Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagplanning trouwdag?

  22-9-2015 18:40:30
Hee iedereen!
Het is zo ver, na een goeie 6 jaar verloofd te zijn, hebben we eindelijk besloten om er toch maar eens voor te gaan! En de goesting om te trouwen is er helemaal ;).

Maar nu, het praktische geregel... 28 mei is onze voorlopige datum (nog even checken of alles en iedereen dan vrij is).

Maar wat een gepuzzel om die dagplanning ineen te krijgen! Ik heb geen flauw benul van hoeveel tijd je voor alles moet uittrekken.
Hopelijk kunnen jullie me wat helpen en wat meer vertellen over hoe jullie dag eruit ziet? We willen namelijk graag 's middags BBQ'en in onze feestzaal met de suite, het dansfeest 's avonds zou met fingerfood zijn.

Voor de rest willen we zowel voor het gemeentehuis als in de kerk trouwen. Wanneer zwier je die fotosessie er best tussen?

Ik ben echt héééél curieus.
Vele groetjes,
Carolien!

Carolien
28-5-2016
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1550


Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik23-9-2015 8:21:11

Wij hadden:
10u15: suite komt naar mijn thuis
10u30: mijn partner komt ook naar mijn thuis. Er is dan tijd voor al enkele foto's te maken, een tas koffie, een stukje cake, ...
11u30: wettelijke trouw (we zijn thuisvertrokken rond 11u10)
12u15: kerkelijke trouw
Hierna zijn we naar de feestzaal gegaan, wij hadden een diner voor onze suite (apertief, voorgerecht, soep, hoofdgerecht, dessert). We waren er rond 14u.
Tussen soep en hoofdgerecht zijn we foto's gaan maken, we hadden ongeveer 1,5u hiervoor uitgerokken. Onze suite kon in de feestzaal blijven en nog wat drinken, even een frisse neus halen, ... Er zijn ook mensen dan even naar huis gegaan om bvb. de hond uit te laten.
Rond 17u30-18u begonnen we dan aan ons hoofdgerecht en dessert.
Om 19u hebben we nog familiefoto's, groepsfoto's, ... gemaakt. Dit kwam goed uit omdat de zaal ook nog even wat moest veranderd (suite-tafel werd vervangen door enkele kleinere tafels).
Om 20u kwamen de gasten voor het avondfeest. Wij hebben een feest gegeven met hapjes (warm + koud) doorheen de hele avond.

Voor ons was dit een prima dagindeling, ik zou het meteen opnieuw zo doen. Het enige wat ik anders zou doen is op voorhand wat meer nadenken over de fotolocatie. Uiteindelijk was het allemaal wel oké, maar ik denk dat als we er meer over hadden nagedacht het nog beter en vlotter gegaan zou zijn :).



Lindy
11-6-2016
 Meld misbruik23-9-2015 10:04:00

Eerst en vooral proficiat!

Wij zullen volgende dagindeling hebben :-) :

13u00 trouwen op de gemeente

14u00 huwelijksviering van Huis van de Mens met aansluitend receptie tot half vijf

daarna vertrekken we naar de feestzaal met de suite waar we om 17u00 verwacht worden voor een sjiekere BBQ

om 20u00 komen de avondgasten en hiervoor hebben we dan nog wat hapjes voorzien

foto's wilden we in de voormiddag doen, ik gok op +/- 10u00 dat mijn vriend (dan bijna man :-) )ons (mij en onze dochter van 5j) komt halen thuis hiervoor.

Kapper zal dan naargelang het kapsel zijn, dat weet ik nog niet juist. Met krullen zit je al langer in de stoel als zonder dus ook vroeger opstaan :-) :-)




Sofie
11-6-2016
 Meld misbruik23-9-2015 12:58:34

Hey,
Hier staat de trouw gepland voor 11/6/2016 en is het nog spannend omdat we nog niet weten of we voor de kerk gaan trouwen.
Ik had gedacht 10u30 aankomst suite, 11u gemeentehuis, 12u Kerk, aansluitend effe een broodjeslunch bij ons thuis om zeker om 15h al naar de zaal te vertrekken (is 45min rijden) opdat daar wat foto's kunnen getrokken worden. De rest wordt tegen 17u verwacht aan de zaal om receptie en tegen 19u iedereen aan tafel te krijgen.
Indien we geen Kerkelijk huwelijk gaan doen, zou ik opteren om in de voormiddag foto's te gaan trekken en gemeentehuis om half 1 te doen.
Spannend allemaal hé




Chloé
14-5-2016
 Meld misbruik23-9-2015 20:52:41

Bij ons begint alles een stukje vroeger. Aangezien het enige vrije uur voor de wettelijke trouw op onze voorkeursdag 9u10 was.

