Terug naar overzicht
Je kan bv een soort belofte doet dat je je kinderen altijd zal opvangen, goed opvoeden doe je waarschijnlijk wel al, steunen. Iets in die aard en misschien kan je toekomstige ook zoiets beloven. Ik denk trouwens dat als je dat zegt tegen de pastoor, dat hij zelf met een oplossing komt.
dag SofieDit is zeker en vast pijnlijk voor jou, ik vind ook niet dat je dat dan kan staan zeggen, daar heb je zeker gelijk in.Deze week hadden wij verloofdenontmoeting en dat is daar ook ter sprake gekomen.Naar het schijnt mag je ook zeggen "zijn jullie bereid vruchtbaar te zijn" , maar dan wel vruchtbaar in de zin van "lief zijn en werken aan de relatie"....ik zou het anders aan de pastoor zelf proberen uitleggen en vragen of deze zin geschikt isGroetjesChristel
Hallo Sofie,Ik denk dat de pastoor het zeker gaat begrijpen dat het voor jullie beide moeilijk is en zeer pijnlijk om die zin te zeggen. Volgens mij gaat hij wel met een goede oplossing komen.Toen wij bij onze pastoor zijn geweest voor de ondertrouw is hij er zelf over begonnen. Hij zei dat hij natuurlijk hoopt dat wij kindjes gaan krijgen maar dat hij het ook begrijpt dat sommige koppels er voor kiezen om kinderloos te blijven of hetgene veel erger is, koppels die geen kinderen kunnen krijgen, hij heeft ons ook gezegd dat wanneer dit bij ons het geval zou zijn, we dit mochten zeggen zodat hij de tekst kon aanpassen.Veel succes,Groetjes,Véro
Hallo,Ik zou eens vragen aan jullie priester wat je eventueel in plaats daarvan kan beloven...Bijvoorbeeld:"Beloven jullie X's kinderen christelijk op te voeden?" Ofzoiets é. Ik denk dat een priester hierbij meer hulp kan bieden.Groetjes,Ilse12 mei 2007