Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zie ik zoveel over het hoofd?

  3-10-2015 16:34:16
Als ik dat hier allemaal lees begin ik soms wat te panikeren...
Wij trouwen op 23 april en dit ligt allemaal al vast:
Zaal, wet, ceremonie, foto's, haar, make-up, kleed, kleur suite, fotograaf, dagindeling.
Maar dan lees ik dat jullie draaiboeken hebben, wie er wat moet doen,... Maar help dat heb ik niet...
Onze ceremonie is buiten, totaal nog geen idee hou ik dat ga doen, maar dat komt nog wel hoop ik,... Ook doen wij daar nog een receptie (ook nog geen idee hoe of wat)
Ook nog geen idee hoe we allemaal (suite) naar de zaal gaan geraken, want ik denk dat de meeste met een taxi naar huis gaan, maar daar wil ik niet zoveel geld aangeven. Zo een busje huren kost toch heeeel veel geld, niet?
Dan mijn kleed, ik heb niet het gevoel van dit is het, maar ik heb in 2 winkels alle modellen gepast en vind wel dat dit het model is dat het beste bij mij past, dus heb ik in winkel 2 gekozen omdat ik denk dat ik geen mooier ga vinden in dat model.
Ben ik nu de enige die er zo lucht overgaat of heb ik echt een draaiboek nodig?

Debbie
23-4-2016
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1800


Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik3-10-2015 18:45:03

Hallo!

Een draaiboek kan handig zijn. Het zorgt er een beetje voor dat de dag vlotjes verloopt en dat je je nergens zorgen over moet maken. Maar om er eentje te maken, stelt echt niet zoveel voor hoor ;) Het gaat meer over wie pakt je boeket vast tijdens de ceremonie en de tijdsindeling van de dag.
Een personenbusje voor 9 personen heb je al voor een dag vanaf een 150 euro ofzo. Natuurlijk is dit wel zonder chauffeur.
Je hebt nog veel tijd om kleine details uit te werken maar als je bediening wil op je receptie of een bedrijfje dat voor hapjes zorgt, moet je toch een beetje beginnen zoeken. Er zijn veel trouwfeesten en andere feesten en je wil natuurlijk niet dat alles al geboekt is ^^

Groetjes!



Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik3-10-2015 21:51:13

Hallo Debbie,

Eigenlijk moet je niet panikeren omdat je er zo luchtig over gaat, zie het meer als "geen stress, komt wel goed ;-)", dat is een gave in deze situatie :-D
Eerst het gemakkelijkste, je kleed. Heb je niet het gevoel dat dit HET kleed is dan moet je eigenlijk iets heel simpel doen, verder kijken... Probeer nog wat jurken. Ga terug naar de winkel en leg je geval uit, ze zullen het wel begrijpen en je verder helpen. Het kan zijn dat als ze iets veranderen aan je huidige jurk dit wel je droomkleed gaat worden. Geen paniek dus, gewoon even terug gaan kijken.
Dan, het vervoer van de suite. Ook hier niet te lang over zitten piekeren. Als je alleen vervoer wilt voor jou en je ventje (voor welke reden dan ook) dan rijdt de suite normaal gezien wel in hun eigen wagen. Als je toch ook vervoer wilt voorzien voor de suite kan je in verschillende prijscategorieën gaan kijken. Hier is dan de truc van op zoveel mogelijk plaasten prijs te vragen en zien wat voor jullie het beste uitkomt. En als je een taxibusje wilt vragen 's avonds na het feest kan je meestal ook wel wat regelen als je een taximaatschappij belt op voorhand.
Dan het draaiboek en het punt wat Sophie ook aanhaalde, wie helpt je op de dag. Ik kan hier alleen maar promoten om een ceremoniemeester in te huren (sorry, misschien komt het over als promomateriaal, maar er zit ook een uitleg achter ;-) ) Een ceremoniemeester maakt je draaiboek op, dus daar moet je al niet meer naar kijken om te doen. Hij/zij overloopt op voorhand alles met je en ziet of er niets vergeten is. Hij/zij geeft je tussendoor tips en helpt met problemen of twijfels. En dan het allerbelangrijkste, hij/zij helpt je de dag van het huwelijk op een fantastische manier. ALLES waar je die dag aan moet denken wordt uit je handen genomen, het enige wat je moet doen is genieten en ja zeggen. Vele nemen een kennis om dit te doen, maar hier heb ik altijd mijn twijfels over. Moest er iets toch fout lopen staat er veel op het spel. Niet alleen je dag, maar de vriendschap ofzo achteraf.... Denk hier dan ook altijd heel goed over na.
Nu, moest je nog vragen hebben na mijn epistel hier, mag je natuurlijk altijd een mailtje sturen of bellen of smsen. Ik sta paraat om te helpen.

Groetjes,

Annelies Vandebon
Marrynique
Weddingplanner/ceremoniemeester
marrynique@gmail.com
http://www.marrynique.be/
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...



Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik4-10-2015 7:39:29

Annelies heeft gelijk hoor! Een ceremoniemeester heeft het allemaal al zo vaak gedaan :) Ik ben van mening dat je op je bruidsdag alles in orde wil en je gaat je eigen haar ook niet doen omdat je het wel zou kunnen, dat laat je ook door een professional doen :)
Daarbij is een ceremoniemeester niet gek duur als je het tegenover het hele budget bekijkt. Als je zoveel geld aan je kleding geeft, waarom dan niet ook een beetje aan ervoor zorgen dat alles vlekkeloos loopt en je helemaal kan genieten zonder de dag zelf vanalles in de gaten te houden :)

Succes!



Anke
23-4-2016
 Meld misbruik5-10-2015 9:46:18

Hey Debbie,

Wij trouwen ook op 23 april en jij hebt al meer in orde dan wij, dus geen paniek .
Bij ons ligt vast: gemeentehuis, zaal, fotograaf, dj, huis vd mens en sinds zaterdag mijn kleed .
Gewoon stap per stap je to-do lijstje afwerken en je vooral niet laten opjagen.
Geniet ervan!

Grtjs



Stephanie

 Meld misbruik5-10-2015 15:02:32

Beste Debbie,

Heb je ook al gedacht aan de aankleding van jullie tafels en bruidsboeket? Indien niet, dan kunnen wij je hier gerust mee helpen. www.detafeldecorateur.be



Indhia
23-4-2016
 Meld misbruik9-10-2015 18:36:16

Hey Debbie,

wij trouwen ook op 23 april, en van jou ligt er al veel meer vast hoor!
Van ons ligt vast: zaal, trouwkleed, fotograaf, vervoer en ringen! Veel succes nog!



Wim

 Meld misbruik12-10-2015 14:39:26

Hoi Debby,

Indien je nog geen dj hebt, wil ik me graag voorstellen tijdens een vrijblijvend gesprek.

Info via 0498/36.34.56 of wimvdantwerp@hotmail.com

Mvg,
Dj WiMiX



Debbie
23-4-2016
 Meld misbruik13-10-2015 15:45:08

Ik ben al een beetje geruster. Bedankt allemaal :-)

Zo leuk dat jullie dan ook trouwen, dan zijn we al met 3 om te duimen op goed weer :-)
Anke had jij dan het waaauw gevoel bij je kleed?

Indhia, hoe doe jij het met je vervoer? Want daar ben ik totaal nog niet aan uit...

Bedankt Wim, maar we hebben al een DJ.

Annelies, ik neem eens contact op :-)



Indhia
23-4-2016
 Meld misbruik17-10-2015 13:26:55

Ja inderdaad, zeker duimen!
Bij ons zullen mijn verloofde en ik in een auto zitten, en dan de ouders, broers en zus in aparte auto's. Wij hebben wel het geluk dat men verloofde in een garage werkt en dus mensen kent die dit kunnen regelen hebben..

Groetjes!



frieda

 Meld misbruik12-11-2015 11:58:24

Helaba...proficiat aan allen die in het huwelijksbootje treden. Hebben jullie ook al aan muziek gedacht tijdens de ceremonie, binnen of buiten?
Wij hebben al alles gedaan, wij passen ons aan aan elke gelegenheid en plaats.
Neem een kijkje op onze website : www.white-coffee.be
Ontroering of ambiance, wij brengen het allemaal. Ook gospels.
Mijn tel nr is : Frieda 0486/102293
Nog veel plezier bij de voorbereiding en ...gene stress...alles komt goed !!!
Vooral genieten, genieten, genieten...
Groetjes, Frieda



Indhia
23-4-2016
 Meld misbruik27-1-2016 21:03:46

Hoe gaan de voorbereidingen intussen? Het komt toch al dichter hé!



Debbie
23-4-2016
 Meld misbruik31-1-2016 15:35:21

Ja, het begint inderdaad te korten 😊
Ik denk vrij goed. Van de uitnodiging heb ik net de proefdruk gekregen, dus deze gaan ver op de bus.
En voor de rest nog wat kleine zaken denk ik (hoop ik)
En bij u?



Indhia
23-4-2016
 Meld misbruik31-1-2016 20:16:42

Oh super! Wij gaan ook bijna de uitnodigingen op de bus doen, (ik denk de 2de week van februari ongeveer) en dan inderdaad nog enkele kleine dingen. Nog veel succes hihi!



Willy

 Meld misbruik9-4-2016 16:50:11

Dag Debbie,

Nog op zoek naar vervoer?
Graag stel ik ons even voor.

De Ras Exclusief Vervoer
- Keuze uit verschillende luxueuze wagens.
- Keuze uit verschillende mogelijkheden/pakketten

Benieuwd naar meer?
Neem gerust een kijkje op onze pagina of op www.derasexclusief.be

Met vriendelijke groeten,
Chantal


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...