Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op een vrijdag?

  17-9-2015 10:41:42

Hoi!

Wegens omstandigheden moeten wij onze datum aanpassen, nu zijn we aan het kijken voor op een vrijdag te trouwen. Ik heb mijn twijfels hierover en schrik dat er veel minder volk aanwezig zal kunnen zijn. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?


Annelore
19-8-2016
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1461


Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik17-9-2015 11:58:45

Wij zijn op vrijdag 3 juli 2015 getrouwd. Vooral omdat de zaal voor ons concept liever de zaterdagen in topmaanden opzij houdt voor grote diner-feesten. Zo zijn wij dus op een vrijdag uitgekomen. Ik had een beetje dezelfde vragen als jou, maar heb er achteraf geen spijt van gehad.
Als mensen er echt willen bij zijn, dan zorgen ze dat ze er bij kunnen zijn.
Van niemand, echt niemand daar een opmerking over gehad.

En in onze gemeente kan je op vrijdag gratis trouwen, we hebben dus enkel ons trouwboekje moeten betalen. Wat toch ook weer wat scheelde in ons budget he ;-)

SUCCES!




Annelore
19-8-2016
 Meld misbruik17-9-2015 12:10:10

Bedankt voor je reactie! :)



Bart

 Meld misbruik17-9-2015 12:13:59

Beste Annelore

Op vrijdag kan je best uw gasten niet te vroeg uitnodigen zodat ze rustig de tijd hebben om zich klaar te maken. Feesten op vrijdag zijn meestal ook vroeger gedaan dan feesten op zaterdag.

Vriendelijke groeten
Bart Jonkers
zaakvoerder
Jacko Sound bvba



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik17-9-2015 12:54:45

Ons feest heeft tot 4u45 geduurd...
Langer moest voor mij ook niet meer hoor ;-)



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik17-9-2015 16:02:01

Ik denk ook niet dat een feest op vrijdag per sé vroeger eindigt. Maar vaak zijn het kleinere groepen, en dat is soms de oorzaak. Op vrijdag meer keuze van DJ's, zalen enzovoort. Het is gewoon een trend dat iedereen op zaterdag wil trouwen.



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik18-9-2015 0:27:03

Hier heel bewust op een zaterdag getrouwd.
Ik wist dat ik héél weinig volk ging zien als ik in de week trouwde.
De helft van mijn familie - waaronder mijn eigen ouders - zijn zelfstandigen met een eigen zaak. Die sluiten hun winkel echt niet midden in de week. Als ik het dan op vrijdag had gedaan, moesten ze de volgende dag ook terug werken en hun winkel openen om 9 uur 's ochtends.

Wij zijn bijvoorbeeld ook om 5 uur 's middags begonnen met onze barbecue ('s ochtends stadhuis) ...
Op vrijdag is dat echt wel totaal onmogelijk, want dan zit iedereen nog op zijn werk of is juist thuis, moet zich nog omkleden, nog naar de feestzaal rijden, ... Het is gauw 7 uur of later vooraleer je kan beginnen.
Veel volk op 't stadhuis - behalve wat directe familie - ga je dus ook niet zien. Want niet iedereen heeft vakantiedagen op overschot.

Ik wil je niet afschrikken ;). Als jij 't persé op vrijdag wil, doe gerust.



Sofie
14-8-2015
 Meld misbruik18-9-2015 10:04:07

Onze dichte familie en beste vrienden die ertoe deden, hadden allemaal gelijk dagje verlof of toch vanaf smiddags verlof, zij waren dus op de gemeente.
Onze viering startte om 17u en ook zij waren daar allemaal dus aanwezig, maar ook veel andere mensen hebben dat rest gehaald, ons feest ging daar later ook door dus iedereen was gewoon al waar ie moest zijn.
Wij hebben ons feest ook pas 12u later afgesloten, om 5u ;)

Had het een ander feest geweest op zaterdag? Met wat meer volk overdag en meer volk later op de dansvloer? Wie zal het zeggen, de mensen die er echt toe deden waren er altijd bij, dus ik heb absoluut geen spijt van mijn feest op vrijdag! ;)



petra
17-7-2015
 Meld misbruik18-9-2015 17:45:30

Wij zijn op vrijdag getrouwd. Broers en zussenkregen betazld vrij dan. Ons feest heeft tot 4 u geduurd.wij wilde perse een vrijdag



Evelien
17-6-2016
 Meld misbruik21-9-2015 15:01:53

Hey,
Wij trouwen volgend jaar ook op een vrijdag. We trouwen enkel voor de wet en dit is gratis op vrijdag. De familie en beste vrienden weten onze trouwdatum al dus gaan dan een halve dag verlof nemen...
Ze hebben dan ook nog een heel weekend om te recupereren :)



Luk
8-8-2014
 Meld misbruik26-9-2015 12:15:32

Wij ook op vrijdag getrouwd. Wij kregen er zelfs positieve reacties op dat je dan twee dagen hebt om te recupereren :-)



Annelore
19-8-2016
 Meld misbruik26-9-2015 13:06:17

Onze beslissing is gemaakt! Het wordt op vrijdag 19 augustus! Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Was het al maar zo ver :D




petra
17-7-2015
 Meld misbruik27-9-2015 21:23:30

☺👍



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik28-9-2015 9:40:14

Geniet er van Annelore!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...