Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

WHAAAAA wat nu?

  25-5-2015 19:57:12
Hallo mede bruidjes en gommen,
Ik zit met een vervelend gevoel en wou jullie raad eens vragen. Wij hebben onze uitnodigingen uitgedeeld en krijgen al veel bevestigingen dat ze aanwezig zullen zijn. Wij enorm blij natuurlijk maar nu komt het. Er zijn mensen die reageren met de boodschap : wij komen met 2 kinderen en 2 volwassen. Terwijl er op de uitnodiging Dhr en Mevr stond. Doordat onze zoon ons huwelijk aankondigt met een filmpje is er nu verwarring dat er ook kinderen mogen komen. Wanneer we dit bekijken komen we op 80 kinderen en we vinden dit eigenlijk niet kunnen. Dan word het een kinderfuif ipv een trouwfuif. Kosten lopen dan heel hoog op en de mensen zullen dan vroeg naar huis gaan omdat hun kinderen moe zijn. Van 1 koppel zijn we het al zeker dat zij van plan zijn om hun kinderen mee te brengen (9 en 13 jaar) van een ander koppel denken we het ( 7 - 11 en 14 jaar). Het ene koppel doen hun kinderen elk weekend weg om zelf weg te kunnen gaan en op hun gemak te zijn en toen zij in het huwelijkbootje stapte mocht onze zoon ook niet mee (we hebben er nooit aan gedacht om hem mee te nemen zodat wij ook eens een avond konden uit de bol gaan en ook omdat ik niet vind dat het hoort dat je je kinderen meeneemt naar een huwelijksfeest)
Hoe zouden jullie de mensen duidelijk maken dat de kinderen eigenlijk niet uitgenodigd zijn op het avondfeest?
Of laten jullie wel kinderen meekomen met jullie genodigden?
Dat bericht spookt nu al een ganse dag door mijn hoofd en ik begin echt te panikeren. Moet ik nu een nieuwe boodschap sturen dat we eigenlijk bedoelen dat het alleen voor volwassenen is? Zelf onze zoon (11 jaar) zal ook niet gans het feest aanwezig zijn,laat staan dan kinderen die we nauwelijks kennen.
Geven jullie even jullie raad zodat ik terug kan kalmeren?
Dank u wel !!!

Geert
22-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1663


Tinne
3-7-2015
 Meld misbruik25-5-2015 20:13:12

Stuur hen gewoon een bericht waarin je vriendelijk maar duidelijk zegt dat kinderen meenemen niet de bedoeling was? Hebben wij ook moeten doen bij 2 koppels, ondanks ook de uitnodiging aan deheer en mevrouw :).



Shana
6-6-2015
 Meld misbruik25-5-2015 21:08:58

Inderdaad. Op hun bevestiging antwoorden dat jullie er voor gekozen hebben om geen kinderen uit te nodigen. Succes!



Floshken

 Meld misbruik25-5-2015 21:34:20

Wij hebben ook enkel de volwassenen uitgenodigd en er was ook iemand die vroeg of haar zoon meemocht. ik heb volgende erop geantwoord :

" we hebben er voor gekozen om enkel volwassen bij vrienden en collega's uit te nodigen en het is toch de bedoeling dat er tot de late uurtjes gefeest wordt.";-)

Wij dachten eerst wel alle kinderen te vragen tot we telden en we hadden van de 75 volwassenen voor het avondfeest (familie en vrienden ) al 59 kinderen die zouden meekomen! Zonder dan de kinderen van de laatavondgenodigden! En toen hebben we ook gezegd dat het een trouwfeest is en geen kinderfeest.






Mich
4-7-2015
 Meld misbruik25-5-2015 21:40:54

Ik zou dat ook gewoon eerlijk en duidelijk zeggen, en dan beter meteen dan nu nog af te wachten. Ik denk dat de meesten daar ook wel begrip voor hebben, hoor.



Chantal
17-4-2015
 Meld misbruik25-5-2015 22:03:42

Wij hebben er ook voor gekozen om alleen volwassenen, vrienden en collega's uit te nodigen. Nieuw samengestelde gezinnen zijn tegenwoordig nogal groot en trouwen kost veel geld. De meeste mensen begrepen dit wel, enkele misschien minder, maar het was onze keuze op onze trouwdag. Het was trouwens een hele leuke dag!!






INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik26-5-2015 16:21:16

Misverstand uit de weg ruimen, en snel aankondigen dat de kinderen niet mee gevraagd zijn. Het is jullie voorrecht om de gastenlijst samen te stellen. Mensen met kinderen moeten inzien dat een avondfeest niet geschikt is voor jonge kinderen, eigenlijk zelfs niet eens alle minderjarigen. Zelfs jongvolwassenen kunnen zich soms niet aanpassen aan een gevarieerde avond met genodigden van alle leeftijd.



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik27-5-2015 7:04:49

Ik vind het op zich al bizar dat mensen hun kinderen meenemen naar een avondfeest. Dit is toch echt not done. Ik zou er zelfs niet aan denken om onze kinderen mee te nemen.
Bij ons zijn er wel kinderen aanwezig op ons huwelijk maar dat zijn enkel onze twee dochters die die dan 16 en 8 zullen zijn, 2 vriendinnetjes van hen (die op een gegeven moment door de ouders worden opgehaald) en de drie dochters van mijn broer die dan 14, 12 en 9 zullen zijn, waarvan de oudste mijn petekind is. We doen dit ook omdat we allemaal blijven overnachten op de locatie en als de kinderen toch te moe blijken te zijn, kunnen ze naar hun kamer gaan. Voor de rest willen we ook echt geen kinderen op ons huwelijksfeest.
Gewoon eerlijk zeggen. Het is jullie feest!



Jolien
24-9-2016
 Meld misbruik28-5-2015 13:10:01

Wij zitten er ook mee verveeld... ik vind het nogal ongepast om zoiets op onze uitnodiging te plaatsen dus hier ook een dilemma over hoe we het zullen aanpakken ... Bij ons is er maar 1 kindje in de familie en dat is het kindje van mijn partner zijn zus. Hij is er ook peter van. Wij zijn van plan om haar nog toe te laten om 1 uurtje naar de receptie te komen... Dan gaan wij ook vragen dat ze een oppas voorzien. Anders zal het een zeer dure bedoening worden want wij zitten al met een gastenlijst van 150 personen!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...