TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
veronique
1-10-2016
|
5-5-2015 15:01:10
Zo spijtig dat je bruiloft een negatieve klank krijgt daardoor! Ik persoonlijk zou het een eer vinden wanneer mijn vriendin mij vraagt als bruidsmeisje, en al wat daarbij hoort zou ik met veel plezier uitvoeren! Het is net fijn dat je ze zo bij je mooiste dag betrekt! Mij lijkt dit een vorm van jaloezie! Waarschijnlijk wil ze die jaloezie niet naar boven laten komen maar het lijkt alsof ze het niet kan tegenhouden! Heel lastige situatie maar ik denk niet dat ik zo veel geduld en begrip zou opbrengen als jij! Dus " Bridezilla"? Ik denk het niet hoor! Hopelijk kan je dit allemaal opzijzetten! Kop op!
|
|
Karen
30-5-2015
|
5-5-2015 17:00:41
Nee ik vind dit ook helemaal geen Bridezilla gehalte hoor! Als je in eender welke andere situatie afspraken maakt, ben je logisch ook kwaad als er dan zo kort voor datum gewijzigd word, dat heeft helemaal niets specifiek met het huwelijk te maken.
Als zij een 'gastgehalte' wil, had ze niet moeten aanvaarden voor bruidsmeisje te worden, want dan weet je dat je niet meer gewoon gast bent maar mee suite en ook taken zult krijgen. Helemaal omdat je dat in november al uit de doeken gedaan hebt.
Vind het echt niet mooi van jou vriendin om nu plots af te zeggen, dat is toch iets dat je niet plots na zolang beslist?
|
|
Gitte
14-4-2012
|
5-5-2015 18:16:57
De manier waarop ze dit bekend gemaakt heeft, kan echt niet. Maar ik heb wel begrip voor haar standpunt. In november, toen je iedereen tegelijk gevraagd hebt, en er enthousiast gereageerd werd, is ze waarschijnlijk meegegaan in dat groepsgevoel, zonder echt te beseffen wat het inhoudt. Of misschien durfde ze toen geen "spelbreker' zijn? En nu heeft ze er waarschijnlijk spijt van dat ze toegezegd heeft. Ik heb zelf heel weinig verlofdagen op een jaar. En eerlijk, ik zou die ook niet graag spenderen aan het trouwfeest van een vriend(in). Zo heb ik vlakaf tegen onze beste vrienden (onze getuigen!) gezegd dat ik niet mee ga als ze in het (verre) buitenland een trouwweekend willen doen (was een idee van hen, ze hebben nog geen trouwplannen). Hoe graag ik ze ook zie, dat heb ik er niet voor over. Maar dat is best wel moeilijk om tegen iemand te zeggen hoor, want je weet natuurlijk dat een van de belangrijkste dagen uit iemands leven is. Maar dat is het 'm dus wel: een belangrijke dag uit iemand ANDERS zijn/haar leven. En hoe leuk het ook is als een vriend(in) trouwt, het is niet jouw trouwfeest. Ik vind dus wel dat die vriendin het recht heeft om van gedacht te veranderen, maar ze had dat wel met jou persoonlijk moeten bespreken (of alleszins jou eerst en alleen op de hoogte brengen). Dat is echt niet netjes. Ik denk persoonlijk echt niet dat dit met jaloezie te maken heeft, hoor. Je vraagt ook best veel van je bruidsmeisjes (waar niks mis mee is he, maar niet iedereen is daar even enthousiast over). Zelf ben ik een paar keer bruidsmeisje geweest en getuige, maar ik heb nooit meer hoeven doen dan poseren voor de foto's, en de bruid een beetje helpen met kleine dingetjes . Ik snap dat je ontgoocheld bent, en je hebt ook wel recht om boos te zijn over de manier waarop. Maar als je zo lang bevriend bent, moet je daar uitkomen. Laat het eerst een beetje bezinken en laat haar dan weten dat je teleurgesteld bent in de manier waarop je het nieuws vernomen hebt. Dat je best begrip voor haar hebt, maar dat je haar gewoon erbij wou op het belangrijkste moment van je leven en dat je ontgoocheld bent en misschien een beetje extreem gereageerd. (Zij zal dat ook gedaan hebben, daar twijfel ik niet aan, maar als je een ruzie wil oplossen, moet je een eerste stap zetten). En maak je verder niet te veel zorgen, dat komt allemaal wel in orde! geniet nog van je voorbereidingen. xx
|
|
majona
30-5-2015
|
5-5-2015 18:35:44
waar ik al het meeste spijt van heb bij de organisatie van ons huwelijk: het nemen van bruidsmeisjes! Het Mogen dan nog vriendinnen zijn, in deze periode leer je ze echt wel kennen.