7u: Aankomst kapster + make-up
8u: Aankomst ceremoniemeester + suite
8u15: Aankomst bruidegom
8u45: Vertrek richting stadhuis
9u10: Wettelijke trouw
10u30: Kerkelijke trouw
12u: Iets kleins eten met de suite
13u-15u30: Foto's nemen
16u: Receptie (Genodigden die niét blijven eten)
18u: Avondgasten arriveren = receptie 2
19u30 à 20u: Aan tafel
22u: Extra genodigden voor het avondfeest arriveren + dessertbuffet
23u: Openingsdans



Carolien
28-5-2016
 Meld misbruik24-9-2015 23:52:21

Dankjewel voor jullie reacties! Inderdaad allemaal best spannend :).
Het begint ons ook interessanter te lijken om de foto's in de voormiddag, voor de trouw zelf te maken. Dan heb je achteraf meer tijd om te eten samen met de suite en met hen foto's te maken, ...

We zijn er ook nog niet helemaal uit of we al dan niet een receptie eraan gaan plakken voor mensen die we niet per se op het avondfeest willen, maar we wel aanwezig willen. We kregen daarnet van de schoonzus ook de hint om tussen kerk en receptie/avondfeest niet té veel tijd te laten zodat kennissen ook eerder geneigd zijn om naar de kerk te komen.
Het is allemaal nogal afwegen seg :).



Carolien
28-5-2016
 Meld misbruik27-9-2015 15:02:49

@Lindy, komen jullie na de foto's dan met de suite nog samen ergens? Of gaan ze meteen naar het gemeentehuis?
Ik zou het namelijk wel fijn vinden om hen nog even te spreken voordat alles begint, maar da's dan zo'n heen en weer gerij.



Nieke
4-12-2021
 Meld misbruik23-10-2015 13:17:36

Hallo Carolien!

Een beetje een latere reactie, maar mijn voorlopige dagplanning ziet er zo uit:

8u: make-up en haar

9u30: mijn verloofde wordt opgehaald thuis en rijdt eerst nog naar de feestzaal, waar heel de suite verzameld heeft (niet zo ver van ons thuis), om zo allemaal samen richting mijn ouderlijk huis te vertrekken.

10u: aankomst suite bij mij => ochtendreceptie bij mijn papa, waar ook de familiefoto's al genomen worden, aangezien hij een heel mooie tuin heeft.

11u30: gemeentehuis

(terwijl de suite bij mijn schoonouders hierna een broodje gaat eten, gaan mijn vriend en ik samen foto's trekken en komen erna ook naar daar)

14u30 of 15u: kerk (ik kan maar niet beslissen)

16u30 of 17u: eerste receptie (ik twijfel tussen 1.5u of 2u receptie)

19u: ontvangst gasten avondfeest

22u: ontvangst mensen dessert





Liesbeth
28-5-2016
 Meld misbruik4-1-2016 14:12:21

wij trouwen ook op 28 mei 2016! Leuk!



Carolien
28-5-2016
 Meld misbruik13-1-2016 18:23:02

Oo tof Liesbeth! Nu 2016 gestart is, denk ik dat het supersnel mei zal zijn :o!
Ik ga nog maar eens even in gang schieten :).
Nieke, dankjewel voor je planning, ik vind het wel super om de receptie vlak na de viering te doen, zo denk ik dat er meer mensen naar de receptie gaan komen.
Wij denken erover om de receptie op een andere locatie te doen (in ons dorp), vervolgens foto's te nemen en daarna door te rijden naar de feestzaal voor de tweede receptie en avondfeest.

Voorlopige dagplanning is dus helemaal veranderd :).
- kapsel & make up
- 9u aankomst suite
- 9.15 u aankomst bruidegom
- 10u brunch bij ons thuis
- 12.00u gemeentehuis
- 12.30u kerk
- 14u 1ste receptie
- 16u foto's
- 18.30u: 2de receptie en avondfeest



Lily
4-12-2021
 Meld misbruik13-1-2016 21:15:40

O, een brunch, super leuk!! :)

Ons trouwfeest is een week na dat van jullie en ik begin inderdaad het gevoel te krijgen dat het er supersnel zal zijn!!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...