Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremoniemeester: ja of nee

  1-6-2015 11:20:40
Hey bruidjes
Wij trouwen volgend jaar op 7 mei. Nog veel tijd dus maar vermits onze zaal en dagplanning al vastligt, vroegen we ons het volgende af: wij hebben een volledige dag gevuld op onze trouwdag (ontmoeting bij mijn ouders, burgerlijke trouw, ceremonie, receptie, eten, avondfeest,...) en twijfelen of we een ceremoniemeester zouden inschakelen voor deze dag. er zijn 120 genodigden dus best wel wat organisatie en ook een redelijk strakke planning. hebben jullie zelf een ceremoniemeester ingehuurd en zouden jullie het ons aanraden in onze situatie? wij zijn van de regio antwerpen dus indien iemand goede ervaringen heeft met een ceremoniemeester, geef gerust door! bedankt alvast!

Helene
7-5-2016
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1248


Annelies
27-8-2011
 Meld misbruik1-6-2015 13:25:20

Hallo Helene,

Proficiat met jullie aanstaande huwelijk en knap dat jullie al zoveel geregeld hebben. Altijd leuk om te zien dat een koppel zo graag met de trouw bezig is :)
Een ceremoniemeester op de dag zelf is altijd aangeraden (ik zeg dit nu niet om mij te promoten é, ik zeg gewoon wat ikzelf heb mogen ondervinden op mijn huwelijk en wat mijn koppeltjes allemaal al gezegd hebben)
Een ceremoniemeester staat de dag zelf in voor alles eigenlijk, op deze manier moeten jullie aan niets niets niets denken. Het enige wat jullie moeten doen is genieten.
De ceremoniemeester is die dag jullie rechterhand, jullie ogen, jullie klok, .... maar het belangrijkste van alles vind ik persoonlijik: het aanspreekpunt van iedereen zodat ze jullie met rust laten.
De ceremoniemeester zorgt dat alles op tijd verloopt, dat iedereen is waar hij moet zijn, dat iedereen zit waar die moet zitten en dan alles erbij ligt zoals het er moet bij liggen ;-)
Ik hoor en lees ook dikwijls dat mensen vrienden vragen om dit te doen. Je kan dit natuurlijk doen, maar iemand die dit professioneel doet heeft altijd extra voordelen: Die weten echt wat ze moeten doen, volgen de regeltjes, en wat ook wel handig is, tegen een buitenstaander durft een koppel al gemakkelijker hun gedacht te zeggen..
Ik heb het bij mijn huwelijk gezegd en hoor het nu ook van andere koppeltjes: Een ceremoniemeester is een zaligheid om te hebben op jullie trouwdag!
Hopelijk geeft dit een goed antwoord op je vraag.

Groetjes,

Annelies Vandebon
Marrynique
Weddingplanner/ceremoniemeester
marrynique@gmail.com
http://www.marrynique.be/
https://www.facebook.com/pages/Marrynique/1384760091787...



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik2-6-2015 12:49:05

Wij hebben een ceremoniemeester ingeschakeld omdat ook wij een strak schema hebben!
En ik ben super blij dat ik dit gedaan heb!
Onze ceremoniemeester heeft ons met enorm veel zaken geholpen waar we tegen aan botsten tijdens het voorbereiden waar we eigenlijk geen blijf mee wisten... Zoals het opstellen van de suite (wij hebben geen gewone suite,omdat mijn ouders niet deelnemen aan het huwelijk)
Hij denkt werkelijk aan alles en je hoeft je de dag zelf helemaal niet meer bezig te houden met details, want daar is hij voor!
wij wouden al zeker geen familie aanstellen om dit te doen, want geef toe , weten zij echt waar ze mee bezig zijn of hoe ze een probleem op de dag zelf moeten aanpakken? plus het is toch ook feest voor hun, waarom hun stress bezorgen terwijl ze eigenlijk met jullie zouden moeten meegenieten?!

Ik kan het je alleen maar aanraden, met nog 24 dagen op de teller heb ik er echt geen seconde spijt van gehad, en van stress is er al helemaal niks te bespeuren omdat ik weet dat hij alles zal oplossen indien er zich iets zou voordoen!



Helene
7-5-2016
 Meld misbruik3-6-2015 9:37:42

Hoi Lorena, bedankt voor je reactie! Ik begin toch ook stevig te overwegen om een ceremoniemeester in te schakelen. Mag ik vragen wie jullie ceremoniemeester is? Wij zijn van de regio Antwerpen.



Lorena
26-8-2017
 Meld misbruik3-6-2015 11:24:18

Wij hebben Tim peeters uit Geel ( http://www.ragazzo.be/ )
Hij is echt een aanrader en niet duur! Je mag altijd mijn naam doorgeven moest je hem willen contacteren!



Davy

 Meld misbruik4-6-2015 15:06:25

Beste Helene & Jelle

Proficiat met jullie trouwplannen
Als professioneel weddingplanner & stylist kan ik jullie verder helpen met de coördinatie van jullie gehele huwelijksdag en indien gewenst ook met de styling van jullie ceremonie en feestlocatie.
Bekijk gerust eens de mogelijkheden op mijn website www.allegebeure.be
Indien je graag meer info wenst of een vrijblijvend kennismakingsgesprek bij jullie thuis, stuur gerust een mailtje naar allegebeure@skynet.be

Vriendelijke groet

Davy Achten
www.allegebeure.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...