Nu Online
Momenteel zijn er 184 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat niet te zeggen tegen een toekomstige bruid...

  7-5-2015 14:13:01
Hoi mede-bruidjes!

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar met nog 85 dagen op mijn teller wordt ik een beetje gek van de opmerkingen die mensen soms kunnen geven...
Hier enkele voorbeelden die ik persoonlijk meegemaakt heb.
Alles wat tussen haakjes staat is dus wat ik dacht maar niet luidop zei

Bij de juwelier, schoenenwinkel, gemeentehuis, en gewoon mensen die naar de bruiloft vragen:
*Wanneer ga je trouwen?
- 1 augustus
*Ooh zoo lang nog!! Dan heb je nog tijd zat!
(Voor jou wel ja, maar voor mij met mijn boordevolle agenda en tijd tekort is dit niet lang!)

Eender wie:
* Ga jij al trouwen? Hoe oud ben jij dan? (met beoordelende blik erbij)
-23
* Oh ik had u veel jonger geschat!
(leuk,... heel leuk...)

*Hoe oud is je verloofde dan?
-28
* Oh amai jullie schelen ook heel wat jaartjes...
(daar zijn we ons van bewust...)

* Ik dacht dat het uw zus was die ging trouwen!
(verkeerd gedacht...)

*Wat vindt je oudere zus ervan dat jij eerder trouwt?
(Vraag het aan haar?)

*En, heb je uw trouwkleed al lang?
-Ongeveer een half jaar nu
* Zie maar dat het nog in de mode is tegen dan!
(WABLIEFT?!)

*Hoe ziet je trouwkleed eruit en van welk merk is het?
- Ik ga alles geheim houden
* Oh maar ik zeg dat tegen niemand hoor!
(Alsof ik mijn trouwkleed helemaal ga beschrijven aan iemand die ik amper ken? Moet ik de prijs, winkel en naam van de verkoopster er ook nog bij zeggen?!)

Sorry voor mijn gefrustreerd berichtje maar ik geloof dat er nog wel toekomstige bruidjes zijn die zich hier in kunnen terugvinden?
Ik hoor ook graag waar jullie zo gek van kunnen worden!

Groetjes!

He
1-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 20 | Gelezen: 1804


Gudrun
16-10-2015
 Meld misbruik7-5-2015 14:55:32

zeer herkenbaar :-)



Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 15:03:30

Bij mij eigenlijk helemaal niet :). Maar, wij hebben vanaf het begin wel een statement gemaakt door heel lang te zwijgen dat we gaan trouwen, en al heel wat dingen hadden geregeld. Mensen in onze naaste omgeving hadden hierdoor wel door dat ze zich niet moeten moeien ;-).

Enkel toen ik voor retouches voor mijn jurk ging, en het een heel vervelend naaister was (zie een bericht eerder hier ergens op dit forum) kwamen er wel wat van die opmerkingen. Dingen die ik aan mijn kleed moest veranderen, omdat dat beter was voor mij (waarmee ze impliceerde dat ik te dik was voor hoe ik het wou). Nu, dat heb ik langs me neer gelegd, daarna terug de fijne naaister gekregen, die mijn jurk perfect gemaakt heeft hoe ik het wilde en ik lijk er helemaal niet dik in :).



Debby
20-6-2015
 Meld misbruik7-5-2015 15:09:32

Ja, zeker het eerste voorbeeld is heel herkenbaar! Zoals ik dan denk:

"Ja, het lijkt misschien nog veel tijd, maar je moest eens weten wat er allemaal bij komt kijken als je er een fantastische dag van wilt maken, en daarnaast ook nog eens moet presteren op het werk (je wilt je job niet kwijtraken door het hele trouwgebeuren), tijd moet vrijmaken vrienden en familie (want anders gaan ze klagen dat ze je nooit meer zien), het huishouden onderhouden en liefst ook nog wat kan gaan sporten (om er goed uit te zien in je jurk)!

