Nu Online
Momenteel zijn er 78 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rondreis corsica

  27-12-2015 21:37:16
Hallo

Wij zouden op huwelijksreis gaan naar corsica.
Iemand hier ervaringen mee?

We hebben 3 weken de tijd en willen graag wat rondtrekken naar verschillende plaatsen. Wat is er aan te raden? Welke hotels?

Groeten
Nele

nele
9-7-2016
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1574


Tineke
6-5-2017
 Meld misbruik22-2-2016 18:28:28

Hallo Nele,

Wij zijn vorig jaar twee weken naar Corsica geweest. Het was wel geen huwelijksreis, maar we hebben wel het hele eiland rondgereisd.
We hebben daar een auto gehuurd, dat is echt wel een must om Corsica te ontdekken!

We zijn begonnen in het noorden, waar we logeerden in Saint-Florent. Dit is een heel gezellig havenstadje met kleine straatjes en leuke restaurantjes.
We verbleven daar in "La Florentine". Omdat we een kamer aan de straatkant hadden, was er 's nachts wel veel lawaai van het verkeer waardoor wij eigenlijk niet goed konden slapen. Als je echter een kamer met zeezicht neemt, heb je dat probleem absoluut niet (wij waren gewoon een beetje te gierig, haha :-)). Voor de rest echt wel een prima hotel, met een mooi strandje en zwembad en op slechts 5 min rijden van het centrum. Ook lekker ontbijt!

Vervolgens zijn we naar het binnenland getrokken, waar we in het bergdorpje Mazzola verbleven. Typisch dorpje met slechts een vijftal huisjes. Ideaal om even te genieten van de natuur en rust. We sliepen daar in een zeer goede B&B, namelijk "Casa Lucia". Wordt uitgebaat door een iets ouder koppel, en zij willen je echt wel in de watten leggen. Lekker ontbijt, lekker diner en mooie ruime kamers! Een aanrader!
Gelegen op 20 min rijden van het historische stadje Corte, absoluut het bezoeken waard.

Daarna zijn we dan naar Bonifacio gegaan, waar we logeerden in "Brise Marine". Dit vond ik persoonlijk het minste hotel van heel de reis. De inrichting van de kamers was echt mijn ding niet :-D. Wel heel proper en goed gelegen. Maar uiteindelijk te duur voor wat het was, maar dat heeft enkel te maken met de ligging. In de buurt van Bonifacio zijn de hotels echt schandalig duur, ik heb heel lang moeten zoeken.
Bonifacio zelf is natuurlijk wel magnifiek :-)!

Tenslotte verbleven we ook nog in Porticcio (ligt in de buurt van Ajaccio). Hier hadden we terug een heel goed hotel, namelijk "Kallisté Molini". Supermooie kamer, rustig zwembad, lekker ontbijt.
In Porticcio zelf was niet heel veel te beleven (wel enkele restaurants aan zee), maar op 25 min ben je in Ajaccio, dit is echt wel een grote stad, waar veel te beleven valt.

Persoonlijk vond ik het noorden en het binnenland eigenlijk het mooiste. Als je in de bergen zit, is het helemaal magnifiek! Corsica is heel ruw, de natuur is er prachtig.
De wegen in Corsica zijn goed van kwaliteit, maar op sommige plaatsen (vooral de bergpassen) wel aan de smalle kant, dus af en toe zorgde dat toch wel voor spannende momenten bij het kruisen van een tegenligger :-D
Maar Corsica is echt een aanrader (ook wel vrij duur jammer genoeg), ik zou er gerust nog eens terug naartoe willen gaan!

Hopelijk ben je wat met deze informatie!

Groetjes,
Tineke



nele
9-7-2016
 Meld misbruik22-2-2016 20:20:17

Hallo
Bedankt voor de mooie informatie.
Ondertussen zijn we al wat gevorderd met het plannen van onze reis.
Wij gaan per ferry naar corsica en zullen toekomen in bastia. De bedoeling is daar eerst 2 nachten te blijven.
Dan gaan we naar corte, daar hebben we een appartementje voor een week geboekt.
Daarna zouden we een drietal nachten rond ajaccio verblijven en de laatste 4 nachten rond porto vecchio.
Het vinden van verblijfplaatsen vind ik heel erg moeilijk.
Normaal doen wij altijd alles via booking. Maar het lijkt me allemaal heel erg duur voor wat het soms maar is. Maar ja we zijn wel oostenrijk gewend dus misschien daarom.
We zien er enorm naar uit. Het is een niet typische huwelijkreis maar wij zijn ook geen mensen om op ons gat te zitten. Wij gaan heel graag wandelen en klimmen ook.
Bedankt voor je info ik bekijk eens jou hotels.

Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums