Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Augustus bruidjes

  17-6-2015 15:04:43
Lieve bruidjes en gommen,

Bij mij staan er nog maar 65 dagen op de teller! Spannend :)
Ik wou eens horen hoe de voorbereidingen bij jullie gaan?

Ik ben er volop terug mee bezig momenteel, en het gaat goed vooruit vind ik persoonlijk.
Vandaag worden onze uitnodigingen gedrukt (in het copy center, we hebben ze zelf volledig ontworpen). Ik ben zo benieuwd! En heel blij dat ze af zijn ook.
Nu zijn we ook nog een beetje aan het sleutelen aan onze gastenlijst, maar dat is niet veel werk.

Normaal zouden deze maand ook onze ringen moeten geleverd worden van Fede Di Oro.

Ik ben ook al klaar met ons misboekje, enkel de kaft moeten we nog ontwerpen. Maar de teksten en liedjes zijn gekozen en goedgekeurd door meneer pastoor.

Kledij is ook in orde, ik moet enkel nog een tweede paar schoenen kopen voor moest ik last krijgen tijdens het feest.
We zijn bij de feestzaal geweest vorige week, om de menu en enkele praktische zaken te bespreken ook.

Fotograaf + DJ: OK!
Ik heb een kapper, en ga binnen twee weken ofzo eens een afspraak maken om mijn kapsel te laten uittesten.

We zijn nu ook bezig met de naamkaartjes. Omdat we alles zelf maken, beginnen we er liever op tijd aan :) Wat gedaan is, kunnen we al geen stress meer over hebben!

Ik zit alleen een beetje vast bij het vervoer. Ik wou wel graag een oldtimer volkswagen busje, maar ik vind vervoer heel duur voor wat het maar is.
Dus misschien toch met eigen vervoer dan...
Wat doen jullie?

Lukt het bij jullie allemaal een beetje?
Zit ik niet te veel achter op schema?
Veel plezier en succes nog ;)

Inge
22-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1810


Debbie
22-8-2015
 Meld misbruik17-6-2015 15:32:37

Dag Inge!

Leuk te horen dat er nog iemand trouwt op 22 augustus :-).

Aangezien wij een lange verloving gepland hadden (mijn man zit in het leger) zitten wij ook goed op schema. De uitnodigingen zijn sinds enkele weken uitgestuurd, en de eerste bevestigingen (gelukking nog geen annuleringen) zijn al binnen.

Kleding en proefkapsel zijn ook allemaal al in orde, en heb deze week 3 paar schoenen besteld online om uit te proberen onder de trouwjurk. Deze wordt binnen 3 weken op maat afgewerkt in Nederland. De kleding van mijn man wordt volledig verzorgd door Defensie, dus dit zijn voor ons toch al minder zorgen en kosten.

Het enige dat nog een kleine stress-factor is, is de muziekmix en de openingsdans. We doen iets speciaal met verschillende liedjes dat door een kennis zal gemixt worden. Maar hoe specialer hoe meer tijd er in kruipt natuurlijk. Afwachten dus wat het zal worden.

Dit of volgend weekend gaan we op pad voor de trouwringen. Aangezien onze keuze vrij sober is (witgoud zonder poespas) hopen we dat de kost hiervan wat beperkt blijft. Wat wat jullie maximum budget voor de trouwringen ?

Ook moeten we nog langs bij de pastoor voor de goedkeuring van het misboekje en liedjes. Wij dachten nog een maandje te wachten, maar het is misschien geen slecht idee om nu al eens langs te gaan. Als hij veel opmerkingen heeft, hebben we dan toch nog tijd genoeg om alles aan te passen ;).

Voor de auto's hebben wij 2 oldtimers besteld bij Palmas Ceremoniewagens (http://www.palmasceremonie.be/). Heel vriendelijke mensen met heel veel ervaring en verhalen, gelocaliseerd in Grembergen bij Dendermonde. Ik weet niet of dat in jullie regio is, maar de prijzen vielen daar zeer goed mee.

Onze huwelijkskaars hebben we online besteld via www.dekaarsengieterij.be. Veel keuze online en snelle en vriendelijke service. We hebben niet echt ver gezocht, maar we wouden ook niet in de abdij gaan en een standaardkaars bestellen.

Als ik dit zo schrijf, vind ik dat er al veel geregeld is, maar toch is de lijst met to-do nog lang! Blijven volhouden dus.

Nog veel succes toegewenst !




Inge
22-8-2015
 Meld misbruik17-6-2015 16:34:13

Hey Debbie!

Ik heb precies de indruk dat we ongeveer even ver zitten in onze voorbereidingen :)
Wij hebben 1250 euro betaald voor onze ringen, wit goud met in mijn ring enkele steentjes.

Wij zijn van bornem, dus Dendermonde is niet ver. Ik zal dat vervoer nog eens nakijken ;)

Wat fijn dat jullie steun krijgen van defensie!

