Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misviering

8-2-2007 14:28:49
hallo bruidjes, weet er iemand of het echt noodzakelijk is om tijdens de misviering te beloven dat je kinderen gaat aanvaarden tijdens jullie huwelijk of kan dat eventueel ook anders geformuleerd worden. aangezien ik al 2 kinderen heb uit en vorige relatie en nu geen kinderen meer kan krijgen ten gevolgen van een baarmoederhalskanker. ik vind het nogal pijnlijk om daarop te antwoorden tijdens de misviering. dank alvast sofie

sofie
17-11-2007
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 301

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik8-2-2007 14:35:58

Je kan bv een soort belofte doet dat je je kinderen altijd zal opvangen, goed opvoeden doe je waarschijnlijk wel al, steunen. Iets in die aard en misschien kan je toekomstige ook zoiets beloven. Ik denk trouwens dat als je dat zegt tegen de pastoor, dat hij zelf met een oplossing komt.

Christel
30-6-2007
 Meld misbruik8-2-2007 14:38:16

dag Sofie

Dit is zeker en vast pijnlijk voor jou, ik vind ook niet dat je dat dan kan staan zeggen, daar heb je zeker gelijk in.
Deze week hadden wij verloofdenontmoeting en dat is daar ook ter sprake gekomen.
Naar het schijnt mag je ook zeggen "zijn jullie bereid vruchtbaar te zijn" , maar dan wel vruchtbaar in de zin van "lief zijn en werken aan de relatie"....

ik zou het anders aan de pastoor zelf proberen uitleggen en vragen of deze zin geschikt is

Groetjes
Christel

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik8-2-2007 14:56:20

Hallo Sofie,

Ik denk dat de pastoor het zeker gaat begrijpen dat het voor jullie beide moeilijk is en zeer pijnlijk om die zin te zeggen. Volgens mij gaat hij wel met een goede oplossing komen.
Toen wij bij onze pastoor zijn geweest voor de ondertrouw is hij er zelf over begonnen. Hij zei dat hij natuurlijk hoopt dat wij kindjes gaan krijgen maar dat hij het ook begrijpt dat sommige koppels er voor kiezen om kinderloos te blijven of hetgene veel erger is, koppels die geen kinderen kunnen krijgen, hij heeft ons ook gezegd dat wanneer dit bij ons het geval zou zijn, we dit mochten zeggen zodat hij de tekst kon aanpassen.

Veel succes,
Groetjes,
Véro

Ilse
12-5-2007
 Meld misbruik8-2-2007 17:00:59

Hallo,

Ik zou eens vragen aan jullie priester wat je eventueel in plaats daarvan kan beloven...

Bijvoorbeeld:
"Beloven jullie X's kinderen christelijk op te voeden?" Ofzoiets é. Ik denk dat een priester hierbij meer hulp kan bieden.

Groetjes,
Ilse
12 mei 2007

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...