Ik begrijp jouw frustratie dus helemaal :)



Inge
7-8-2015
 Meld misbruik7-5-2015 15:53:31

Bij mij is het andersom :D
Ik heb gehoord dat je gaat trouwen, proficiat! Wanneer is het?
7 augustus
Dan al! Ben jij niet nog maar pas verloofd?
Ja...
Oei dat gaat nooit lukken
(Thanks a million... Da's al eentje minder op de gastenlijst he ;) )



He
1-8-2015
 Meld misbruik7-5-2015 16:00:49

Ben blij dat jullie je kunnen vinden in mijn bericht en dat ik niet de enige ben.
Een trouw plannen met een fulltime job vraagt veel moeite ! :D



Karen
30-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 16:49:21

Ohh zo herkenbaar! :)

Nog ene die ikzelf ook heel vaak krijg (op eender welk aantal maanden)
*En hoe staat het met de trouw, alles helemaal klaar?
- nog niet alles, heb nog wel wat dingen te regelen
* Oei nu nog?
(euh ja, een trouw regel je niet in 2dagen??)



Céline
9-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 16:54:56

Herkenbaar!
Meegemaakt in de bloemenwinkel nadat we een bestelling wilden plaatsen voor een bruidsboeket + 1 bloemstukje
- En wanneer trouwen jullie
* 9 mei
- oei das moederdag, voor de bloemen is dat toch moeilijk
* mevrouw, ik kan mijn trouw toch niet verzetten voor bloemen?!
- ja toch voor de bloemen is dat geen ideale datum

We zijn naar andere bloemenwinkel gegaan ;-)



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik7-5-2015 18:22:13

Eigenlijk wel hilarisch om te lezen. 😀
Ook meegemaakt:
- wij gaan trouwen.
- ben je gek? Dat zou ik nooit meer doen.
Heel fijn om te horen hoor.



Sandra
22-8-2015
 Meld misbruik7-5-2015 18:53:08

Opmerkingen die ik kreeg toen ik ons huwelijk aankondigde waren :
- Ge zijt goed zot. (familie)
- Dom dat die nog trouwen. (familie)
- Na zoveel jaar samen zijn is dit toch niet meer nodig. (familie)
- Doe niet ouderwets en zet me aub niet aan de eretafel. (vader bruid)
- WAT een dj gekozen? (vader die af en toe eens een avondje dj is)
- Waarom mogen we niet weten hoe je kleed eruit ziet? (stiefmoeder)

Wetende dat mijn aanstaande en ik al 17 jaar samen zijn en het mijn grootste droom is om zijn echtgenote te zijn zijn onze beide familie's niet zo enthousiast zoals wij het gehoopt hadden.
Maar die opmerkingen en vragen houden ons niet tegen om er een spetterende dag van te maken. Ik ben 41 en mijn aanstaande 49 dus langer moeten we niet meer wachten hé.



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik7-5-2015 19:05:46

Ik ging met mijn verloofde mee voor een pak te kijken en hij vroeg welk hemd er het beste onder zou passen en de man zei ja dat hangt af van het kleed wat je bruidje heeft en mijn verloofde zei tegen me van die weet niet denk ik dat jij mijn bruid bent want ik word 36 maar ze schatten me 20 en hij is 40. Ach mensen kunnen soms raar redeneren. Toen wij nog net geen jaar samen waren was ik zwanger. Hoeveel mensen die zeiden zot nu al. Hallo mijn leven en kijk we hebben nu een pracht van een dochter van 5 en zijn nu bijna 7 jaar samen en nog ontzettend verliefd als in het begin. Op kerstdag vorig jaar ten huwelijk gevraagd en nu gaan wij trouwen en ook mensen die zeiden oei als je dan maar alles in orde krijgt. In januari had ik mijn uitnodigingen al mijn kleed mijn trouw juwelen. Het enige wat nu moet is de kindjes kleden en heel dringend onze trouwringen. Begin januari hadden we al een datum en een zaal. Breng je niet van slagen maar mensen kunnen soms heel gek uit de hoek komen. Geloof me



Dakota
17-5-2014
 Meld misbruik7-5-2015 19:22:14

Ik ben nu zwanger en ik moet zeggen: ik had (behalve voor opvang) véél meer regelstress bij mijn trouw. Die baby, die komt tenminste uit zichzelf :-p.



