Nu Online
Momenteel zijn er 77 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ons huwelijk, een avontuur!

  19-9-2015 21:57:08
Aangezien ik het ook leuk vind om andere mensen hun ervaringen te lezen, schrijf ik de onze hier vandaag ook graag :)
Mijn man (joepie) vroeg me ten huwelijk bij ons thuis, op 4 oktober 2014. Hij heeft het zeer traditioneel gedaan, is op een knie gaan zitten en alles :)
Ik zei uiteraard ja :D
Van dan af kon de planning beginnen! De families maakten al vlug duidelijk dat we niet te lang moesten wachten om te trouwen, dus we hebben het dan maar in september van het volgende kaar gezet, omdat we dan net twee jaar zouden samen zijn :)
Eerst en vooral heb ik gezocht naar hoe we de trouw zouden doen: geen kerkdiesnt, want we zijn niet christelijk, een vrijzinnige mis? Nee, we hebben immers nog geen leuke verhalen om te delen tijdems de dienst...dan maar een uitgebreide burgerdienst in het Gravensteen in Gent. Gelukkig was onze gekozen datum nog vrij. De zoektocht naar de zaal was ook enorm...tussen de duurste (ook wel de mooiste hoor) en de goedkoopste zaal was het verschil 7000 euro! We hebben gekozen voor een gulden middenweg met Tybeert (lokeren) en we hebben er echt geen spijt van! We voelden ons meteen op het gemak met de zaakvoerder (en pietjeprecies) Alex :)
De jurk heb ik gekocht met mijn mama en oudste zus erbij in Eindhoven bij An en John outlet, echt superveel keuze en niet duur (ook wel fijn;). )
Mijn oudste zus en schoonpapa waren ook aan het plannen geslagen. De schoonpapa heeft de fotograaf als vriend en de dj kende hij ook goed, dus dat was ook vlug geregeld. Als fotograaf hadden we Paul Heirbaut en als DJ discobar Wesley, alletwee super aanraders!
De ringen hebben we gehaald via 123gold.nl in Rotterdam. Massaal veel keuz, super vriendelijk personeel en echt goedkoop met een super service, we zijn alletwee berliefd op onze ringen :) (en natuurlijk ook op elkaar he!)
De geschenkjes waren gekozen, de muziek was uitgezocht en onze grote dag kwam steeds dichterbij! Ik had een make up en haar madam gekozen (Valerie de roeck) en een voorschot betaald, maar aangezien ik een super drukke agenda heb (zit in het leger en studeer geneeskunde, met stages en zo) kon ik de proefsessie niet plannen op een moment waar zij ook kon, dus ze belde mij 6(!) dagen voordien om af te zeggen...wel een probleem want ze zou ook de kapsels van mijn ma n mijn zussen verzorgen...dus dan maar vlug iemand andes vinden...mijn kapper van "Le salon pas comme les autres" in Gent, Jeffrey was een absolute engel, hij is speciaal vroeger komen opendoen om mijn haar te doen! Een nicht van een vriendin Claudia uit de martelarenlaan in Gent heeft mijn make up dan op zich genomen..oef!
Nog een paar last minute wijzigingen in de gastenlijst verder (wat is een huwelijk zonder een beetje chaos ;) ) en dan...
Ik was de avond voordien bij mijn mama gaan slapen. Maar het was geen rustige avond keuvelen...het was hard labeur :) vlug nog de tuinstoelen uithalen, de tent opzetten, de tafels versieren....(ik had beter gewacht met mijn nagels te lakken :D. )
Nog een beetje knuffels en wijze raad gekregen van de mama en dan naar bedje toe.
S morgens om 07:00 opgestaan om de balonnen op te hangen met mijn oudste zus, de linten, de neefjes gewassen en het zilver gepoetst, dan terug maar Gent voor haar en make up, Jeffrey en Claudia hebben echt super hun best gedaan! Ik was (en ben) super dankbaar! Net op tijd kwam ik terug bij mama, want mij aanstaand zou mij daar ophalen met zijn familie. De zussen hebben mij geholpen met de lingerie en hebben een heleboel knopjes van mijn jurk toegeknoopt, de sluier er op, en ik was klaar!
Een leuke trap afdalings scene later en ik stond in de armen van mijn lieveling :) veel zoentjes, een paar traantjes maar vooral veel gelach!
Bij mama was er een kleine receptie, terwijl de familie en wij foto's gingen nemen. We hadden echt heel veel geluk met het weer! Hierna was het meteen richting Gravensteen voor onze plechtigheid, de dienst werd uitgevoerd door heel lieve mensen, echt heel empathisch! Ze hebben zelfs de neefjes in de dienst betrokken als burgemeestertjes :).
