Nu Online
Momenteel zijn er 213 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weddingplanner inhuren: duur?

  22-2-2016 10:33:25
Dag allen,
We twijfelen of we een weddingplanner zouden inzetten voor de organisatie van ons huwelijk, maar vrezen dat dit wat te duur zal uitvallen. Kan iemand ons een richtprijs geven? En hebben jullie positieve (of negatieve!) ervaringen met bepaalde weddingplanners?
Bedankt alvast voor de tips!

Anneleen
17-9-2016
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1523


Stephanie

 Meld misbruik22-2-2016 12:48:19

Wij hebben op een trouwbeurs onlangs een gesprek gehad met een weddingplanner en wat ons toen opviel is dat zij iedere handelaar kende die extreem duur is maar handelaars die een goede prijs/kwaliteit hebben, kende ze niet. Wij denken dat weddingplanners de kosten zo hoog mogelijk willen opdrijven, want zij rekenen een percentage op de totale kosten.Wat je zelf doet, doe je meestal beter. Een ceremoniemeester is natuurlijk iets anders hé. Dat is wel interessant.



Sofie
16-7-2016
 Meld misbruik22-2-2016 13:53:33

Hallo!

Wij hebben als weddingplanner Merrymakers. Veel hadden we al zelf geregeld, maar we wilden nog wat extra hulp en ook iemand die alles van de dag zelf (opbouw, ceremoniemeester, afbraak) op zich neemt. Hun concept :
* Eerst even samen zitten om te bespreken wat jullie graag willen (kan zo'n 2 uur duren, gratis en vrijblijvend gesprek).
* Indien je akkoord gaat om samen te werken, stellen ze een totaalofferte op, waar je voor betaalt omdat het al zeer in detail gaat (leveranciers werden opgezocht, alle prijzen meegegeven, ... )
* Die offerte krijg je dan en dan mag je nog schrappen en toevoegen wat je wil (dingen die we te duur vonden voor wat het was, dingen die we toch zelf zouden doen, dingen waar we niet akkoord mee waren, ...), daarna stellen ze een nieuwe op (nog altijd in de eerste prijs).
* Eens compleet zoals je het wil, onderteken je die en betaal je dus enkel voor de samenstelling die je zelf wenst.

Tot nu toe tevreden van, maar onze trouwdag moet dus nog komen ;-).

Voor ons was dit concept veel beter, veel weddingplanners starten met een vanaf prijs (vaak meer dan €2000-3000-4000) zonder rekening te houden met wat we zelf al hadden gedaan.

Wij hadden ook geïnformeerd bij Ceremoré, maar die waren helaas al geboekt op onze dag.

Veel succes nog! Ik zou sowieso wel aanraden om een ceremoniemeester of wedding planner onder de arm te nemen! Kwestie van maximaal te kunnen genieten van jullie dag!



Jeroen

 Meld misbruik23-2-2016 8:34:48

Beste Anneleen,

Alles hangt natuurlijk af van welke taken je voor ogen hebt voor de weddingplanner. De weddingplanner kan het hele huwelijk plannen van a tot z of jullie ondersteunen bij bepaalde onderdelen. Concept, uitnodigingen, locatie, zaal, catering, ceremonie, vervoer, bloemen en decoratie, teksten,...

Afhankelijk van de zaken waarvoor je ondersteuning nodigt hebt, zal het budget vanzelfsprekend verschillen.

Iedere weddingplanner zal ook wat eigen specialiteiten en aanpak hebben. Uw keuze zal dus afhangen van welke zaken u verwacht van de weddingplanner en welke criteria belangrijk zijn (man/vrouw, ook ceremoniemeester, locatie, budget,...)

Hier alvast wat mogelijke partners (in willekeurige volgorde):
http://perfectcelebrations.be/
http://www.lennertbille.be/
http://www.la-sensa.be/
http://www.allegebeure.be/
http://www.excellence-weddings.be/
http://www.encharmd.com
...




veronique
1-10-2016
 Meld misbruik23-2-2016 21:17:29

Hey Anneleen,
Ik ben toch heel blij dat ik kan terugvallen op mijn Weddingplanner. Sinds ik de beslissing heb genomen om een Weddingplanner te nemen heb ik nog zo veel meer zin gekregen in mijn huwelijksdag!
Ik had al zoveel plannen in mijn hoofd en heb wel een idee hoe mij trouwdag er moet uitzien maar dankzij Michele krijgen die plannen ook effectief vorm. Alles wordt ineens veel concreter. Ze weet echt van aanpakken en stuurt in alles bij. Ze weet ook waar ze over spreekt. Ik vind het ook fijn dat ze aangeeft wanneer iets moet gebeurd zijn. Ik kijk er ook telkens naar uit wanneer we elkaar zien en net omdat het om zo'n fijne gebeurtenis gaat krijg je wel een fijne band.
Kortom, ze is voor mij onmisbaar.
Michele Vanherle www.mreventenwedding.com
Mail me gerust voor meer info ivm de prijs
Veropermentier@hotmail.com



