Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Klein/intieme trouw

  8-9-2015 13:52:38
Dag iedereen!
Na veel prijzen en ideetjes te vergelijken, hebben we beslist om onze trouwdag klein en beperkt te vieren.
We denken dus aan : trouwen voor de wet , nadien gaan eten in een leuk restaurant met +- maximum 50 personen.
Heeft er iemand van jullie hier ervaringen mee? Hoe pakken jullie dit aan met 'misnoegde' familie/vrienden?We zouden wel trouwen op een zaterdag en iedereen krijgt wel een glaasje cava (door gemeente) aangeboden, dus iedereen die wilt, kan komen kijken.
Maar, hoe kondig ik aan dat er geen feest volgt?
Alle tips heel welkom ! Ook wat betreft goede restaurants! (regio waasland)


Merci!
Yasmine

yasmine
8-7-2017
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1073


Stephanie
21-1-2017
 Meld misbruik9-9-2015 9:54:38

Ik volg even =) . Hier ook geen heel groots feest, we spelen met het idee van een korte receptie te organiseren, gevolgd door een etentje voor 20-30 man (dichtste familie en vrienden). Heb geen idee hoe de mensen gaan reageren als ze horen dat er geen dansfeest volgt, zoals wel de traditie is... Het spreekt ons simpelweg echt niet aan =/ ...



peter

 Meld misbruik9-9-2015 12:00:29

Ik zou de mensen op voorhand op de hoogte brengen van hoe en wat en werken met twee verschillende uitnodigingen
1tje voor de mensen die ook uitgenodigd zijn voor het avonddienst
1tje voor de anderen
Mensen waarvan je denkt dat ze dit niet leuk gaan vinden zou ik persoonlijk even bellen of langsgaan en wat meer uitleg geven.



Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik9-9-2015 12:28:59

Wij willen ook geen avondfeest. We zijn geen dansers en ik vind het vaak als een veredelde chirofuif uitdraaien als mensen veel gedronken hebben.
Ik snap dat je schrik hebt dat mensen het niet leuk zouden vinden. Maar het is jullie dag. Jullie trouwen, jullie betalen dus jullie kiezen.
Wij hebben al verschillende trouwfeesten gehad zonder dansfeest en de meeste vonden het helemaal niet erg dat ze de dansvloer niet op moesten.
Als er een dansfeest is, voelen de familie en vrienden zich vaak ook verplicht om de dansvloer vol te houden want niks is zo erg dan een mislukt dansfeest natuurlijk.

Mijn collega heeft een dansfeest gegeven omdat iedereen zei dat het zo hoorde. Nu een jaar later, zegt hij dat als ze iets konden veranderen, het dat dansfeest was. Het was een hele leuke dag maar het laatste deel, dat was gewoon niks voor hen. Toch jammer als je zo over jullie dag moet denken.

Gewoon lekker doen wat jullie willen. De mensen die jullie graag zien, zullen jullie niks verwijten. Iedereen weet goed wat zoiets allemaal kost en we leven gewoon in een hele andere tijd. Vroeger kon je trouwen, bouwen en alles onderhouden op 1 loon. Nu moeten koppeltjes heel hard sparen en allebei hard werken om alles te hebben :)



yasmine
8-7-2017
 Meld misbruik23-9-2015 14:50:36

Bedankt al voor jullie lieve reacties! ik houd jullie op de hoogte :)



Natasja
27-2-2016
 Meld misbruik2-10-2015 14:07:02

Hoi!

Ik ben ook ben ook regio Waasland en wij gaan het bewust ook klein houden.

Trouwen om 11u voor de wet en daarna gaan we lunchen met onze 50 gasten en 3 kindjes (waarvan er 2 van ons zijn ;-))

Daarna daar de huwelijkstaart aansnijden en in de late namiddag dan naar huis. 's avonds vertrekken wij dan voor een paar nachtjes naar een voor mij nog onbekende bestemming (mannetje regelt alles en ik mag niks weten, spannend!)

Wij trouwen in de winter trouwens, binnen minder dan 5 maanden , eind februari. Dus doen het allemaal een beetje anders dan anders :-)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...