Nu Online
Momenteel zijn er 50 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budgetvriendelijk huwelijk

  29-7-2015 20:24:13
Hallo allemaal! Mijn vriend en ik trouwen volgende zomer, maar ons budget is beperkt. Heeft iemand leuke ideeën voor onze grote dag?

Sophie
15-7-2016
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1847


Tara
17-6-2016
 Meld misbruik29-7-2015 23:40:16

Wij hebben ook een beperkt budget en hebben een soort parochiezaal gekozen simpel wit vanbinnen maar met weinig geld kan je dit ook mooi aankleden. Diner in buffetvorm doen wij enkel voor familie en enkele vrienden en wordt gemaakt door mijn schoonpapa gewoon koud buffet en aangezien mijn vriend italiaans is wat pasta en nadien voor alle genodigden dessertenbuffet en dansfeest. Op pintrest kan je ook leuke ideetjes vinden die je zelf kan maken of toch budgetvriendelijk zijn.



Bart

 Meld misbruik30-7-2015 0:31:49




jacky

 Meld misbruik30-7-2015 8:24:52

Wacko jacko,

Tara begint haar post met "Wij hebben ook een beperkt budget " en vraagt enkel tips om de zaal wat op te fleuren.

uitgebreidere dj set plaatsen: kost al redelijk wat geld.
Stertent met led verlichting en rode loper: ken jij de prijs van tentjes?
Priester: komt ook niet gratis
Traiteur met obers + bediening?: vraag maar eens prijzen op.






Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik30-7-2015 10:58:10

Belangrijke vraag hierbij is: voor hoeveel mensen zouden jullie hiervoor willen uitnodigen?
Ik bedoel: als je maar 20 mensen (bv dichte familie of zo) zou uitnodigen betaal je sowieso een stuk minder dan als je een groot feest wil geven voor 200 personen... Ook op basis van die aantallen kunnen we pas helpen met mogelijkheden van feestplaatsen ed.

Je geeft maar een seintje als je meer info kwijt kan, dan denk ik nog even mee met jou :-)




Jasmine
5-9-2015
 Meld misbruik30-7-2015 13:25:56

Als je zelf uitnodigingen zou ontwerpen kan ik onlineprinters.be aanraden om ze te laten drukken. Veel mogelijkheden voor een fractie van de prijs. Zelf heb ik ook onze uitnodigingen door hen laten drukken (nadat we voor onze vereniging daar ook al het een en ander hebben laten drukken) en ik ben zeer tevreden over het resultaat!



debby
10-9-2016
 Meld misbruik30-7-2015 15:11:09

Informeren bij vrienden en familie voor fotograaf en dj.
Decoraties zelf maken.
Volgens mij kan je ook serieus op trouwringen besparen door zilveren ringen te nemen ipv gouden.
Zoals hierboven al aangehaald kan je opteren voor wedding party/fuif en met hapjes werken ipv uitgebreid diner.
Veel succes alvast!




Bart

 Meld misbruik30-7-2015 16:52:52

Beste Jacky

Mijn post is geen reactie op de post van Tara, maar op die van Sophie. Vandaar dat ik begonnen was met beste Sophie...
Ik ben zeer goed op de hoogte van de prijzen. Ik ben er van overtuigd dat dergelijk trouwfuif concept indien het gaat om een grote groep genodigden een stuk goedkoper kan zijn dan een trouwfeest met uitgebreide maaltijd in de betere feestzaal.

Vriendelijke groeten
Bart Jonkers
Jacko Sound bvba



jacky

 Meld misbruik30-7-2015 20:10:18

Dag Bart,

Mijn excuses, ik haalde 2 berichten door elkaar.
Het is een feit dat een trouwfuif goedkoper is dan een traditioneel feest al kan je ieder feest zo goedkoop en zo duur maken als je zelf wilt. Wat ik merk is dat ik meer en meer trouwfuiven moet verzorgen en daar ben ik niet boos om, trouwfuiven zijn veel losser, de mensen moeten geen uren aan tafel zitten en gaan vlugger aan het dansen. Naargelang de leeftijd van de genodigden ben ik persoonlijk voorstander van een trouwfuif. Bij de trouwfuiven die ik verzorg huren de klanten meestal een mobiele frituur, pastabus, pizzabus enz... bij de klanten met wat meer budget zie ik dat ze meestal met een traiteur werken die dan 3 tot 4u constant rondgaan met kleine hapjes.



