Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thailand eind oktober - begin november

  10-2-2016 13:20:41

Dag bruidjes,

Mijn vriend en ik trouwen op 9 juli 2016 en zouden graag van 27/10/2016 tot en met 6/11/2016 naar Thailand gaan.

Het trekt ons enorm aan dankzij Bangkok (zoooo veel te zien en te doen) en ofwel Hua Hin ofwel Koh Phi Phi (beiden prachtige stranden).

Maar we lezen op veel plaatsen dat er dan nog veel kans is op regen (beste reistijd zou vanaf half november zijn).

Heeft iemand ervaring met Thailand rond deze datums?

Lieve groetjes!


Katrien
9-7-2016
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1489


Peter Lemahieu

 Meld misbruik10-2-2016 18:48:08

Timing klopt wat het klimaat betreft zeker het meest aangename. Het klimaat is tropisch, dus warm en vochtig. Rond de kerst- en nieuwjaarsperiode zijn ticketten ook meestal duurder. Vanaf de lente hier is het ginder echt veel vochtiger, en dan begint het (moesson-)regenseizoen.

Wat je precies kan doen hangt enorm van je persoonlijkheid af. De reisagentschappen sturen je vooral ook naar de toeristische trekpleisters.

Bankok is een zeer drukke broeierige stad met vuile lucht. Dat kan wel even op je afkomen. 'Mai chai' betekent 'neen' als je even de opdringerige verkopers moet afschudden hehe.



Katrien
9-7-2016
 Meld misbruik10-2-2016 18:50:24

Dank je wel voor je reactie! Dus we gaan er geen hopen regen over ons heen krijgen? Want daar hebben we wat schrik voor.
Jij bent dus al in Thailand geweest? Heb je aanraders?



Peter Lemahieu

 Meld misbruik10-2-2016 22:06:08

Chang Mai / Chang Rai zijn gekende culturele trekpleisters, meer naar het noorden en het drie landen punt (golden triangle).

Rij niet op een olifant, maar ga die lieve arme dieren gewoon bekijken. Euh, hou je van zeedieren en lekker straf, probeer zeker Tom yam sea food.

Waar ik trok is alternatief en minder relevant, was onder andere in de arme I-saan streek. Dorpjes met rijstboeren dicht bij de Cambodiaanse grens, maar daar was geen toerisme, behalve op enkele oude historische sites met ruïnes van de Kmer.

Hangt af van je eigen stijl als je luxe wil, verwennerij blijf dan binnen toerisme kader.

Bereid je ook voor op toiletten zonder wc papier. Er is wel telkens een slangetje met watersproeier om je te verschonen. En het is zeer warm, dus droogt rap haha.



Peter Lemahieu

 Meld misbruik10-2-2016 22:08:44

Je kan toch wel een plensbuitje hebben hoor. Het lijkt even of de hele hemel naar beneden stort, maar als het gedaan is droogt alles enorm snel weer op. ;-)



nathalie
10-4-2017
 Meld misbruik15-2-2016 16:08:12

Thailand is een prachtig land.
Je kan alles zelf regelen, zo doe je wat je wil wanneer je wil.
Ik zou zeker Chiang Mai aanraden. Zoveel te doen, en er heerst een gezellige sfeer.
Phi phi is natuurlijk veel idyllischer dan hua hin maar hua hin is dan weer makkelijker te bereiken vanuit Bangkok.
Een optie zou zijn om van Chiang Mai te vliegen op Phuket en dan met de veerboot naar phi phi.




Wouma
12-5-2017
 Meld misbruik8-9-2016 1:10:01

Wij zijn vorig jaar ongeveer 3 weken naar Thailand geweest. Een prachtige reis! Wij hebben alles zelf geregeld wat ter plaatse zeer goed te doen is. Thuis hadden we wel wat gelezen en opties bekeken.
We hebben ons op elke mogelijke manier verplaatst: nachttrein, nachtbus, ferry, binnenlandse vlucht ...
Wij hebben voor de 'andere kant' van de eilanden gekozen: koh lanta, koh phi phi, krabi ect
Indien jullie nog tips willen of vragen hebben Geef gerust een seintje.
Geniet vooral van de reis!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums