Nu Online
Momenteel zijn er 102 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beetje teleurgesteld in getuige :(

  13-8-2015 9:45:44
beetje banaal, maar wat moet ik doen :-( ?! wij zijn al 2 jaar verloofd, nu hebben we datum , zaal enz vastgelegd. toen we verloofd waren vroeg ik een vriendin, van vroeger uit de klas als getuige.

was al jaar geleden op zoek gegaan naar de perfecte jurk om haar cadeau te geven. rekening houdend met dat ze niet al te groot is, voor een jurk tot net onder de knie gegaan. ik was meteen verliefd op de jurk. is erg feestelijk, plise rokje en top met pailieten en bovenaan zijn deze in de vorm van madeliefjes verwerkt. rug is mooi afgewerkt. ik was echt helemaal enthousiast! kleur is appel~blauwzeegroen. heb zelf bepaalde dingen geinspireerd op deze jurk.

nu zei ik een maand geleden dat ik voor haar een jurk heb gekocht en vroeg of ze wou komen passen. na eindelijk een dag afgesproken te hebben, laat ze 2u op voorhand afweten. met redelijk domme uitvlucht. en ze laat vaak op laatste moment afweten. dus ik dan maar naar daar met fiets dik drie kwartier , heb zelf gn auto.

blijkt nu dat ze het niet echt haar ding vind , te "ouderwets" en te lang. lelijk vind ze het niet. maar als ze binnen het jaar een andere jurk vind wil ze die aandoen. ze zegt zelf dat ze op dat vlak moeilijk is. maar ze heeft me zelf niet bedankt voor de jurk! ze weet dat we het niet breed hebben en was toch 100eu, was als cadeau bedoeld omdat ze mijn getuige wou zijn! weet niet wat ik nu moet doen?! kan ik haar verplichten of iemand anders kiezen die wel dankbaar is?! wil ook geen ruzie met haar!

ze wil jurk zowiezo inkorten, als ze ze al aan zal doen, dat is de vraag... want ze voelt zich te klein ? mijn verloofde zegt dat ze overdrijft en dat zij niet de show moet stelen met blote benen! dat het mijn dag is... ik vond knielengte goed compromis aangezien ze suite is... wat moet ik doen, help :-( ?!

grtjs tinne

tinne
6-8-2016
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1824


Sophie
1-7-2016
 Meld misbruik13-8-2015 13:01:04

Dag Tinne,
Ik vind het jammer voor jou... Niet alleen omdat zij het kleed 'niet haar ding' vindt (smaken verschillen nu eenmaal), maar vooral om het feit dat ze geen dankbaarheid toont. Ruzie moet je inderdaad niet maken maar er is niets verkeerds mee om haar te vertellen wat jij voelt!

Los daarvan, ik weet niet of dit jullie idee is maar als je een dresscode hebt opgelegd (al dan niet alleen voor de suite) dient iedereen zich hieraan te houden. Als ze dit niet willen, hoeven ze eigenlijk niet te komen. Klinkt cru maar anders is het hele dresscode gedoe overbodig. De genodigde zijn te gast en zij tonen dankbaarheid door zich te houden aan de dresscode.

Ik hoop dat je eruit geraakt. Doe waar je je goed bij voelt. Het is jullie dag! Denk goed na over wat jij en je verloofde belangrijk vinden, hoe jullie dag eruit gaat zien, hoe je wilt dat de mensen rondom jullie eruit gaan zien. Maar ook: wat wil je absoluut niet.
Dus als je niet wilt dat ze in korte rok komt moet je dit haar ook durven zeggen.

