Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

receptie

  18-10-2015 16:51:48
Organiseren jullie een receptie?

Wij hebben héééél veel collega's en onze naaste collega's hebben we er graag bij op het avondfeest (mijn collega kleuterjuffen + directie, en de collega's waarmee ik vaak samen werk van de bureau van de scholengemeenschap + de collega's van de dienst van mijn verloofde). Dan zitten we aan 40 personen inclusief partner.

Dan komen natuurlijk nog collega's van onze lagere school en nog véél collega's van mijn verloofde, samen ook nog eens 42 mensen zonder partner.
Hen willen we graag uitnodigen op een receptie, oftewel op de dag zelf, oftewel op een andere locatie, een week later.

Nu weten we niet meteen of we hen uitnodigen mét of zonder partner voor de receptie. Wat doen jullie zoal?

Carolien
28-5-2016
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1135


Tine
14-11-2015
 Meld misbruik18-10-2015 17:08:06

Hallo,

Bij ons op het werk is het de gewoonte om collega's te vragen met partner.
Dus misschien eens vragen aan collega's wat de gewoonte is bij jullie.

Ik vind het zelf altijd leuk om eens bij de collega's en partner te zijn. Zo kennen zij u, en jij hen.

groetjes



lynn
16-9-2016
 Meld misbruik18-10-2015 20:59:03

hey, wij hebben gekozen voor een intieme trouwfeest (70) personen, maar enkel familie en naaste vrienden. Wij trouwen en wij beslissen. Maar we zijn aan het kijken om dag erna svnds de collega's te vragen voor enkel glaasj maar dat sta nog niet vast.



Tine
2-7-2016
 Meld misbruik18-10-2015 21:02:17

Bij ons is de gewoonte zonder partner. De meeste collega's vinden dat ook fijn omdat ze dan niet op hun wederhelft moeten 'letten'. Want als de juffen beginnen tetteren ;).
En 't is inderdaad een hele bende, ik vind persoonlijk dat de mensen dat ook moeten begrijpen dat je niet alles kan doen. Er zit een groot verschil tussen 42 en naar de 80 op (afhankelijk of er veel vrijgezellen zijn, wat bij ons op school niet het geval is)
Ik ben trouwens zelf lang vrijgezel geweest en vond het heel leuk dat de partners van collega's niet mee waren op trouwfeesten, omdat dat toch voor een andere dynamiek zorgt en zeker tussen veel koppels confronterend is.

Maar ik zou vooral eens nagaan wat de gewoontes bij voorgaande trouws van collega's waren. Want indien partners wel gevraagd werden voordien vinden ze het misschien net vervelend als jij dat niet doet?



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik19-10-2015 7:37:14

Persoonlijk vind ik het helemaal niet leuk als mijn partner niet mee wordt uitgenodigd. Meer zelfs, indien hij niet welkom zou zijn op een huwelijksfeest, ben ikzelf ook niet geneigd om aanwezig te zijn. Tenslotte zijn huwelijksfeesten meestal op vrijdag- of zaterdagavond en met alle respect, maar dan wil ik, na een volledige werkweek met lange dagen, echt wel zo veel mogelijk tijd doorbrengen samen met hem. Ik geniet trouwens ook veel meer als hij erbij is.

Op ons huwelijk zijn de partners dus allemaal mee uitgenodigd. En ja, het is een hele bende. Maar of mijn en zijn collega's al dan niet hun partner meebrengen, is dus helemaal aan hen om dit te beslissen. Diegenen die hun partner er liever niet bij hebben, geen probleem.



Alena
11-6-2016
 Meld misbruik19-10-2015 9:32:10

Wij hebben gekozen om geen receptie te doen onder meer omdat we dan aan heel veel mensen zouden komen en waar houdt het op... Mijn man kent heel veel mensen via zijn werk en willen niemand tegen de schenen stampen door X te vragen voor het avondfeest, Y enkel voor de receptie en Z helemaal niet.
We zeggen dus dat we voor een intiem feest gaan (maar zitten zelf ook al aan 100 mensen).
Ik heb bij verschillende collega's/vrienden gezien dat ze eigenlijk van de receptie niet hebben kunnen genieten. Iemand van de feestzaal heeft dit ook zo gezegd tegen ons. 100 man op de receptie is 100 handjes schudden bij het begroeten en een uur later opnieuw 100 handjes schudden bij het vertrek dus veel tijd is er niet. Bovendien is onze locatie wel een eindje rijden en kan ik niet verwachten dat mensen voor max 2uurtjes 45 min rijden enkel.
Bij de feesten waar wij naartoe geweest zijn was het wel inclusief partner. Vind het zelf een beetje raar om enkel de collega zelf te vragen.
Is het geen idee om die mensen te vragen vanaf het dessertenbuffet? Op die manier kunnen ze echt meefeesten? Dit wordt in onze vriendenkring meer en meer gedaan...



Elien

 Meld misbruik19-10-2015 10:47:55

Wij doen wel een receptie, maar wij hebben allebei weinig collega's, dus die komen gewoon naar het avondfeest.
Maar wij doen receptie voor bv buren, enkele vrienden van onze ouders, en een hoop mensen uit de verenigingen waar wij bij zijn. We vragen bv enkel het bestuur op het avondfeest van een vereniging waar we bij zitten en de anderen mogen naar de receptie komen. Wij houden onze receptie helemaal zelf in een parochiezaal in de namiddag van onze huwelijksdag.



Carolien
28-5-2016
 Meld misbruik19-10-2015 14:27:48

Dankjewel voor jullie reacties!
Ik hoor dat partners toch vaak meegevraagd worden.

We kunnen redelijk gemakkelijk een duidelijke lijn trekken, kleuterschool en collega's van mijn verloofde zijn dienst WEL, collega's lagere school en verdere collega's van verloofdje op receptie.

Mij lijkt het een pak ontspannender om iedereen op de receptie te hebben (ook al is het inderdaad veel handjesgeschud) dan nog eens 3 keer een drink te organiseren op het werk :).

Dus mercikes voor jullie reacties, stilletjes aan geraken we er wel uit :).



laurence
17-10-2015
 Meld misbruik19-10-2015 23:48:17

Wij hebben onze receptie een weekje voor de trouw gedaan in een tent. Wij hadden iets meer dan 100 personen op de receptie.
Wel een traiteur laten komen. We hebben een geweldige avond gehad en de mensen zitten niet op een 'schopstoel'.
De receptie begon om 19u30 en de laatste zij pas om 3u30 vertrokken.
En het was veel goedkoper dan een receptie in onze feestzaal...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...