|
|
cindy
8-8-2015
|
6-5-2015 9:09:11
Ik happy dat ik geen bruidsmeisjes heb. Ik begrijp je reactie volkomen maar zou er niet .eer aan de hand zijn? Zou er bv geen jaloezie zijn onderling g tussen de andere dames. Mijn beste vriendin is mijn getuigen en ik heb ze heel hard nodig op mijn trouw en dat weet ze ook en ik heb ze dan ook gevraagd om alles in orde te maken de dag oorden of de dag zelf in ons trouwzaal. Zij heeft onmiddellijk ja geknikt en voor haar is dat een uur rijden om tot bij mij te zijn. Zo is zij ook mee geweest alleen zij voor mijn trouwkleed. Volgende maand heb ik mijn eerste pas en dat komt zij ook helemaal speciaal uit antwerpen naar limburg. Ik zeg altijd Hoe meer vrouwen bij een Hoe meer jaloezie en geruzie en dat is soms heel spijtig. Mijn bruidsmeisjes zijn mijn kindjes en ik wou ook mijn mete kindje als bruids kindje maar dan hoor ik het al van ver donderen van en waarom die wel en de onze niet. Dus heb dat ook tegen mij getuigen gezegd dat ik dat wou maar Door kritiek te vermijden hou ik de kerk in het midden want je kan niet voor iedereen goed doen,spijtig genoeg. Ik zou het met haar persoonlijk over hebben zonder de anderen erbij. Succes
|
|
peggy
|
6-5-2015 13:19:02
Ik wist helemaal niet dat een bruidsmeisje als helper wordt aanzien 😁
Ik zie het ook eerder als een eer als vriendin en inderdaad om mee te poseren en misschien een klein beetje hulp.
Jij verlangt gewoon teveel vind ik. Ik zou daar ook niet aan meedoen. En ik zou er zeker ook geen dag vakantie voor nemen. Daar heb ik ook te weinig dage voor.
Als je bruidskindjes hebt is dit toch ook meer voor de show en foto's enzo....
|
|
majona
30-5-2015
|
6-5-2015 18:26:24
een bloemenmeisje ( of de gekende bruidsmeisjes) is niet hetzelfde als een effectief Bridesmaid, maid... het woordje zegt het zelf al ;-) men wil allemaal wel een bridesmaid zijn om een mooie jurk te krijgen, opgemaakt te worden, in een limo te rijden en nadien prachtige, professionele foto's te ontvangen. Maar het moment dat je ergens hulp bij nodig hebt, dan mag het niet gevraagd worden.
|
|
peggy
|
7-5-2015 15:58:01
Majona.... Alsof ze voor alle 10 een kleed gaat aankopen en die B&B gaat betalen. Wie weet hoeveel ze zelf al moeten betalen om bridesmaid te mogen zijn.
Alleen het woord maid al 😏 ik krijg er de kriebels van. Neem voor de taken een ceremoniemeester.
Het is inderdaad de bedoeling dat bruidmeisjes ook een fijne tijd hebben als gast en niet overstelpt worden met een heel takenpakket.
|
|
Suuz
1-8-2015
|
7-5-2015 18:07:49
@gitte: jouw reactie was heel leerrijk, en als zij het bijvoorbeeld zo had aangebracht naar mij toe, dan had ik het misschien wel gewoon aanvaard. Maar ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk om te begrijpen. Ikzelf heb weinig grenzen als het aankomt op wat ik voor goede vriendinnen doe. mijn beste vriendin is deze week bijvoorbeeld verhuisd, en ik ben op 1 mei een volledige dag gaan helpen, deze week ben ik nog eens een hele avond gaan helpen en gisteren ben ik met haar naar de Ikea gegaan en heb daarna mee de dozen naar boven gesleurd en meubels ineen gestoken. Ik vind dat ook gewoon 'gezellig', ook al zorgt dat er wel voor dat ik nu andere avonden wat langer zal moeten werken.
@peggy: laat het wel duidelijk zijn dat ik op de avond dat ik hen gevraagd heb heel duidelijk heb gezegd wat ik verwachtte. Ik heb toen ook gezegd dat ze het moesten zeggen als ze het niet zagen zitten, maar daarmee bedoelde ik wel onmiddellijk en niet nu. Als ik geen hulp had nodig gehad dan had ik ook geen 'bruidsmeisjes' gehad, maar gewoon mijn twee getuigen. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat ik hun hulp gevraagd heb en dat ze in ruil daarvoor een wat belangrijkere rol innemen. Zo mogen ze naar het gemeentehuis komen en de daarop volgende receptie komen, zullen ze genoemd worden in een bedankwoord en zullen ze natuurlijk ook een cadeautje krijgen.
Maar ik zag het eigenlijk eerder als een vriendendienst, zoals wij elkaar allemaal helpen als er verhuisd wordt oid...
|
|
Kathleen
13-8-2016
|
7-5-2015 18:44:49
Ik heb geen bridesmaids, onze dochters zijn de bruidskinderen. Wat ik (we) wel doen is de avond voor ons huwelijk reeds naar de zaal gaan, waar ook tien kamers ter onzer beschikking zijn voor twee avonden. We zullen daar reeds overnachten samen met onze getuigen en onze meest close vrienden en familie. Lijkt me heel gezellig en de reacties zijn ook super. Indien er mensen bij zijn die dat niet zien zitten is dat geen probleem en gaat de kamer naar iemand anders die we kiezen en die dat wel ziet zitten. Keuze genoeg. Maar eerlijk, ik zou het toch ook wel jammer vinden moest een beste vriendin van mij dit afzeggen. Het gaat om het samenzijn op de laatste avond dat we vrijgezel zijn. Kan alleen maar geweldig zijn, toch.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|