Succes

Groetjes
Sophie



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik13-8-2015 14:36:54

dag sophie

bedankt voor je reactie. dat was gisteren ook mijn gevoel en de reden waardoor ik me er zo slecht bij voel. ik zei ook al tegen mijn verloofde dat ik supdr vereerd en dankbaar zou zijn moest iemand me als getuige vragen, en bij wijze van spreken , zelf in een vuilzak zou lopen, moest de bruid dit willen... maar je kan je nogal vergissen in het karakter van sommige vriendinnen... spijtig...


als ze het aandoet zal ze het sowiezo laten verkorten :-( ! denk dat ik het gwn ga terug vragen. zonde van het geld...

zal dan samen met haar voor andere jurk kijken, maar kort mag het van mij zeker niet. en zal het dan ook niet opnieuw betalen voor haar...

denk zelf iemand anders te vragen... getuige zou je moeten steunen, niet onzeker maken over je smaak. laatste 2 jaar heb ik haar ook amper gezien. ze laat zelf vaak op laatste moment afweten als we hebben afgesproken :-( . mijn verloofde zegt vaak, ben je wel zeker dat ze de dag zelf niet laat afweten?!!!

mijn schoonzus daartegen is er wel altijd als je iets vraagt! maar hoe zeg je zo iets tactvol, zodat ze je niet dumpt als vriendin?!

grrr, alles liep zo goed... te mooi om waar te zijn!!

grtjs



Libertyke
15-10-2016
 Meld misbruik13-8-2015 15:51:42

Ik vind het heel erg jammer voor je, dat je zo teleurgesteld bent in je vriendin/getuige, maar aan je tweede reactie blijkt dat je misschien toch geen zo'n goeie vriendinnen bent met haar?

Een getuige is in mijn ogen iemand die je nauw aan het hart ligt & die gelooft in jullie huwelijk, maar ook eerlijk is.
Dat jij er zelf voor kiest om haar een cadeau te kopen, als bedanking dat ze jouw getuige wil zijn, dat is volledig je eigen keuze. (ook ik heb iets gekocht voor mijn getuigen). Maar ik denk dat je je ergens wel moet realiseren dat kledij iets heel ergs persoonlijks is!
Het is niet omdat jij iets dolgraag ziet, dat zij het daarom even graag ziet én er dan ook nog eens mee staat!

Ga je aan iedereen die je uitnodigt op je huwelijk vragen om geen blote benen te tonen? Want dat lijkt me echt onbegonnen werk...

Ik vind je vriendin niet persé ondankbaar, maar dat je haar omwille van een andere interesse in kledingstijl zou dumpen als getuige, dat lijkt in mijn ogen wel wat ondankbaar... en dan heb je gegarandeerd ruzie met haar (wat je niet wil?)

Ik ben misschien absoluut niet traditioneel, maar die opgelegde dresscodes vind ik zo jammer voor de gasten zelf (getuige of niet). Ik heb al tegen mensen gezegd dat het voor ons huwelijk zal zijn : Kom zoals je bent!
Het is voor mij persoonlijk echt niet belangrijk wat voor soort kleed ze aanhebben, welk kleur het is, sandalen of hakken, kostuum of t-shirt, het enige dat telt is dat ze er zijn die dag, al de rest is bijzaak.

Ga je een gast naar huis sturen omdat ze iets aanheeft die je niet graag ziet?

En ik denk niet dat deze persoon de bedoeling heeft om je te doen twijfelen aan je smaak, want iedereen heeft smaak op zijn eigen manier...
En een tactvolle manier om haar te zeggen dat ze je getuige niet meer is, omwille van een kleed? Die bestaat niet volgens mij...

Veel succes








Sophie
1-7-2016
 Meld misbruik13-8-2015 16:26:14

Tinne,
Als je zo twijfelt aan de keuze van je getuigen dan lijkt het me inderdaad beter om iemand ander te kiezen... Dit zal inderdaad niet prettig zijn. Je vriendin kan je dit kwalijk nemen. Jullie kunnen ruzie krijgen maar als ze je echt dumpt als vriendin en de vriendschap opgeeft dan zegt dit veel over haar. En dan lijkt ze me ook niet waard om je vriendin te zijn, maar dat is mijn mening (ik ken jullie relatie natuurlijk niet).

