Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Just a perfect day... 22/08/2015

  3-9-2015 10:36:54
Een verslagje van onze prefecte dag....
22/08/15, een dag waar we al een jaar naar uitkeken.
We genoten van alle voorbereidingen, het samen gniffelen over 'wat zouden onze vrienden hiervan denken', en vooral genieten van onze geheimpjes voor de grote dag.

Op vrijdag 21/08 hadden ik en mijn man (wat grappig om dat te typen) nog heel wat taken voor de boeg. We stonden vroeg op, genoten van een ontbijtje samen en begonnen aan de drukke dag. Eerst gingen we de huifkar versieren, dan de bloemstukjes ophalen, de zaal versieren, en tot slot de kerk decoreren. Het was een drukkke, maar leuke dag, stilletjes aan werd alles 'echter'.
Om onze laatste dag als niet getrouwd koppel te vieren gingen we iets lekker eten in ons favoriete restaurantje, de Soetekoeke, Balegem. Dit kan ik iedereen aanraden, neem de dag voor je huwelijk echt nog eens de tijd om te genieten van een momentje onder jullie twee.
We kropen stressloos onder de lakens :)

De dag erna, onze huwelijksdag, het was zo ver...
Ik kan niet beschrijven welke emoties door je heen gaan op zo een ochtend.
We stonden samen op om 5u30, waarna ik douchte, en mijn toekomstige me een lekker kopje koffie maakte, zonder koffie kan ik niet aan de dag beginnen... En manlief weet dat :)
Ik vertrok naar de kapper waar het gezellig druk was. Er was nog een bruidje aanwezig die net als ik 'zen ' was. Een zalige morgen, jammer dat dit enkel voor 1 dag was. Voor zo een uitgebreid kappersbezoek sta ik met plezier op. Ik heb genoten van het opsteken van mijn haar, het aanbrengen van de make-up. Er was ruim tijd voorzien, dus hierna kon ik rustig naar huis gaan, tijd voor koffie nr.2.
Eens thuis kwamen mijn grootouders bij me toe, zij bleven bij me, terwijl de rest van de suite bij men papa verzamelde. Een beetje later arriveerde de fotograaf, en begon ik me klaar te maken, men meter hielp me bij het aantrekken van de jurk, en de juweeltjes, en toen was ik klaar.
Op aanraden van vriendinnen had ik een grote spiegel geplaatst, ze gaven me allemaal het advies : neem 5 min. tijd om jezelf van kop tot teen te bekijken. En dat deed ik, ik kan het bevestigen, neem echt even de tijd om het geheel te bekijken :)

Omstreeks 10uur stond mijn toekomstige en suite voor de deur.
Een kippenvel moment, ik deed de deur open, daar stond hij dan mijn knappe toekomstige, helemaal in pak, hij was zo onder de indruk dat hij niets kon zeggen, net als de suite... Echt raar, ze stonden daar maar, te kijken :) gelukkig kwamen ze vrij snel opnieuw tot leven, mijn papa huilde, en dat vond ik zo lief, ik vind hem anders al een lieverd, maar nu was hij echt schattig. Ik heb hem een dikke knuffel gegeven. Eentje die ik me altijd zal herrineren.
Bij ons thuis hadden we een ontbijtje voorzien, in afwachting van aankomst van ons vervoer.
Ik wachtte met de 3 bruidskindjes die hun schattige zelve waren :) op de aankomst van de huifkar.
We stapten in, en reden naar het gemeentehuis, op dit moment wist ik, het is zover, de dag is begonnen. Het was alsof ik toen dacht, we laten alles los, wat gepland zal wel lukken, en het onverwachte ontvangen we met open armen.
De plechtigheid in de gemeente om 11u30 duurde niet echt lang, ik moet eerlijk zeggen dat het zo snel gaat dat je niet beseft dat je getrouwd bent :)

Hierna reden we naar de weide van de koetsier waar we gingen picknicken, met de suite.
We kwamen aan op de weide, waar een tentje, tafels en banken stond. Er waren drankjes en broodjes voorzien. Dit was een moment van genieten, even de schoenen uit, de voetjes in het gras, een glaasje drinken, even gezellig onder elkaar :) Kindjes die speelden, familie die genoot... Een zalig gevoel.

