Nu Online
Momenteel zijn er 210 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaringen De Barrier - De Beekhoeve - Hof ten Steen? Wij kunnen moeilijk kiezen :)

  5-9-2015 16:55:05
Dag Bruidjes (en soms ook bruidegommen),

Wij zouden graag volgende zomer trouwen en dit eind augustus-begin september.
Nu blijkt dat er qua data niet meer zoveel mogelijk was.

De Beekhoeve kan 3 september
Hof ten Steen kan 10 september
De Barrier kan 17 september

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor de Barrier gaan, maar die datum valt het laatst en de kans op mooi weer lijkt me dan ook kleiner... En ja geen mooi weer? Dan heb je niets aan de prachtige tuin die toch wel de doorslag geeft in vergelijking met de andere twee zalen. Ook heb ik een beetje mijn twijfels en bedenkingen na sommige slechte opmerkingen over slechte bediening en een op het einde leeg dessertenbuffet.


Wat de Beekhoeve betreft: we zijn zeker fan van de zaal, maar hier zijn de mogelijkheden iets beperkter. Met slecht weer moet je al in de zijbeuk op de zolderkamer kruipen voor de ceremonie (en van die ruimte was ik minder fan) en ook de zaal leek me precies klein voor de 180 man die we op ons feest verwachten.Ook het feit dat de huidige samenwerking tussen contactpersoon Kris en de zaaleigenaar en cateraar slechts sinds een 4-tal maand opgestart werd baart me wat zorgen (de trouwfeesten van afgelopen zomer werden nog allemaal geregeld en besproken door en met de eigenaar zelf). Zomer 2016 zou dus op dat gebied de vuurdoop zijn...


Hof ten steen tenslotte daar kan ik eigenlijk niets op aanmerken. Jorun is heel erg vriendelijk en behulpzaam. Maar de zaal op zich sprak ons iets minder aan dan de andere 2 (door de L-vorm onder andere) en de keuken ken ik niet maar heeft op papier iets minder aanzien dan de andere 2.

Dus: HELP! wat zijn jullie ervaringen? (zowel in planning als in aanwezig geweest op iemand anders zijn feest als in zelf een feest gegeven)

Het gaat me vooral om de kwaliteit (/hoeveelheid: genoeg voor iedereen van alles) van het eten en de bediening (vlot genoeg?).

De rest heb je zelf al meer in de hand en daar geef je je eigen draai nog wel aan lijkt me.

Ik kijk vol spanning uit naar jullie reacties:)

Bedankt alvast!

Eline


eline
17-9-2016
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1516


Cathé
28-6-2016
 Meld misbruik5-9-2015 20:42:35

Super veel goeds gehoord en zelf ondervonden van De Barrier.

Het weer is altijd een beetje bepalend, maar mag op die dag absoluut geen spelbreker zijn. Ik denk dat je zeker in september nog wel mooi weer hebt.
Vorig jaar was oktober zelfs nog goed!
Succes en ik zou dus zeker kiezen voor De Barrier, ben ook al in de andere zalen geweest!



Steven
22-8-2015
 Meld misbruik6-9-2015 16:04:29

Hof ten Steen steen hebben wij eens gezien bij een personeelsfeest. De tuin was erg mooi en de zaal ook als je houd van het klassieke/romantische. Het eten waren wij toen geen fan van. Het was een soort bbq maar eten was niet echt warm en veel was op toen wij uiteindelijk aan het buffet kwamen. Nu dit was geen huwelijksfeest natuurlijk...