Maar zoals Libertyk aangeeft is een getuige iemand die je steunt door dik en dun en die voor je klaar staat en inderdaad gelooft in jullie huwelijk.
Als je zo'n slecht gevoel hebt, laat haar dan. Dat is het niet waar. Zowel de voorbereiding naar als jullie huwelijksdag zelf dient een prettige en fijne gebeurtenis te zijn met enkel gezonde stress!

btw Libertyke volgens mij gaat dit verder dan enkel 'het kleed'...

Groetjes
Sophie



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik13-8-2015 18:54:35

Kledij is zoiets persoonlijks ...
Een dresscode is nog iets anders dan echt een opgelegd kleed dat je niet ligt.
Bij een dresscode - bijvoorbeeld een kleur - kan je nog zoeken naar iets dat je meer ligt en waar je je beter in voelt.

Ja, het is jouw feest, maar uiteindelijk moet zij die dag wel de hele dag in dat kleed rondlopen. Je zou ook niet goed gezind zijn als ze dan een hele dag een gezicht als een oorwurm heeft omdat ze persé dat kleed aan moet van jou. En zo dus ook op de foto's staat.

Langs de andere kant ... Iemand die je echt weinig ziet, zou ik zelf nooit nemen als getuige.
Ik heb bijvoorbeeld ook mijn beste vriendin genomen als getuige (te samen met mijn zus) ... Maar als onze band de laatste jaren echt totaal verwaterd was (om wat voor reden dan ook) ... dan maar zonder of met een andere getuige.
Ik heb er mijn zus dan weer bijgenomen om de lieve vrede in de familie te bewaren.
En omdat ze uiteindelijk maar 1 zus heeft.


Hier hadden wij overigens gewoon geen dresscode. Iedereen mocht desnoods in zijn bikini of zwembroek komen wat mij betreft. Zolang zij zich maar goed voelden in hun kleding en dat uitstraalden.



Floshken

 Meld misbruik13-8-2015 21:27:39

persoonlijk vind ik het erover dat je zelfs een kleed gekocht hebt voor haar.

ik kan best begrijpen dat je een bepaald idee hebt van je trouw en een bepaalde dresscode voor ogen hebt, maar hier heeft je vriendin zelfs geen keuze gehad.

je kon samen met haar gaan shoppen en iets uitzoeken wat jullie beiden mooi vonden, en je kon het haar nog cadeau gedaan hebben. ik denk dat je teveel bezig geweest ben met wat jij mooi vindt, zonder rekening te houden met haar.

veel succes met de verdere voorbereiding!








Steven
22-8-2015
 Meld misbruik13-8-2015 22:37:16

Ik denk persoonlijk ook dat je haar beter had betrokken bij het kiezen van de jurk. Ik begrijp dat je enthousiast bent over je huwelijk, maar haar nu ondankbaar noemen omdat ze eerlijk is vind ik er wel over! Je had er samen een leuk meidenmoment van kunnen maken door samen op stap te gaan voor een jurk en je kon hem dan alsnog cadeau doen.

Ook dat blotebenen-gedoe vind ik kortzichtig. Het is toch niet omdat er iemand met blote benen op je huwelijk arriveert dat deze de show zal stelen? Dat komt voor mij over als onzekerheid van jullie kant want zeker niet nodig is! Je zal zowiso stralen als bruid!

Ik hoop dat jullie eruit geraken en dat jullie vriendschap door deze situatie niet om zeep geraakt want dat zou jammer zijn.

Groetjes Dorien



tinne
6-8-2016
 Meld misbruik14-8-2015 8:45:46

hey iedereen

Amai veel reacties :)
Het gaat mij inderdaad niet zo zeer over "het kleed" of de blote benen, wil gewoon dat de suite niet in rokjes van tegenwoordig tot net onder de poep rond loopt, voor de rest doen ze ermee wat ze willen. Ik heb met mij vriendin gesproken en we gaan samen eens shoppen. Dan zoeken we achter een jurk in dezelfde kleur, zodat ik mijn schoonzus ook als getuige kan vragen, zij vond het wel een prachtige jurk :) , dus doe ik haar er wel een plezier mee. Trap ik niemand op de tenen en ben er dan toch zeker van dat 1 van mijn getuige ervoor de rest van onze relatie zal zijn!