Ik hoop dat de zon schijnt op onze dag ;)
Groetjes!
Inge



Deborah
5-9-2015
 Meld misbruik17-6-2015 16:57:32

Wij trouwen 2 weken later en zitten ongeveer hetzelfde op schema :)

Onze uitnodigingen zijn vorige week ook verstuurd. Helaas nemen er maar zééér weinig mensen de moeite om officieel te bevestigen.

Kleding is ook in orde. Mijn proef make up heb ik ook al gehad en volgende week mijn proefkapsel.

Wat het misboekje betreft kan ik niet meespreken want wij houden een vrijzinnige ceremonie met het huis van de mens. Zij voorzien de ceremonieboekjes, wij moeten er ons niets van aantrekken... :)

En voor het vervoer hebben we de oldtimer van een vriend van mijn man. Wij konden en wouden ook niet te veel geld uitgeven aan speciaal vervoer die paar uurtjes (als het al uren zijn).

We zijn vorige week ook onze ringen gaan passen (we hebben ze laten ontwerpen bij een goudsmid).

Veel succes nog!

Groetjes




Geert
22-8-2015
 Meld misbruik17-6-2015 19:10:07

Hallo,wij trouwen ook op 22 augustus en bij ons is alles af. Onze uitnodigingen zijn een tweetal weken de deur uit en we hebben al meer dan de helft van genodigden bevestiging gekregen dat ze erbij zullen zijn.
Eerst pas trouwkleed is gepland op 3 juli,dan heb ik ook mijn proefkapsel dus twee vliegen in 1 klap. Onze trouwringen hebben we ook al,gekocht bij een juwelier in Knokke. Die hangen nu al aan ons alternatief ringkussentje.
We hebben wel een ceremoniemeester onder de arm genomen en vorige week zaterdag hebben we eens samen gezeten om het draaiboek te overlopen. OOOOO wat heeft ze er haar werk van gemaakt. Zij is een vriendin van mij die een opleiding doet als weddingplanner dus kan ze bij mij al haar ideeën kwijt en uitwerken. Ze kent ons goed genoeg om te weten hoe wij het allemaal zien.
Wij hebben een old timer bus gehuurd voor 9 uren. Die brengt ons (16 mensen) overal naartoe.
Fotograaf en videograaf zijn ook geregeld. Fotograaf al gezien,videograaf begin augustus eerste gesprek.
Coverband en dj hebben we gezien half mei en we kijken er enorm naar uit om met hen samen te werken. Ze zijn volop onze openingsdans aan het oefenen omdat wij willen dat zij dit live brengen. Is geen openingsdans die zovelen nemen dus die hebben ze nog niet gezongen maar ik heb er vertrouwen in dat zij dit heel goed zullen doen.
Wij trouwen enkel voor de wet,en we hebben een hele goede vriend die schepen is in onze gemeente gevraagd of hij ons wilde huwen. Die is er nu iets heel leuks van aan het maken zodat het toch iets persoonlijkers word.
Spannend allemaal hé?
Ik wens jullie nog heel veel voorbereidingsgenot toe en het zal er sneller zijn dan we zelf beseffen hoor.
Mijn toekomstige word 30 juni nog geopereerd en zal net voor ons huwelijk voldoende gerevalideerd zijn. Op 10 juli gaan we drie weekjes in verlof (vast verlof omdat we zelfstandig in de bouw zitten en alles dicht is) dus als we uit verlof komen dan is het al 4 augustus.
Vele groetjes en laat ons hopen dat we schitterend weer hebben op onze dag hé.
Sandra



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik17-6-2015 19:23:30

Wij trouwen een weekje later. Onze ringen komen ook van Fede di Oro ;-) Wij hebben ervoor gekozen om ze te gaan afhalen en we kregen gisteren een mailtje van hen dat we ze 4 juli mogen ophalen. Spannend!!



Steven
22-8-2015
 Meld misbruik17-6-2015 20:33:05

Hey! Tis Dorien die hier iets schrijft, niet Steven ;-) even ter info :)

Ook wij trouwen op 22 augustus! Onze uitnodigingen zijn ook al van het laatste weekend van mei en het eerste weekend van juni de deur uit. Maar wij zijn ze persoonlijk gaan afgeven en dat waren de enige weekends dat we niks gepland hadden :-)

qua kledij ook alles in orde hier: ik heb 3 paar schoenen :o ik kon niet kiezen tussen 2 paar pumps dus heb ik ze beiden gekocht en 1 paar platte schoenen woeps :p, mijn kleed wordt aangepast 24 juli ga ik nog langs maar de laatste aanpassing zal 17 augustus gebeuren!

ringen zijn besteld, begin jullie bellen de mensen van Versato ons om opnieuw te gaan passen en ze gaan af te halen!

onze ceremonie krijgt ook vorm: wie doen dat samen met het huis van de mens.
Alleen wat strubbelingen gehad met de consulent ivm de volgorde van de receptie en de ceremonie maar voor de rest alles ok :)

wij zijn ook bezig met kleinigheidjes zoals de bedankjes, bloemstukken testen en zo en inderdaad alles wat klaar is is klaar :)
wat het vervoer betreft: wij hebben zo een volkswagenbusje voor de grote dag :) qua prijs cava nog wel.

