voordoen voor het oog van andere mensen.



Eline
2-7-2016
 Meld misbruik9-4-2016 12:55:49

Dan zou ik het ook zo aanbrengen. Ik zou zeggen dat jullie kiezen voor een alternatief trouwfeest (zelfs als je dat zelf niet zo ziet). Dat je dat bij je zus hebt gezien en dat je dat eigenlijk heel tof vond. (laat misschien wat foto's zien) en dat je graag wilt dat zij er bij passen. Ik zou dan wel een duidelijk voorbeeld geven van wat je wel oké vindt. Als ze dan aanhaalt dat hij al een kostuum heeft, zou ik zeggen dat je bang bent dat het dan kan lijken alsof ze niet bij de familie (willen) horen, terwijl je dat juist heel graag wilt.
Als je schoonmoeder er dan nog geen begrip voor heeft, zou ik mij erbij neerleggen. :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...