Nu Online
Momenteel zijn er 150 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje huwelijk 22/08/2015

  6-9-2015 16:56:03
Aangezien iedereen hier bijna een verslagje zet van hun huwelijksdag zullen wij dat ook maar doen :)
Wij woonden al een hele tijd samen maar ik (als bruid) wou toch zoals de traditie het wil bij mijn ouders gaan slapen de nacht voor ons huwelijk :) De afstand was wel erg groot (Diepenbeek-Tienen) en hadden wel wat schrik dat ons schema te strak zou worden om overal op tijd te geraken maar alles is vlekkeloos verlopen! Even ter info: ik schrijf dit als bruid, niet als Steven zoals de naam hiervoor aangeeft ;-)
Ik ben om 6u30 opgestaan. Mijn papa heeft me om 7u30 bij de kapper afgezet samen met mijn mama. Hij heeft mama terug meegenomen en terwijl zij gemaquileerd werd, werd mijn haar in krullen gedaan. Om 8u30 was ik klaar en ben ik terug naar huis gereden samen met papa. Mijn make-up werd gedaan door Christine van Scence en Scent in Diepenbeek. ZIj had ondertussen mijn mama en mijn getuige al klaargemaakt! Ze was echt super! Heel rustig, heel begripvol en ze heeft zelfs geholpen met mijn mama aan te kleden. Om 9uur kwam de fotograaf aan. Glenn Baeten, erg joviale en energieke kerel! De foto's hebben we nog niet ontvangen, dat is voor eind september maar hij is de hele dag zo energiek aanwezig geweest, iedereen was erg blij met hem. Had je hem nodig voor een foto, dan stond hij daar! Dus zeker een aanrader. Ik heb me dan samen met mijn getuige aangekleed en gewacht op mijn aanstaande. Mijn nicht had gezorgd voor cava, fruitsap en cake voor de mensen die kwamen kijken en de mensen van de suite. Ik had hier zelf niet aan gedacht maar ze heeft dit super gedaan! Uiteindelijk kwam mijn aanstaande aan om dik 10u. Het busje (een oud volkswagenbusje uit Borgloon) had wat vertraging door de spoorwegovergang die dicht was maar dat was geen probleem. We hadden wat speling. We hebben nog iets gedronken thuis om dan te vertrekken naar het stadhuis in Tienen. Een aangename rit, ook al was het erg warm.
Aangekomen aan het stadhuis, zagen we dat er heel wat koppeltjes trouwden die dag, en dat er een begrafenis plaatsvond op hetzelfde moment. De klokken van de kerk luidden dus maar op dat moment zie je hoe kort intens geluk en verdriet bij elkaar kunnen liggen... Op het stadhuis was het aan de lopende band: kort woord van de schepen, ja zeggen, de ringen en tekenen, en dat was het dan. Buiten stonden er heel wat vrienden en familie en ja ook de nodige rijst kwam eraan te pas.
Dan op naar de feestzaal in Nieuwerkerken. Oc De Brug stond op ons te wachten. De dag ervoor hebben we zelf alles klaargemaakt en ingekleed. Er stond ons een broodjeslunch te wachten verzorgd door A Point Catering uit Zonhoven. Zij hebben ook de receptie, het dessert, de middernachtsnack en de garcons voorzien. Alleen maar lof voor hen!
Tegen 14uur zijn we vertrokken voor de fotoshoot. We zijn vertrokken aan het kasteel van Nieuwenhoven om te eindigen in een pas afgereden veld! Echt een avontuur!
om 16uur verwachtten we de eerste gasten voor de receptie maar die stonden al om 17-5u30 aan de zaal. Geen tijd om ons op te frissen dus maar ok. van elk koppel werd een foto genomen door de fotograaf en iedereen kreeg een envelopje met hun tafelnummer en het verdere verloop van de avond.
om 17uur hadden we een persoonlijke ceremonie verzorgd door het huis van de mens. Deze was toch wel wat emotioneel.
Om 18uur hadden we een mobiele frituur voorzien als avondeten. Veel mensen stonden hier wat kritisch tegenover en vonden het wat raar voor een huwelijk maar achteraf was iedereen hier erg positief over!
Om 20u30 kwamen de gasten aan voor het dessertenbuffet. Zij kregen nog een glaasje aangeboden en een hapje. Daarna werd het dessertenbuffet geopend.
om 22uur hebben we dan de dans geopend met all of me van John Legend maar dat nummer leek een eeuwigheid te duren! We hebben ervan genoten, maar als je niet gewoon bent dat iedereen naar je kijkt voelt het toch wel wat ongemakkelijk. Daarna hebben we nog gedanst met onze ouders om daarna het feest te laten losbarsten.
om 24uur hadden we nog een middernachtsnack met soep en kaasschotel waar zeer weinig van overschoot op het einde van het feest.
We wachten nu in spanning op de foto's van de fotograaf, en op het resultaat van de wegwerptoestelletjes die lustig gebruikt zijn geweest samen met de fotoprops! Een tip: als je fotoprops wil gebruiken en je hebt een fotograaf, laat hem dan die aan de mensen aangeven. Veel mensen en vooral de oudere generatie zal dit niet snel uit zichzelf gaan gebruiken...

Zo, wat een verslagje! We kijken zeer tevreden terug naar onze dag! Het is waar wat ze zeggen: de dag is om voor je het goed en wel beseft... Dut GENIETEN is de boodschap!

Groetjes Dorien en Steven



Steven
22-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 1471


Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik7-9-2015 21:20:59

Klinkt als een supertoffe dag!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info