Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stoppen met pil en trouwfeest dillemma...

  4-12-2015 13:22:14

Oké, geen alledaagse vraag hier op het forum, maar het heeft toch met mijn trouw te maken! ;)
Ik weet namelijk niet goed wanneer te stoppen met mijn pil. Want ik wil graag eraan beginnen vlak na de trouw.
MAAR
Als ik op voorhand stop: heb ik bang dat het gewicht gaat veranderen (trouwkleed), heb ik ook bang van het effect op mijn huid (geen goede huid ookal met pil), bang voor een eventuele onregelmatige cyclus.. (geen idee meer hoe het voor de pil was)
Maar waarom ik het WEL zou willen doen voor de trouw: is dat ik enkele maanden ervoor zou stoppen om te ontpillen (en de effecten dan wat kunnen stabiliseren), ook omdat het beter is om even te ontpillen voor je effectief begint aan alles. Ik zou ook graag mijn libido terugvinden door het stoppen, wat natuurlijk wel fijn zou zijn bv op onze huwelijksreis (vlak na de trouw, 20 dagen amerika) En gewoon omdat mijn biologische klok niet meer gaat liggen dus het begint te dringen om eraan te kunnen beginnen.
btw we trouwen in september :)
wat zouden jullie doen?

Elien

Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1607


Jurgen

 Meld misbruik4-12-2015 14:39:47

Dag Elien,

Hopelijk kan ik je helpen met onze ervaring hieromtrend.
Mijn vriendin is overgeschakeld op een meer biologische manier van anticonceptie.
dit is een soort computer waar je elke morgen je temperatuur meet en zo kan zien wanneer je vruchtbaar of niet vruchtbaar bent.
Want uiteindelijk is de vruchtbaarheidsperiode per maand niet zo groot (ongeveer 7 dagen.
Dit heeft ook als voordeel dat er geen neveneffecten zoals bij het nemen van de pil.
Wij zijn heel blij van de manier, buiten onze verwachtingen
Het bedrijf heet Ladycomp en op de site kan je meer info terugvinden.

Groetjes



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik6-12-2015 4:09:37

Ik zou zelf de strip doorknippen op de dag van je trouw.
Of een week of 2 weken ervoor.

Een oude vriendin dacht ook van "effe ontpillen en hopelijk een paar maanden na de trouw zwanger" en stopte 1.5 maand voor haar huwelijk. Op haar trouw was ze een maand zwanger. Bij de bedankingskaartjes hebben ze iedereen ingelicht.
Een nichtje smeet de pil weg op haar huwelijk met de gedachte van "als ik over een jaar zwanger ben, zal 't goed zijn". Achteraf geteld is ze zwanger geraakt tijdens hun huwelijksreis (direct na hun trouw).

Natuurlijk kan het zijn dat het maanden duurt voor je ontpild bent. Of voor je effectief zwanger raakt - sommigen doen er zelfs jaren over.
Maar het kan ook direct prijs zijn. Als je dan x maand voor je trouw zit, kan je op zoek naar een nieuw kleed of kan je bijvoorbeeld extreem misselijk zijn op je eigen trouw (of andere zwangerschapsklachten).



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik8-12-2015 14:22:58

Ik had mijn kindjes al voor mijn trouw. Zat/zit al aan de pil sinds mijn 12e (pijnlijke regels...) en ben gestopt met de pil in augustus 2007, bevallen in mei 2008 :-) Ik ben dus onmiddellijk na het stoppen met de pil zwanger geworden. Bij nummer 2 ben ik gestopt in juli 2011, maar ben pas zwanger geworden in december 2011 en bevallen in september 2012.

Maar wat mij toen wel wat was opgevallen, geen exacte wetenschap maar wat mij persoonlijk opviel, is dat ik voor de eerste zwangerschap altijd mooi 3 weken pil, 1 week regels heb gedaan en tussen mijn zwangerschappen steeds mijn pil doornam voor 3 x 3 weken en dan 1 week regels (mocht van gynae, en maakte ook de regels minder zwaar...). Want in november 2011 (een maand dus voor ik zwanger werd...) dacht ik dat ik zwanger was omdat ik de 'overtijd' was terwijl ik een paar dagen later alsnog mijn regels kreeg. Ik heb toen altijd een beetje het gevoel gehad van: nu is mijn lichaam hersteld. En bam, toen was ik direct zwanger :-)
Ook geen last gehad van rare veranderingen na het stoppen van de pil.

Heel veel succes!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...