Spijtig genoeg wist ik toen we ons verloofde niet dat het zo tussen ons zou verwateren, op zich verwacht ik niet dat mijn vriendin iedere week langs komt. Maar als je dan afspreekt, mag je niet 6 X van de 10 afzeggen. Daar kan ik wel niet zo goed tegen...
En ik zat er niet mee dat ze de jurk niet 100% haar ding vond (ze zegt dat ze op kledij vlak "moeilijk" is), vooral dat ze nog geen danku kan zeggen voor de moeite, als je een cadeau afgeeft... Zoals mijn verloofde ook zij, ik zou kilometers te voet hebben afgelegd voor haar... Ben gwn misch een beetje te braaf of dat vlak... Maar ik ga voor mijn vriendinnen door het vuur... Want daar zijn vriendinnen toch voor, voor elkaar als je iemand nodig hebt?!

Maar heb nu een goede oplossing gevonden waar iedereen blij mee is en ze kan nog steeds mijn getuige zijn. Wat de toekomst brengt zien we wel. Ik hoop dat ze haar best wat beter zal doen om afspraken na te komen en dat weer een fijne shopdag van kunnen maken... Dat ze die dan ook niet zo blijft verzetten ;)

Grtjs



Lindy
11-6-2016
 Meld misbruik14-8-2015 8:59:00

Hoi Tinne,

Ik ben blij dat je een gulden middenweg gevonden hebt voor iedereen.

Veel succes met de verdere planning :-)


Grtjs




tinne
6-8-2016
 Meld misbruik14-8-2015 9:30:05

Dag lindy,

Ik ook :) . Jullie ook nog veel succes!

Grtjs



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik22-8-2015 1:01:55

Hmmm, dit is een moeilijk geval. Ik heb mijn beste vriendin Als getuigen. Ik ben meter van haar dochter en zij van mijn zoon. Wij zijn 2 handen op een buik. Ook al liep ze mee in de suite vond ik niet dat het mijn recht is om te zeggen wat ze aan moest doen. Ze heeft het wel aan mij gevraagd maar wie ben ik om te zeggen nee. En als je bruidsmeisjes als vriendinnen neemt weet je zo wie zo dat niet iedereen de zelfde smaak heeft dus ja. Ik had geen dresscode. Iedereen kwam waar hij of zij zich goed invoelde. En erwas iemand die een kort kleedje aan had maar ik stoorde mij er helemaal niet want ik straalde die dag en dat was voor mij het allerbelangrijkste dat alle aandacht naar ons als gezin gaat. Ik kreeg die vraag ook van wat is de dresscode?? Euh waar heb je het over? Moeten we iets speciaals aandoen? Ik zei om te lachen het thema is Disney dus jullie moeten als Disney figuren komen en ze zeiden ok dan snel iets zoeken. Wist niet wat ik hoorde. Nee nee kom gewoon waar je je goed in voelt en het belangrijkste is dat je er bent. En als je zo al twijfelt aan je getuigen zou ik toch maar eens nadenken meid. Mijn getuigen was mijn beste vriendin, ken ze al 20 jaar en mijn lieve papa en op de dag van vandaag heb ik er geen spijt van. Mijn getuigen heeft me geholpen om mijn kleed te strijken en mijn zaal te versieren en de dag van detrouw heeft zij me in mijn kleed gedaan en mijn juwelen aangedaan en toen heb ik de fotograaf gevraagd om naar beneden te gaan en hebben we nog even ons moment gehad en hebben we liggen huilen in elkaars armen van geluk. Het was zover. Een getuigen uit de duizend.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...