Maaaar: het komt nu allemaal wel dicht bij! en de zenuwen beginnen te komen en ik denk ook dat ik vanalles vergeet maar ja :)

Alleszins heel veel plezier nog met de voorbereidingen en geniet ervan!



Inge
7-8-2015
 Meld misbruik18-6-2015 9:08:14

Ik nog 49 dagen :) Toch wel al serieus wat stress hoor!
Er moet ook nog wat geregeld worden:
- vervoer nog boeken
- boekjes zijn goedgekeurd dus die nog aanpassen en drukken
- gastenlijst updaten (wij hebben helaas wel wat annulaties - ik sta ih onderwijs en de collega's zijn allemaal op reis)
- fotobooth reserveren
- wijncrisis oplossen (hmpf)
- decoratie zoeken in thema
- tweede paar schoenen zoeken
- halsketting en haaraccessoire
- tafelschikking, menukaartjes, naamkaartjes
- allerlei beauty-shizzle plannen
- zo'n kaars (waar vind je dat uberhaupt?)
- muziek kerk etc
- lunch bestellen

Damn, kan beter voortdoen ipv op te sommen :D Uittypen van to do lijst = geen goed plan :D

Augustus wordt een topmaand chica's ;)



rita 29 08 2015

 Meld misbruik18-6-2015 12:32:10

Hier zijn de grote zaken al in orde nu alleen nog de kleine dingetjes zoals: de ringen moeten we nog gaan bestellen en zaterdag gaan we voor de taart gaan proeven ,schoentjes zoeken voor ons bruidskinderen ( die natuurlijk ons eigen kindjes gaan zijn )alleen is het spannend afwachten hoe het zit met mijn geboorteakte ik ben in Italie geboren en het zou een recente moeten zijn die in het Nederlands vertaald moet worden en als ik net zo een luie italiaan achter de stoel heb zitten in het consulaat in Genk heb ik dus idd prijs dat het lang kan gaan duren , gemeentehuis die mij regelmatig opbelt om te zien als het al in orde is .



Sofie
14-8-2015
 Meld misbruik18-6-2015 23:14:14

Hier ook een augustusbruidje!
Totaal nog geen stress, alles verloopt super tot hiertoe.
Enkel nog wat kleine afwerkeřtjes en de viering ineenboksen.

Kleed haal ik in half juli af bij 2e pas, schoenen worden ingelopen.
Enkel nog armbandje zou ik graag nog vinden.
Kostuum wordt ook volgende maand afgehaald bij 2e pas, schoenen check.
Enkel nog zijn das en ceintuur.
Ringen halen we begin juli af bij Wim Meeussen.
Vervoer check, hebben ook busje bij deze toffe mens, zeker is horen!
https://vwverhuur.wordpress.com
Fotobooth na lang twijfelen, check.
We hebben ene gepakt waar de prins dubbel uitkomen dus eentje moeten ze int gastenboek plakken.
Uitnodigingen verstuurd, al 74/110 bevestigd
Bruidskindjes ook in orde.
Viering via Huis van de mens loopt wat stroef, maar komt in orde.
Het wordt grotendeels verrassing voor ons dus ik trek er mij -voorlopig- nog niet teveel van aan:)
Vriend gaat piano spelen met zangeres en ik heb eindelijk knoop doorgehakt welke liedjes!

Nog te gebeuren, onze DIY decoratie allemaal afwerken.
Maar dat kan onmogelijk alles zijn dus ik ga ook is aan dat lijstje beginnen! :)

Ohja, en volgend weekend op vrijgezellen, dubbele check! :))



Inge
22-8-2015
 Meld misbruik19-6-2015 7:35:46

hihi wat leuk om te lezen allemaal :D
en ik ben blij dat we allemaal ongeveer evenveel gedaan hebben ook, dat geeft mij totaal geen stress!
Ik ben gisteren onze uitnodigingen gaan ophalen in het copy center, en ik ben zooo blij =D Ze zijn helemaal wat ik wou!

Ik heb vorige maand mijn vrijgezellen al gehad. Dat kwam best uit voor al mijn vriendinnen die ik uitgenodigd had. Het was een super dagje, we hebben een chocoladeworkshop gedaan, en daarna nog een stadszoektocht waarbij ik vragen kreeg over mijn toekomstige :D

Bedankt voor jullie reacties en geniet van de laatste maanden ;)




Sofie
14-8-2015
 Meld misbruik19-6-2015 15:43:50

Geen stress is inderdaad zalig! Ik snap niet dat zoveel bruisen er zo'n spel van maken, toch allemaal leuke dingen zeker. Of dat zeg ik nu, wie weet als het echt gaar korten..? :)
Hoop gewoon dat ik die dag zelf ook zo ontspannen kan zijn! Kijk er zo naar uit!

Ik zie nu dat je van Bornem bent, ikke van Puurs! :)
Geniet er nog van!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...