koen

 Meld misbruik6-9-2015 20:42:46

hof te rhode in schaffen bij diest
altijd zeker van succes en heel mooie tuin



Tanja
24-1-2015
 Meld misbruik7-9-2015 9:39:36

Ik ben het volledig eens met de slechte bediending in De Barrier en het leeg dessertbuffet. Het koppel (ikzelf was gast) moest ook al 4 dagen op voorhand beslissen waar ze hun ceremonie zouden doen: binnen of buiten. Ze hadden onweer voorspeld op hun trouwdag en besloten het dan maar op het overdekte binnenplein te doen. Op de dag zelf was er natuurlijk geen onweer maar wel 35graden (juli) en natuurlijk was het ongelooflijk heet! Ik vond het echt niet kunnen dat ze zoveel dagen op voorhand moesten beslissen waar de ceremonie te houden want uiteindelijk was dat echt geen werk om het de dag ervoor op te stellen. Een ceremonie is voor het grootste deel maar stoelen hé, dat is snel opgesteld. Voor het eten begrijp ik het natuurlijk wel, dit is veel meer moeite. Maar dan nog, het eten was binnen (en dus ook HEET) maar dan zetten ze geen enkel raam open, dus er was ook nog eens geen zuurstof binnen! De receptie was wel buiten maarja zonder goede bediending waren we toch ook zelf constant naar binnen aan het lopen voor drank... Nee echt, voor het geld dat je daar moet betalen, kom je echt bedrogen uit! Mijn ouders zijn ook eens naar een verjaardagsfeest geweest daar en ze waren ook niet onder de indruk... Je kan beter 't Poortgebouw bekijken: prachtige tuin met kasteel op de achtergrond in het pittoreske dorpje Oud-Rekem en alles erop en eraan! De decoratie is fenomenaal. Voor die prijzen vind je niets beters!



eline
17-9-2016
 Meld misbruik7-9-2015 10:35:24

Het is inderdaad jouw negatieve ervaring die me al eerder opviel op het forum, Tanja. Vandaar deze post, ik vroeg me af of er nog mensen dit hebben meegemaakt of of het voor de rest wel ok was?
Wij plannen daar eventueel te trouwen op 17 september. Op zich vind ik het ergens wel een voordeel dat zij de ruimte hebben om alles (ceremonie/ receptie) ook binnen te laten doorgaan, want de kans dat dat dan al nodig gaat zijn is wel reeël.
De meeste zalen zijn hier minder op voorzien en dan moet je zo op een zolder gaan kruipen voor je receptie of ceremonie, dat zie ik persoonlijk minder zitten.

Het is idd wel jammer als je het zo lang op voorhand al moet doorgeven, dit ga ik zeker navragen en ik heb ook al gehamerd op genoeg personeel voor bediening.

Tis altijd gokken zeker... :)



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik8-9-2015 7:17:27

Een collega van mij is begin augustus in De Barrier getrouwd en heeft niets anders dan positieve ervaringen. Een echte aanrader! Wijzelf hebben ons huwelijksfeest daar gepland in augustus 2016. Onze fotografen, die elk weekend huwelijksfeesten hebben, zijn ook alleen maar positief over deze locatie.



julie

 Meld misbruik5-1-2016 16:22:04

Dag Eline

Ik vroeg me af of je ondertussen een beslissing hebt genomen.
Wij twijfelen zelf ook tussen de beekhoeve en hof ten steen (owv de ligging).

Als je tips hebt, altijd welkom!!



eline
17-9-2016
 Meld misbruik10-1-2016 13:14:51

Dag julie,

Wij zijn uiteindelijk voor de barrier gegaan.
twijfelden het meest tussen de beekhoeve en de barrier.
is uiteindelijk het laatste geworden omwille van het feit dat de zaal meer mogelijkheden biedt bij slecht weer en ook een mooie tuin had voor de buitenceremonie die we zouden willen doen.

Bij de beekhoeve was er enkel de binnenkoer voorhanden voor ceremonie en de receptieruimte bij slecht weer was een soort zolderkamer,dus dat sprak ons minder aan.

Dat is wat voor ons persoonlijk de doorslag gegeven heeft, al vond ik de beekhoeve zeker ook zijn charmes hebben en de reacties die ik al hoorde over het huidige team zijn lovend.

Hof ten steen vond ik persoonlijk minder (zaal vond ik precies wat minder sfeervol met dat je daar zo die knik in hebt en er dus weinig contact is tussen beide delen van de zaal. En aangezien wij geen kerkdienst willen doen had de kerk voor ons geen meerwaarde. ik heb ook gehoord (maar ik ben er niet zeker van of het waar is) dat het niet langer jorun en haar man zijn die het uitbaten.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

Groetjes,

eline



julie

 Meld misbruik2-2-2016 17:05:47

Dag Eline

Wij hebben intussen gekozen voor de Beekhoeve owv de ligging, de charme en het gevoel dat wij er bij hadden.
Nu hopen op mooi weer ;)

Hof ten steen was ook minder ons ding, teveel dingen die niet bij ons pasten.

merci voor je advies nog!
Groeten
Julie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info