Na de picknick was het tijd voor het kerkelijk huwelijk. Dit starte om 13u30. We kwamen aan op het kerkplein, begroeten enkele vrienden en familie, toen was het moment aangekomen om de kerk binnen te gaan. Dit is onbeschrijfelijk, je aanstaande staat te wachten aan het altaar, ik ging binnen met mijn grootvader. Dit heeft iets magisch. De ceremonie was mooi verzorgd, toen het de moment was van de ringen, toen leek het voor mij 'echt'. Ik kan het niet goed uitleggen, maar 'echter' dan in het gemeentehuis.
Na de ceremonie stonde tal van vrienden ons buiten op te wachten, te paard of per tractor :)
Dit was het thema van de dag. Onze eigen tractor stond er ook bij, allemaal versierd met bloemen.
Echt heel mooi :) ontroerend, dan pas zie je hoeveel vrienden voor je doen, dat pakte me toch even.

Na de kerk was er opnieuw een rustmomentje ingepland, we reden naar de kinderboerderij 'de vierhoekhoeve' in Gijzenzele. Daar genoten we van een lekker ijsje, en dit was ook onze locatie om foto's te nemen. Het leukste vond ik dat jong en oud het hier naar zijn zin had. De kindjes konden spelen, de volwassenen genoten van een drankje. Echt heel fijn.
Ik kijk al uit naar de foto's.

Omstreeks 18uur was het moment aangebroken om naar de feestzaal te gaan.
Daar werden we heel goed ontvangen, nog gauw een kijkje gaan nemen naar de feestzaal :)
En we zagen dat alles goed was. Ik en mijn man hebben de gasten ontvangen, dit ging zeer vlot, iedereen was mooi op tijd, dat zijn we niet gewoon van de meesten. Er waren superleuke originele cadeaus :) tijdens de receptie heb ik toch nog even bij iedereen kunnen gaan dag zeggen.

Aan tafel gaf mijn man een prachtige speech, en gaf ik de uitleg over de kaartjes. Iedereen zijn naamkaartje hing aan een oude sleutel, op de achterzijde moesten ze opschrijven wat voor hun de sleutel tot een goed huwelijk is. Hilarisch om dit achteraf te lezen :)
Tijdens het feest moesten mijn man en ik ook enkele opdrachten doen, keken we naar een dia van de vrijgezelle/schieting, en werd mijn kousenband verkocht per opbod.
Het eten was superlekker, de taart was geweldig, en toen was het tijd voor de openingsdans...
Manlief had al de hele avond zenuwen hiervoor. Maar alles is goed verlopen, toen volgde de dans met mijn papa, en mijn man met zijn moeder. Waarna het dansfeest losbarste. Er werd gedanst tot 7uur in de ochtend.

Ik kan echt zeggen, dit was de meest perfecte dag ooit. We hebben genoten van elk moment. En dat ik echt aanraden, het is waar, de dag is veel te snel voorbij, dus geniet, laat los wat je niet onder controle hebt... Het is mij als proffesionele controlefreak gelukt ;)

Foto's volgen zodra ik ze van de fotograaf krijg in een volgend verslagje,
tot gauw,

en aan alles toekomstige trouwers : mannekes geniet!!



Dunia
22-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1500


debby
10-9-2016
 Meld misbruik3-9-2015 15:22:53

Klinkt als een hele mooie dag!
Geniet nog van de wittebroodsweken



Sophie
21-11-2020
 Meld misbruik3-9-2015 17:33:29

Klinkt helemaal geweldig!
Super dat jullie zo genoten hebben :D



severine
1-7-2017
 Meld misbruik3-9-2015 21:16:21

Super verslagje van een superdag.geniet van elkaar



Brenda
10-9-2016
 Meld misbruik3-9-2015 21:55:07

Klinkt super! Alvast een dikke proficiat gewenst!!



Anke
23-4-2016
 Meld misbruik4-9-2015 8:34:53

Super fijn om te lezen.Geniet ervan!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info