Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

(geen) bedankjes ouders en getuigen

  6-8-2015 12:19:10
Zijn er nog mensen die geen bedankjes geven aan de ouders en getuigen? We waren dit eigenlijk niet van plan, maar wordt dat gezien als een verplichting of niet? Wij hechten er meer belang aan om dit met woorden in onze speech duidelijk te maken dan met iets materieel.

Sarah
29-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1618


Elena
29-8-2015
 Meld misbruik6-8-2015 16:05:47

Dag Sarah,

Ik heb me zot gezocht naar een geschikte geschenk, maar alles is zo commercieel. Wij hebben dan besloten om binnenkort met zijn allen eens leuk te gaan eten en op die manier iedereen te bedanken.

Groetjes
Elena



Sofie
27-6-2015
 Meld misbruik6-8-2015 23:05:39

hey
Wij zijn ook met onze ouders gaan eten. Ipv een cadeau op de dag zelf
Grtjes Sofie



petra
17-7-2015
 Meld misbruik6-8-2015 23:13:40

Wij hebben een vivabox parfum aan hun cadeau gedaan en er ook bijgezegd dat we binnenkort samen eens gaan eten. Wij wilde ook geen nutteloos cadeau geven



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik7-8-2015 11:13:43

Hè hallo, hier van het zelfde. Wij trouwen morgen en hebben ons ook suf gezocht naar een kado. Nu hebben we gezegd dat als alles achter de rug is dat wij ook met de getuigen gaan eten. Succes nog. Xxx



Silke

 Meld misbruik7-8-2015 11:49:19

Wij vonden dat de getuigen en ouders wel een cadeautje verdienden. Ze hebben immers veel bijgedragen aan onze prachtige dag. Ook wij wouden geen commercieel geschenk. Uiteindelijk hebben wij een verzilverde wijnflesonderzetter gegeven. Hierin staan subtiel onze initialen en datum. Klein detail: iedereen houdt enorm van wijn bij ons...



Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik7-8-2015 15:54:58

De getuigen kregen een geschenkje op de avond zelf - ik heb echt mijn best gedaan om hen elk iets te geven waar ze echt gelukkig met gingen zijn. Iedereen was ook tevreden met hun cadeau.
De ouders mogen zelf een foto kiezen (want dat willen sowieso en het moet in HUN living hangen, dus vind ik dat ze op hun gemak zelf 1tje kunnen kiezen dan).

Ook omdat we eigenlijk tijdens de voorbereidingen meer gebruik gemaakt hebben van onze getuigen. Dus zij hebben meer 'geholpen'...

Maar elk trouwfeest is anders en ik vind het belangrijk dat er niets MOET. Behalve dan dat het bruidspaar achter al zijn beslissingen moet staan!

Dus als jullie liever een heel persoonlijke speech schrijven en deze voldoende is voor jullie, met je dat vooral doen.
Je kan ook nog snel de speech uitschrijven in een kaartje of het tekstje uitschrijven en in een kader plaatsen. Dan kunnen ze achteraf nog eens genieten.

Veel succes!




Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik8-8-2015 17:23:07

Ok blij om te horen dat we niet alleen zijn! :-) Gaan eten achteraf lijkt ons ook een beter idee :-) En ze krijgen natuurlijk ook een speciaal dankwoord in de speech!
Nu komt het allemaal zo spannend dichtbij he!



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik10-8-2015 20:11:51

Hier geen cadeaus gegeven.

Alleen mijn mama heeft iets kleins gekregen omdat ze zo enorm veel tijd in onze trouw heeft gestoken.

De getuigen hebben eigenlijk niks moeten doen voor ons feest. Het enige wat ze "deden" was hun handtekening zetten tijdens de wettelijke trouw. Voor de rest waren ze gewoon aanwezig, net als alle anderen op 't feest.
(Wij zijn alleen voor de wet getrouwd en vrij klein. Geen kerk, geen ceremonie, geen dansfeest, ... alleen een grote barbecue 's avonds.)

Niemand verwachtte overigens van ons een cadeau. En ik denk dat we de helft van de cadeaus gewoon hadden terug gekregen onder het motto "het zijn wel jullie die trouwen, niet wij" en "gebruik die centen maar voor iets voor jullie zelf".
Mijn mama kreeg een saunabon voor 2 personen, maar heeft hem - na meer dan een jaar - bij mijn weten nog niet gebruikt. Ze liet ook dadelijk merken dat het voor haar echt niet had gehoeven.

Mama heeft onze fotoboek overigens zelf gemaakt en er ineens 2 extra laten maken. 1 voor haar en 1 voor mijn schoonmoeder.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...