Nu Online
Momenteel zijn er 41 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rustig trouwfeest?

  13-9-2015 17:51:54
Hallo iedereen!
De planning heeft hier een tijdje stilgelegen, maar met nog anderhalf jaar te gaan zijn we toch opnieuw gestart met alles uit te denken en te plannen.
Ik maak me een beetje zorgen over een paar dingen, en ik hoopte dat er misschien hier op het forum mensen zijn die me kunnen helpen let hun ervaringen =) .

Ik kader het eerst even: we zijn beide geen feestbeesten, en eerder wat aan de 'serieuzere' kant (soms had ik het zelf liever anders gehad, maar dat ligt nu eenmaal in mijn, en onze, aard). Daarom kiezen we bewust ervoor geen dansfeest te geven, maar eerst een receptie voor iedereen, en dan een uitgebreid diner voor de dichte familie en beste vrienden.
Alleen dit al wordt wat aan de moeilikke kant dit voor iedereen in te kaderen =) . Een dansfeest hoort namelijk traditioneel bij een trouwfeest...

Daarbij komt (sorry, nu gaan we misschien helemaal als saaie pieten overkomen ^^ ) dat we het helemaal niet hebben voor dronken toestanden. Alcohol is geen probleem, maar we vinden dat mensen hun grenzen mogen kennen.

Wat zijn jullie eventuele ervaringen hiermee? Dit zou allemaal trouwens voor een beperkt gezelschap zijn (ongeveer 70 man voor receptie, en 20-30 man voor diner), en aan een beperkt budget.

Stephanie
21-1-2017
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1213


Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik14-9-2015 6:39:43

Ik kan me mijn huwelijksfeest inderdaad niet voorstellen zonder dansfeest. Maar het is jullie huwelijk en als dat jullie wens is, dan moet iedereen dat accepteren.

Wat betreft het alcoholgebruik ligt dat wat moeilijker denk ik, alhoewel ik vermoed dat de kans op dronken toestanden beperkt wordt door het feit dat er geen dansfeest is.



Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik14-9-2015 8:11:23

Mijn schoonzus is "in intieme kring" getrouwd. Wettelijk huwelijk, daarna uitgebreid diner met de naaste familie (ouders - grootouders - broers/zussen - meter en peter). Het is een andere manier om te feesten, maar daarom niet minder gezellig. Drankgebruik heb je echter niet in de hand, ondanks dat het "maar" een eetfeest was, is er toch rijkelijk wijn gedronken en hadden sommige mensen toch meer dan genoeg op toen ze naar huis gingen.



Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik14-9-2015 11:33:27

Dit klinkt bijna helemaal hetzelfde als wat wij voorhebben ^^
Al zijn wij misschien nog "saaier", want we voorzien we tussen de receptie en het diner een culturele rondleiding voor iedereen xD
Wij hebben het ook niet voor die dronken toestanden waardoor je feest meer een veredelde chirofuif lijkt. Maar gelukkig heb je met een eetfeest en receptie daar niet veel risico op.

Je kan dat ook beperken door enkel lekkere mocktails en frisdrank te laten serveren tijdens de receptie. Zo kan niemand te veel drinken in combinatie van receptie en diner :) Bij het eten kunnen ze dan nog genieten van een lekker glas wijn.
Gewoon lekker doen wat jullie willen! Jullie geven een feest om jullie liefde te vieren en dan moeten jullie er ook echt van kunnen genieten. Het laatste wat je wil is terugkijken op je feest en niet content zijn.
De mensen die jullie kennen, zullen ook wel niet schrikken van jullie keuze. Is bij ons ook niet ;)



Stephanie
21-1-2017
 Meld misbruik15-9-2015 13:38:14

Dankjewel dames voor jullie ervaringen hiermee te delen =) !! Ik ben nu ietwat gerustgesteld ^^ !



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik20-9-2015 18:53:01

Hier vorig jaar getrouwd.
En ook voor ons geen dansfeest, want manlief houdt daar totaal niet van.

Wij zijn 's ochtends om 11 uur getrouwd voor de wet.
Daarna met iedereen naar ons favo cafeetje getrokken voor een glas (cava of iets naar keuze).

Daarna was iedereen terug uitgenodigd om 5 uur op de plaats van 't feest.
Eerst aperitief met hapjes, daarna een grote barbecue en dessertenbuffet.
Wij zaten wel op een locatie waar je nadien een kampvuur kon aansteken (een oude hoeve midden in de velden).
Dus na 't eten is dat vuur aangegaan en kon iedereen gezellig rond het vuur komen staan / zitten.

Qua drank moesten de meesten nadien nog rijden dus overdreven is er niet.
Ik heb alleszins toch niemand in dronken toestand zien vertrekken.
Bovendien wist de verantwoordelijke van de zaal mij te vertellen dat er de laatste jaren merkelijk minder gedronken wordt op feesten en huwelijken.

Wij zijn als laatsten naar huis gegaan rond 12 uur.

Bij ons was iedereen wel voor alles uitgenodigd, maar we hadden voor 's avonds 55 personen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...