Valerie
20-8-2016
 Meld misbruik24-2-2016 9:49:18

Wij hebben het grootste deel van ons huwelijk zelf gepland (zaal, tent, fotograaf, decoratie, dessertenbuffet, frietkraam, ...). Dit ging vrij vlot, zonder stress, ... Wij hebben ook eerst gekeken voor een weddingplanner maar die dingen hadden we gewoon zelf snel geregeld.
Wel hebben we een ceremoniemeester gezocht. Veel goedkoper, maar die zorgt er wel voor dat we ons de dag zelf geen zorgen moeten maken. Ze zorgt voor de opbouw en afbraak van allerlei dingen, heeft ook ceremoniepaketten die het veel goedkoper maken allemaal... Erg handig.
Afhankelijk dus van wat je verwacht kan je op zoek gaan.



lynn
16-9-2016
 Meld misbruik24-2-2016 12:56:40

wij hebben ook enkel een ceremoniemeester omdat wij een dag willen dat wij op ons gemak zijn. Het feest en de rest staat al bijna allemaal vast dus een weddingplanner hebben we niet nodig maar moest ik het allemaal op voorhand weten ging ik er toch wel eens over nadenken.



Jolien
24-9-2016
 Meld misbruik24-2-2016 13:14:19

Wij werken met een weddingplanner ... Ik had heel veel wilde ideetjes in mijn hoofd maar nu komt alles wel samen tot 1 geheel sinds we samenwerken. Ik heb vorige week een prijskaartje van 3500 euro ontvangen voor de deco in kerk en zaal maar ik hoop dit bedrag nog wat naar beneden te krijgen. Bruidsboeket en alles zit hier wel in maar ondertussen heb ik zelf zoooo veel materiaal verzameld dat we echt nog eens moeten samen gaan zitten om het kostenplaatje te herbekijken. Ik ben wel zeer tevreden dat we de keuze gemaakt hebben voor om een weddingplanner te nemen, die mensen zijn gewoon om huwelijken en evenementen te organiseren en je kan er dus ook steeds op terugvallen ...



Anneleen
17-9-2016
 Meld misbruik25-2-2016 8:58:37

Bedankt al voor jullie feedback!!

@Sofie: Hoeveel vraagt MerryMakers dan voor hun eigen werk dat ze er in steken? Dus los van de leveranciers enzo? Als je dat liever niet op dit forum plaatst, kan je me eventueel een mailtje sturen? Ons adres is anneleenenpieter@hotmail.com.
@Jolien: Wil je eventueel zeggen met welke weddingplanner jullie werken? Heb je dan een aparte prijs gekregen voor hun tijd en werk dat ze er in steken of zit dit in die offerte van 3500 euro?
Groetjes



Karine
17-12-2017
 Meld misbruik6-3-2016 15:35:03

Hey Anneleen, persoonlijk zou ik niet gaan voor een weddingplanner.Vinden wij ook heel duur. Persoonlijke ideetjes kan je steeds goed uitwerken indien je een goede ceremoniemeester hebt. Wij-zelf hebben ook alles zelf gekozen en zijn goed op weg geholpen door onze ceremoniemeester, en daardoor dus een ruim budget over om aan andere leuke dingen te besteden op onze huwelijksdag :)



lies
19-8-2017
 Meld misbruik10-3-2016 13:23:18

hoi ,
wij huwen op 16-09-2017 en hebben een totaal consept geboekt , dwz, de weddingplanner was bij de huwlijkslokatie , alles was in 1 pakket , fotograaf, lokatie , decoratie, weddingplanner, seremonie, ...
zo weten we wat het uiteindelijke bedrag van ons feest zal zijn.
k ben zelf erg creatief en heb een goed organisatie tallent , maar ben wel blij met de wedding planner, we hebben nu al 2 x samen gezeten om de grote lijnen uit te strekken. het geeft een zekere rust .
ik heb rond gekeken op huwlijks beuzen naar een losse weddingplanner, en kreeg prijzen van 2000 a2500 te horen wat ik erg duur vond.

groetjes lies




Kelly
11-7-2015
 Meld misbruik12-3-2016 18:06:17

Wij zijn in zee gegaan met La Sensa en zijn hier zeer tevreden over. Kirsten hanteert een bepaald vast bedrag voor haar diensten.
Overige (deco; bloemen; uitnodgingen; .......) bepaal je zelf welk budget jij hieraan wilt geven en op basis daarvan maakt zij een kostenraming.

Wat ik voor mij de grote voordelen waren:

- zij is met mij meegegaan naar de naaister voor de kledij van de bruidsmeiden
- een kleurdetail en lettertype komt telkens terug
- zij brengt connecties aan (kapper/make up; kostuum echtgenoot; zangeres)
- de dag zelf staat zij s ochtends aan je deur wat een gehele geruststelling is
- de week ervoor belde ze dagelijks
- last minute kan zij nog heel veel aanpassen
- zij werkt al jouw ideeen en details uit tot een geheel
- de dag zelf geen stress: zij ontvangt de priester; cateraar en zorgt ook voor de cash afrekeningen hiermee (wij moesten enkel enveloppen klaarmaken)
Als er die dag al iets is misgegaan of iemand was niet geheel op tijd heb ik daarvan niets gemerkt want alle contact verloopt via haar
- zorgt voor een ceremoniemeester (zit binnen haar vast bedrag)
- heeft de uitstalling van de ceremonie opgesteld en s andersdaags terug afgebroken
- herzet bloemen van buiten ceremonie naar binnen
- en nog duizend en één andere dingen

Wij zouden het meteen opnieuw doen ... de reacties die we van onze gasten hebben gehad over het totaalconcept en het verloop van de dag waren fantastisch


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...