Mich
4-7-2015
 Meld misbruik7-5-2015 20:02:01

Haha, wel herkenbaar ;-) gek een beetje hoeveel mensen zich graag willen moeien :-)

- Oooh, eindelijk, ik dacht dat het er nooit van ging komen! (ieder z’n eigen levensplanning, ja?)
- Allé, en dan maar ’s aan kinderen beginnen?! (Idem als het vorige, maar dan nog meer!! Aan kinderen beginnen is zó’n persoonlijk item, maar iedereen lijkt er een mening over te hebben!)
- Zo, jij bent de eerste bruid die ik ken die niet op dieet is voor haar huwelijk! (Is dat dan nodig misschien??)
- Toch niet in’t wit? Tegenwoordig trouwt niemand nog in’t wit! (Zeker wel hoor, en ik ben heel blij met mijn prachtige, jawel, witte bruidsjurk!)
- Zo’n opvallende schoenen, dat mag je écht niet doen, de aandacht moet naar je jurk gaan! (Door de verkoopster in de schoenenwinkel nota bene! En ik kies de schoenen die ik wil, en vind dat mijn opvallende bling-bling schoenen héél goed bij mijn kleed passen!)
- Waarom trouwen jullie? Da’s toch echt niet meer van deze tijd! (Omdat wij dat heel graag willen!)
- Hij echt nog niet klaar voor zo’n grote, levensbindende gebeurtenis, hoor! (Jawel, de schoonmama, en klaarblijkelijk is hij er wél klaar voor zich aan mij te binden)
- Bij het in elkaar steken van de ceremonie en wat gebrainstorm daarover: juist een begrafenis, enkel de bidprentjes ontbreken nog. (Bedankt voor je enthousiasme, schoon-stiefvader!)
- Ik zou nooit willen trouwen als mijn eigen vader er niet bij kon zijn! (mag ik dan geen belangrijke stappen in mijn leven zetten omdat mijn vader gestorven is?)
- In lijn met het vorige: dat wordt zo’n trieste dag zonder je papa... (Nee hoor, dat wordt een gelukkige dag in het leven van mij en mijn toekomstige. Al zal ik hem daarbij missen)
- Een best wel grappige van iemand met wie ik samen studeerde en veel optrok door gemeenschappelijke vrienden maar met wie het persoonlijk niet echt klikte : Oooh, zo leuk dat jullie gaan trouwen, ik kijk echt al uit naar het feestje! (Ja, ik ook, maar wel zonder jou!)
- Nodig je die wel uit? En die niet? Dat zou ik niet doen! (Ok, doe jij het dan maar anders met jouw trouwfeest, maar bij mij zal’t zo zijn)
- Nog twee maanden? Dan is alles intussen wel geregeld he! (ALLES? Nee hoor, mijn to do list eens bekijken?)



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 20:06:52

Vooral de opmerking van je leeftijd horen wij ook vaak...

Ik ben op mijn 21ste getrouwd voor de wet, volgende week is onze kerkelijke trouw (had geen feest, kleed... de eerste keer) op mijn 23ste.
We hebben een nieuwbouw (ja hoor, zelf geleend en betaald).

Jong begonnen is half gewonnen hé

Vooral mijn vader en zijn vriendin kunnen zeuren over de trouw...
"Hoezo, geen ceremoniemeester? Dat loopt daar allemaal in het 100!"
"Hoezo, wij mogen niet in de limousine..."

Tjah, wie niet sponsort moet ook geen eisen gaan stellen he !



