Nu Online
Momenteel zijn er 38 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

burgerlijk en kerkelijk huwelijk samen?

  8-2-2007 13:14:04
Hallo,

wij zijn sinds 2 weken verloofd. In december willen we graag trouwen. We weten echter niet of we op dezelfde dag of een aparte dag voor de wet en de kerk trouwen? Alle bemerkingen zijn welkom...

Machteld
8-12-2007
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 809


Sophie
6-9-2008
 Meld misbruik8-2-2007 13:20:15

Dag Machteld,

Je kunt eigenlijk kiezen ofwel alles op één dag ofwel afzonderlijk. Wij opteren voor een burgerlijk huwelijk op een afzonderlijke dag, omdat we persoonlijk vinden dat onze "officiële" huwelijksdag al druk genoeg zal zijn en daarnaast liggen ook het gemeentehuis en de kerk waar we zullen huwen nogal ver van elkaar.

Alvast veel succes,
Groetjes
Sophie



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik8-2-2007 13:37:37

Hallo Machteld,

Wij hebben er ook voor gekozen om op een andere dag voor de wet te trouwen. We doen dit ook meer om praktische redenen. Tegen dat we trouwen wonen we niet meer in deze gemeente en anders zouden we te ver moeten rijden van ons nieuwe huisje tot het gemeentehuis hier in Mortsel.
Nu gaan we ook 2 keer feesten, de 24ste maart trouwen we voor de wet en dan gaan we met de getuigen en naaste familie lekker eten. 16juni trouwen we voor de kerk en dan is ons feest voorzien.

Succes met het voorbereiden.
Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com



Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik8-2-2007 14:25:58

Hoi Machteld,
wij hebben resoluut gekozen om WEL op dezelfde dag te trouwen .. Voor ons maakt dit de dag volledig ... Wij trouwen om 10.30 uur voor de wet en om 14.00 voor de kerk... Tijd genoeg zou ik zeggen tussen de 2!
Veel succes

Sarah
15/09/2007



Katrien
19-5-2007
 Meld misbruik8-2-2007 14:28:05

Hey Machteld.

wij trouwen ook op dezelfde dag.
ik vind dat dat samen hoort + als je dit op 2 verschillende dagen doet, moet je ook 2 keer kledij hebben, moet je je 2 keer laten opmaken,...
veel practischer volgens mij op 1 dag.

groetjes,
Katrien



Angie
14-7-2009
 Meld misbruik8-2-2007 15:09:10

Hey,

Wij doen ook alles dezelfde dag omdat we maar 1 trouwdag wilden. Als we ze apart zetten en er wordt gevraagd wat je huwelijksverjaardag is dan moet je 1 van beiden opgeven (burgerlijke trouw) en aangezien ik zowel het kerkelijk als het burgerlijk huwelijk belangrijk vind doen we ze dus beiden op dezelfde dag. Wij hebben ook wel voldoende tijd voorzien tussendoor. We trouwen voor de wet om 10u30 en voor de kerk om 13u.

Groetjes,

Angie
14/07/07



Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik8-2-2007 15:09:29

hey,

Wij doen ook alles op 1 dag. In de voormiddag gaan we foto's nemen. Voor de wet trouwen we om 13.30u en voor de kerk om 14.30u. Ik heb niet het gevoel dat dat teveel is op een dag. Ik heb daar zelfs niet over getwijfeld, voor mij maakt het de dag compleet. Maar dat is natuurlijk mijn mening, hé. Je moet doen wat je zelf het beste vindt.

Veel succes,

Groetjes,
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl



Jennifer
15-9-2007
 Meld misbruik8-2-2007 15:26:11

Dag Machteld,
wij zijn zelf ook nog aan het twijfelen, zeker omdat mijn ouders (waar ik de avond ervoor zal slapen) in Leuven wonen, we voor de wet zouden trouwen in Brussel en voor de kerk in Gooik... Wat het extra moeilijk maakt om alles op dezelfde dag te doen is dat we in het gemeentehuis slechts tot 11u00 kunnen trouwen...wat maakt dat ik bijna om 5.30 moet opstaan om kapper en visagiste en klaarmaken gedaan te krijgen...wordt een drukke dag...we weten het ook nog niet zo goed. Maar de afstand is een belangrijk argument om in de gaten te houden denk ik. Zijn de afstanden niet zo groot, dan zie ik geen probleem in alles op dezelfde dag te doen, het maakt je dag compleet!

Veel succes met je voorbereidingen,
Jennifer
(15/09/07)



Veroniek

 Meld misbruik8-2-2007 16:18:55

Hoi

Wij trouwen ook op 1 dag.
Mijn schoonbroer en schoonzus zijn getrouwd op 2 dagen en ze hebben er nu spijt van. Ze vinden dat alles ook op 1 dag kon... Hun huwelijksdag vieren vinden ze ook niet zo makkelijk, welke dag kies je. De wettelijke is een belangrijke dag omdat het op papier komt en een kerkelijk is belangrijk voor jezelf, emotioneler... Dus ja, je moet het echt zelf kiezen hé!
Een andere schoonzus en schoonbroer zijn op 1 dag getrouwd en vonden het zallig...

Daarom kiezen wij om alle op 1 dag te doen! En alles in de namiddag, daarom trouwen we op een vrijdag. Op de zaterdag konden we enkel in de voormiddag voor de wet trouwen.

Veel succes nog!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik8-2-2007 21:48:33

wij trouwen ook op 2 dagen, maar eveneens ten gevolge van praktische redenen. 16 en 18 mei. Eerst vond ik het een beetje wennen, maar nu zijn we er al zo aan gewend. De 16de doen we een gezellige kaastafel 's avonds bij ons thuis met de suite. Gezellig samenzijn. 18de is dan onze echte dag. Wij zullen dan ook onze ringen geven en dat wordt de datum dat wij als onze trouwdag beschouwen.
Het gaat er bij ons dan lekker rustig aan toe met de kerk, maar nadeel is natuurlijk wel dat er wel wat extra kosten bijkomen zoals kleding en festiviteiten.

Maar intussen hebben we t er helemaal op staan zo.
Veel succes met de knoop door te hakken.

greets
Bieke
16 en 18 05 07 (;-))



Stephanie
21-4-2007
 Meld misbruik9-2-2007 12:26:23

Hey,

wij trouwen ook op 1dag (21/04), omdat we ook vinden dat je eigenlijk maar 1 trouwdag hebt (dat is wel elk zijn mening natuurlijk). wij trouwen om 10u30 voor de wet en 14u30 voor de kerk, in de tussentijd maken we foto's. het voordeel is wel dat mijn ouders, kerk en gemeentehuis op nog geen 2min van elkaar ligt... maar eigenlijk is dat jullie eigen keuze, beide mogelijkheden hebben zijn voor- en nadelen denk ik. op 1dag is mss iets drukker, op 2dagen moet je 2x kledij kopen, enzovoort.

succes met jullie keuze!

Groetjes,
stephanie



kim
26-4-2008
 Meld misbruik9-2-2007 17:15:43

Wij trouwen ook op 1 dag. Om 10.30uur voor de wet en 11.30uur voor de kerk. Onze kerk en stadhuis liggen dicht bij elkaar, dus perfect te combineren. Wij vonden dit veel makkelijker aangezien je anders inderdaad 2X je jurk aanmoet enz... En ook voor familie en vrienden is dit makkelijker


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...