Nu Online
Momenteel zijn er 109 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dilemma ivm feestlokatie

  27-7-2015 16:28:56
Hallo allemaal!
We zitten met een dilemma ... en lijken er niet helemaal uit te komen.
De familie en vrienden van mijn verloofde zijn van Antwerpen terwijl mijn familie en vrienden van de kempen zijn (zo'n 40 km zit ertussen). De burgerlijke trouw vindt plaats in de kempen. Eerst gingen we een feest houden in de kempen. Maar na wat brainstormen lijkt het ons toch ook fijn om onze ceremonie en feest in Antwerpen te houden. We hebben elkaar namelijk leren kennen in Antwerpen. Het lijkt tof om foto's te trekken bij onze ontmoetingsplaats

Dus: feest in de kempen of toch in Antwerpen?
Als we in de kempen gaan feesten: wat gebeurt er met de mensen (die van Antwerpen zijn) tussen het gemeentehuis en de ceremonie/feest?
Als we in Antwerpen gaan feesten: Dan is het voor sommige op en af rijden (Antwerpen-gemeentehuis-Antwerpen)
Hoe dan ook er zal wat afgereden moeten worden vrees ik... Maar ik vindt het moeilijk om een beslissing te maken.

Extra vraagje: indien we beslissen in Antwerpen te trouwen, iemand ervaring met Captains Lounge (linkeroever).

Iemand ook zoiets voorgehad? Graag advies ;)
Thanks!

Sophie
1-7-2016
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1475


cindy
8-8-2015
 Meld misbruik27-7-2015 16:45:22

Dat ken ik meid. Wij wonen in limburg en trouwen er ook. Mijn schoonfamilie is van antwerpen dus 80 km van ons vandaan en ook mijn getuigen. Ze komen naar het gemeentehuis en hebben twee nachten geboekt in een hotel 3km van onze feestzaal. Eerst wou ik ze hier allemaal laten slapen en dat wij op hotel gingen met de kindjes maar dat wou mijn schoonmoeder niet. Ze zei het is jullie dag en jullie hebben de dag nadien jullie rust nodig. Gelukkig dat ze er zo over dachten. Wij trouwen om 14 uur en wouden daarna een receptie doen maar wat qua tijd met foto's te trekken. Dus hebben we besloten om wat foto's aan het gemeentehuis te trekken en dat we daarna vertrokken met ons gezin voor Nog foto's. En gelukkig hier ook alle begrip en zeiden ze trek je van o s niks aan het is jullie dag wij gaan wel in het dorp iets drinken. Toch voel ik me wat schuldig maar schoonmama zegt dat dat voor niks nodig is.



Shana
6-6-2015
 Meld misbruik27-7-2015 17:41:43

Wij hebben gekozen om op een andere dag voor de wet te trouwen. We hebben receptie en avondfeest laten aansluiten op de ceremonie. Op die manier kan je het weg en weer rijden vermijden.

Succes!




sofie
3-9-2016
 Meld misbruik28-7-2015 13:40:02

Schoonfamilie (Antwerpen en Oost- en West Vlaanderen) woont ook ver van ons (Vlaams Brabant). Wij kiezen er voor om in de buurt van waar wij nu wonen te trouwen. Dit is ondertussen de gewoonte geworden in de familie, en niemand klaagt hierover. Tussen ceremonie en feest maken de meeste van de gelegenheid gebruik om onze buurt wat te verkennen, of ze gaan iets drinken in de buurt. In één feestzaal die we bezochten bieden ze zelfs de gelegenheid om mensen in een aparte ruimte iets te drinken/knabbelen aan te bieden wanneer wij er niet zijn...
De genodigden vinden het trouwens doorgaans niet zo erg ver te moeten rijden, of zoeken zelf naar oplossingen.
Wij beslisten ook wel om op een andere dag voor de wet te trouwen, maar dat is eerder om de dag met ceremonie en feest wat rustiger te houden.
Het is jullie dag, plan die dag dus zoals jullie die het liefst hebben.
Succes! en geniet van de voorbereidingen!



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik30-7-2015 6:42:20

Hier ook. We wonen in Limburg, man en familie geboren en getogen in Limburg. Mijn familie is van Oost-Vlaanderen en aangezien ik daar ook tot 6 jaar geleden woonde, zijn ook mijn beste vrienden daar woonachtig. We hebben een zaal gekozen met hotelkamers waar een aantal mensen kunnen overnachten, de anderen gaan op zoek naar een hotel in de buurt. We hebben er wel voor gezorgd dat ze allen de ganse dag bij ons kunnen blijven, dus geen dode momenten ertussen.



Sophie
1-7-2016
 Meld misbruik9-8-2015 13:16:13

Bedankt voor jullie reacties! Het is inderdaad onze dag en na lang nadenken is de kogel door de kerk. Het is Antwerpen geworden. Nu kunnen we rustig verder de rest plannen. We kijken er naar uit!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info