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik7-5-2015 22:14:26

23 (bijna 24) en ook trouwen hoor! :-D

Die opmerking krijg ik eigelijk nooit...
Eerder de opmerkingen van "tijd zat" of "'t is te hopen dat het blijft duren..." of "Gij zijt zot!"
BLABLABLA :-D



Bianca
13-8-2016
 Meld misbruik7-5-2015 22:34:17

ooooohhhh zalig te lezen allemaal maar oh jawel zooooooo herkenbaar en voel me zooo niet alleen :-D Ik begon echt wel te denken dat ik een beetje weirdo aan het worden was omdat ik ook al zo vaak dergelijke opmerkingen heb gekregen mbt trouwjurk versus timemgmt , ceremoniemeester versus in het honderd lopen, genodigden, begrafenisstemmingen, het filosofisch nut van trouwen, ... Dit is de meest hilarische post dat ik hier al heb gelezen! Ik wil ook wel quotes melden maar eigenlijk zijn ze allemaal al gezegd :-D



Karen
23-5-2015
 Meld misbruik8-5-2015 9:38:32

Ik word vooral ontzettend zenuwachtig van het feit dat mensen mij om de haverklap vragen of ik nog niet zenuwachtig ben...



Elien

 Meld misbruik8-5-2015 10:44:16

Bij ons weten nog niet veel mensen het...
En de vrienden zijn allemaal al super enthousiast en beginnen alles al mee te regelen (heel grappig en ik laat ze nog maar wat doen met hun ideeën)
De papa is akkoord, maar die zei al wel van: Ja je weet dat de mama dat geldverspilling zal vinden (die weet het dus nog niet en ik ben nu wel wat bang voor haar opmerkingen)
Mijn oma heeft al altijd gezegd dat als ik niet voor de kerk trouw dat ik niet in het wit moet trouwen (ik kies dat toch zelf zeker?) En dat trouwkleed is toch ook maar geldverspilling, koopt maar een schoon gewoon kleedje! (en dan de kans dat nog iemand dat op het feest aan heeft NO thanks :p)
Mijn tactiek met de oma: haar meenemen naar de bruidswinkel, mij zien in een trouwkleed, wenen en opgelost :D
Ik hoop het na dit weekend tegen iedereen te kunnen zeggen en dan starten bij mij waarschijnlijk ook al die toffe opmerkingen :D
Mijn vriend is ook nog maar 23.. we zullen als we trouwen volgend jaar wel 27 en 25 zijn dus op zich valt dat nogal mee denk ik dan..



evy
20-5-2016
 Meld misbruik8-5-2015 13:57:05

Bij mij al een paar keer het volgende gehoord toen we onze verloving aankondigden: "ha, eindelijk. Het is er dan toch van gekomen." Ik ben 28 jaar (bijna 29), mijn verloofde ook en we zijn bijna 5 jaar samen. Is dat dan echt "eindelijk"? Voor de rest mij nog nergens aan gestoord.



He
1-8-2015
 Meld misbruik8-5-2015 15:24:05

Super leuk dat jullie je hier ook in kunnen vinden!
Ik dacht dat ik gek aan het worden was :D
@evy mijn toekomstige en ik zijn ook 5 jaar samen maar omdat ik 23 ben is het dan inneens "nu al" in plaats van "nu pas" :D

Volgende heb ik van zeker 5 mensen gehad:
- Trouw je voor de kerk?
*Ja
-Met welke pastoor?
*Pastoor...
- Oei... Veel succes zou ik zeggen dan
(En ja dit heb ik zelfs gehad van de pastoor waar ik mijn doopbewijs ging halen!)

Van mijn getuige (die mijn zus is)
-Ik snap echt niet dat jullie voor de kerk gaan trouwen, ik ga daar niks aan vinden en mijn vriendje al helemaal niet want die heeft zich laten ontdopen.
(leuk om te weten dat jullie 2 daar tegen jullie goesting gaan zitten...)

Ik kan zo wel blijven doorgaan



Elien

 Meld misbruik12-5-2015 11:01:11

Ik heb mijn eerste toffe opmerking ook al gekregen dit weekend:
Ah en ga je echt voor een echte trouwjurk (euh ja? ik ga niet in een jeansbroek...)
Ah oké alé dan ga je ook op dieet zeker?

EUMH!!????

Op die moment wist ik natuurlijk niet echt wat zeggen.. heb maar vriendelijke gelachen en ja geknikt.. Nu heb ik voor de volgende die zo'n opmerking geeft al de volgende zin klaar: "nee ik was eigenlijk van plan om nog eens 10kg bij te komen.."


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...