Bart

 Meld misbruik30-7-2015 20:43:57

Geen probleem Jacky.




Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik30-7-2015 22:05:13

Veel hangt al af van hoe groots je het zelf wil en hoe je de dag zelf ziet.
Wij zijn vrij goedkoop getrouwd, omdat we zelf geen zin hadden in een megagroot (en duur) feest.

Hier geen dure kapper en make-up artiest, maar mijn moeder die mijn haar en make-up deed. Ik draag normaal nooit make-up.
Mijn haar is 4 dagen voor mijn trouw nog bijgeknipt bij de kapper van mijn moeder.

Ik sta niet met kleedjes, dus ook niet met trouwkleden. Ik ging voor een gewoon specialere tuniek met witte broek.
De schoenen en bijpassende handtas heeft mijn moeder getrakteerd.
Mijn man en kostuums ... dat zal ook nooit wat worden. Het enige wat hij nieuw heeft gekocht is een wit hemd en een stel schoenen (en dat laatste alleen nog omdat zijn getuige zo bleef aandringen). Broek en blazer had hij nog.

We zijn alleen getrouwd voor de wet. Wij wilden absoluut niet voor de kerk trouwen (we zijn beiden wel ooit gedoopt, maar geloven eigenlijk niet meer - waarom dan nog voor de kerk trouwen?).
Ook geen alternatieve ceremonie, dat zei vooral mijn man niets.
Voor die 15 minuten op 't stadhuis ook geen bruidskinderen.
Ik heb er nochtans 3 aangeboden gekregen ;). En op een foto getrokken in 't stadhuis lijkt het ook precies alsof we er wel één hadden. (Als 't kind niet wat naar voor kroop, stond ze gewoon niet mee op de foto.)

Aan trouwringen hebben wij wel geld uitgegeven! Die dingen zijn normaal gezien immers "voor de eeuwigheid". Maar je gaat er zo goedkoop of duur mee als je zelf wil.
Je kan natuurlijk ook altijd horen in je omgeving of niemand nog oud goud heeft liggen dat hij of zij toch nooit meer gaat gebruiken.

Na onze wettelijke trouw geen receptie of eten, maar iedereen kreeg een glas cava (of iets anders) in ons favoriete cafeetje.

De fotografe was een hobby-fotografe en een vriendin van mijn tante. Ze wou absoluut geen geld, alleen mee-eten. Ze heeft van ons een Bongo-bon voor een weekendje weg gekregen.
Bijkomend voordeel: De volgende dag hadden we alle foto's al! (Als ik soms lees dat sommige fotografen weken wachten met foto's...).
Mijn moeder is een krak in fotoboeken maken. Heeft ze dus ook voor ons gedaan. Toen we terugkwamen van huwelijksreis lag 't boek klaar.

Mijn moeder stond er ook op om onze trouwkaarten (en achteraf bedankingskaarten) zelf te maken. Wij moesten zeggen wat er op moest komen en zij heeft zich geamuseerd. Alleen de kopiekosten dus + de enveloppen en postzegels.

Voor ons geen dansfeest. We hebben een feestzaaltje midden in de velden gehuurd en 's avonds buiten een barbecue gedaan (aperitief met hapjes, barbecue en daarna dessertenbuffet). Met nadien nog een kampvuur. Wij zijn als laatste naar huis gegaan om 12 uur 's nachts.
Alles was georganiseerd door de zaal, maar was echt wel niet duur.
Iedereen vond de locatie - en de barbecue - bovendien geweldig! (Diezelfde avond en de weken erna heeft de verantwoordelijke van de zaal minstens 3 nieuwe feesten kunnen boeken.)
We hadden 's avonds 50 à 55 man.
Een feest met 200 man ... dan heb je gewoon de tijd niet om met iedereen een fatsoenlijk gesprek te voeren! Dat zei ons niets.

Eén van mijn tantes is gek op (goedkope) bloemendecoraties maken ... De tafels waren dus rijkelijk versierd.

Onze huwelijksreis (2 weken Griekse eilanden) heeft behoorlijk wat geld gekost, maar als cadeautip hebben we onze reisrekening aangegeven.
We woonden al jaren samen, dus qua huisraad en dergelijke hadden we al alles.
En we waren op 't zelfde moment als we toen onze huwelijksreis deden sowieso op reis geweest.

Overigens had ik iets: Wij moeten vooral getrouwd geraken! (We waren ruim 8.5 jaar samen toen we trouwden.)
Al de rest was "leuke bijzaak" .


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...