Als openingsnummer hadden we love van jason mraz, en tussendoor zong ik mee met het koor waar ik in zit (Kooruwel van Gent). Als eindlied hadden we Dire straights met legend of...
De plechtigheid was echt geniaal, niet te lang niet te kort, voor ons was het perfect.
Hierna hadden we een korte receptie, maar zelf hebben we niet veel gedronken, want we zijn foto's gaan nemen op deze schitterende locate (ook een aanrader trouwens)
Hierna zijn we met de Bentley en de bus (Pauwels vervoer) richting Tybert gegaan in Daknam, Lokeren, we werden schitterend onthaald, want de schoonpapa had gezorgd voor doedelzakspelers, echt heel leuk! In de zaal stonden de tafels prachtig opgesteld, onze dj was er klaar voor, en de receptie was fantastisch. De ceremoniemeester van de zaal was een een schat van een man, heel loef en we konden hem alles vragen. Als we nog maar bezorgd keken dan stond hij er al om te helpen. Echt een held! Er stond een kist klaar voor de enveloppes en de cadeautjes werden meteen in een afgesloten ruimte gezet. De bediening was snel en enorm lief. Na een uurtje gasten begroeten was het tijd voor het diner. Toen iedereen gezeten was, kwamen mijn man en ik de zaal binnen, begeleid door een ober en deden we een grand tour van onze gasten onder een mix van avicii en rick ashley :) mijn schatje heeft dan een schitterende speech gegeven, en toen konden we van start gaan, De witte wijn werd voorgesteld met een superleuk muziekje, en een grote show van onze opdieners, het was echt heel goed gedaan. Het eten was ongelooflijk lekker (een paar gasten hadden hun dieet niet doorgegeven, maar de keuken heeft meteen voor aanpassingen gezorgd! Ideale service) nog een paar leuke speeches van de familie en toen was het tijd voor mijn act...ik ging een loedje zingen voor mijn lieveling...redelijk goed gelukt denk ik...alleen tegen het einde kreeg ik het even moeilijk :p
Het dessertbuffet was ongelooflijk, de taart werd onder veel show buiten gebracht en er stond een bruidspaartje op die toch wel goed op ons leek :) gemaakt daar in de keuken, echt geniaal!
Daarna was het tijd voor le momen supreme, onze openingsdans (Heartbeats van Jose Gonzalez) een kort liedje, dus ideaal als je bruidegom niet zo goed kan dansen. De choreo was simpel gehouden, ik wilde het hem ook niet te lastig maken he. Maar het volk vond het heel leuk, dus missie geslaagd :)
Daarna kon het feestje losbarsten, en wat voor een feest! Iedereen jeeft op de dansvloer gestaan, jong en oud was blij en uitgelaten. De dj heeft echt schitterend gedraaid, ingespeeld op de mensen, met een spetterende lichtshow erbij! We hebben gefeest tot 04:30 en dan met zijn allen afgesloten. Het feest was een parel, iedereen zag er zo gelukkig uit! We hebben heel veel complimenten gekregen over de zaal en het lekkere eten,maar ook over de liefde tussen onze families (daar heb ik enorm veel geluk mee :) )
Het was een schitterende dag, van begin tot het eind. Het ging allemaal super vlug voorbij, dus ik ben blij dat het gefilmd is (terug dankzij de schoonpapa en schoonbroer)
We hebben er enorm van genoten. Ik hoop dat mijn verslage inspiratie kan geven en dat jullie een even mooie dag mogen beleven als ons! Veel geluk en succes,

Bregt en Adinda

Adinda
18-9-2015
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1634


Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik20-9-2015 9:20:50

Super verslagje! Kan niet anders dan een schitterende dag geweest zijn! 😊



debby
10-9-2016
 Meld misbruik20-9-2015 22:31:59

Proficiat, klinkt als een super mooie dag!



Adinda
18-9-2015
 Meld misbruik22-9-2015 8:55:32

Bedankt :) we hebben echt veel geluk gehad! Veel succes met jullie huwelijk @Kathleen en @Debby. Ik hoop dat het bij jullie ook precies is zoals jullie wensen :)



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik22-9-2015 12:10:34

Proficiat!



Gudrun
16-10-2015
 Meld misbruik2-10-2015 12:43:42

Wij trouwen over twee weken ook in Tybeert, Alex is idd een pietjeprecies, maar in zijn vak is dat een groot voordeel :-) ik kijk er naar uit!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info