Nu Online
Momenteel zijn er 97 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorbeeld speech, bedanken van de ouders en getuigen

  28-8-2015 11:30:38

Hallo iedereen!

Ikzelf ga als bruidje een dankwoord richten tot mijn schoonouders (aanstaande doet het t.o. mijn ouders) en ieder aan zijn/haar getuige. Ben er net aan begonnen, maar het blijkt niet zo simpel om leuk, grappig, emotioneel en origineel uit de hoek te komen, dus als iemand zo lief zou willen zijn om zijn/haar speech door te sturen om wat ideetjes op te doen? Hier of op floribol@hotmail.com

Alvast heel erg bedankt!

Nog 2 weken... aftellen maar :)


Lore

Meld misbruik



Reacties: 1 | Gelezen: 3753


Sarah
9-7-2016
 Meld misbruik2-9-2015 20:05:52

Het is vooral belangrijk dat een speech persoonlijk is en dat je echt jezelf blijft. Een speech van iemand anders lijkt me dan ook niet echt de ideale oplossing. Kijk ook naar je persoonlijkheid: ben je iemand die grappig kan vertellen en bij wie humor werkt? Dan kan je daar zeker voor gaan. Anders kan je het beter niet proberen, dat geeft stress! Meestal wordt er bij het één of het ander sowieso gelachen :)!

Begin met een brainstorm: wat wil je er zeker al in vermelden? Schrijf dit in kernwoorden of zinnen op. Heb je leuke insiders? Schrijf ook al wat losse zinnen op die in je opkomen.Op die manier krijg je al een beetje een beeld van hoe je speech eruit zal zien (dit hoeft totaal nog niet in volgorde, je kan evengoed al een sterke zin in je hoofd hebben voor op het einde: gewoon opschrijven). Dan kan je kijken of je de speech eerder in verhaalvorm wil gieten en niet rechtstreeks aan de aangesprokene richt (dus eerder aan de gasten, maar het gaat wel over je getuige/je schoonouders) of dat je de speech net wel rechtstreeks aan hen richt. Dit bepaalt dan de stijl.

Doe het rustig aan, je hebt nog eventjes de tijd, schrijf wat dingen, laat het een dag (of twee) rusten en telkens er iets in je opkomt (waar dan ook) schrijf je het op (al is het een woord of een losse zin). Als je niet thuis bent, in je gsm zetten, anders vergeet je het misschien! Ik heb wel twee maanden aan mijn speech voor mijn getuige gewerkt. Schrijven = schrappen = herlezen = herwerken = arbeid = een prachtresultaat! Nog een tip: zeg je speech ook tijdens het schrijven al een paar keer luidop (woorden klinken vaak anders op papier dan in het echt), dan kan je nog tijdig dingen aanpassen!

Allerbelangrijkste: het persoonlijke aspect én het moet van JOU komen, blijf jezelf!

Veel succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...