Nu Online
Momenteel zijn er 125 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tussentijd?

  2-7-2015 13:56:47

Beste forumleden,


Wij trouwen volgend jaar in Juni. Uiteraard zijn we nu al bezig met de voorbereiding. Normaal zullen wij na het gemeentehuis en de kerkdienst foto's laten nemen, maar wat doet de familie tussentijds?

Ik veronderstel dat de (niet naaste) familie terug naar huis gaat om zich klaar te maken voor de receptie en het feest. Maar wat wordt er voorzien normaal voor de naaste familie (broers, zussen, mama en papa). Gaan zij normaal mee naar de fotosessie of moeten wij ergens iets voorzien waar zij rustig kunnen lunchen?

Normaal gaat deze naaste familie niet meer huiswaarts veronderstel ik.

dank jullie wel voor de tips,

Joris en Kimberley


joris
25-6-2016
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1002


Inge
22-8-2015
 Meld misbruik3-7-2015 7:53:26

Hey Joris en Kimberley,

Het hangt wat af van de situatie denk ik. Mijn familie moet meer dan 100km rijden om naar onze trouw te komen (we trouwen in de stad van mijn vriend), en dus wil ik ze geen 2 uur alleen laten terwijl wij foto's gaan maken.
Wij doen onze foto's voor we onze kerkdienst hebben, dus enkel de suite zal al samen zijn (ouders, broers, zussen en enkele grootouders).
Terwijl wij dan onze foto's gaan maken, zullen onze ouders de decoratie in de kerk omhoog hangen.
En dan komt de rest van de familie en vrienden aan wanneer de ceremonie begint, en zijn wij er ook voor iedereen.

In het stadhuis trouw je normaal toch enkel voor de 'suite' en niet voor iedereen die je op het avondfeest uitnodigt, dus in principe zou je het ook op die manier kunnen oplossen als je dat wil.

groetjes
inge



cathrine
10-7-2015
 Meld misbruik3-7-2015 18:28:18

Hello,
Ik was al vanaf de lunch uitgenodigd voor een huwelijk bij het koppel thuis en toen is het bruidspaar verdwenen voor de foto's en dan blijf je over met de andere getuigen , de ouders en grootouders v h koppel. Op den duur werd het saai.
Daarom doen wij het anders: 's morgens foto's nemen vlak voor het burgerlijk huwelijk en dan om 13u komen de getuigen en de dichte familie voor een lunch, om 15u30 richting gemeentehuis, 16u00 trouwen we en van daaruit direct nr de feestzaal(start 18u00)
groetjes!



Jasmine
11-6-2016
 Meld misbruik29-7-2015 12:15:43

Hoi! Wij vinden dit ook een heel moeilijke kwestie. Daarom en om nog een reden, hebben wij ervoor gekozen om die dag zelf geen fotoshoot te doen. Of we doen het later, of niet. Waarschijnlijk gaat het later zijn.

Op het trouwfeest van mijn neef hadden ze voor alle gasten voorzien dat ze na de kerk door gingen naar de zaal waar we broodjes en drinken kregen, maar persoonlijk vond ik dit veel te lang en te saai. Het was dan ook nog een snikhete dag waardoor het nog op viel dat het koppel zo lang weg was.

Ik geloof echter dat het normaal de bedoeling is (of dat het vroeger zo gedaan werd) dat na de kerk, iedereen naar de zaal ging en daar receptie had terwijl het koppel weg was voor de foto's. Wanneer jullie terug komen worden jullie aangekondigd als het bruidspaar en mogen jullie de speech geven, (bedanken) en zitten voor eten. Als trouwkoppel mis je dus de receptie.
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...