Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat zou je doen als gasten te laat komen?

  2-5-2015 19:12:46

Hey Iedereen,

Eind mei is het zover dus ieder bruidje weet dat er de laatste weken heel wat in haar hoofd omgaat ;-)

Ik vroeg me zonet af wat jullie zouden doen mochten er gasten niet op tijd op het feest aanwezig zijn? Zouden jullie wachten om aan tafel te gaan?

Ons feest is zo ingedeeld.

17.30 u tot 19.00 u Huwelijksreceptie voor de buren en verre kennis

18.00 u tot 19.00 u Receptie voor de avondgasten.

Dus om 19.00 worden de namen afgeroepen om aan tafel te gaan.

Aangezien we nog Laatavondgasten hebben die om 21.30u komen voor een receptie van ongeveer 45 min, in de hoop dat die ook op tijd zijn natuurlijk :-) en nadien aan tafel mogen voor het dessert, wil ik zeker tijdig kunnen starten.

Ik zou het niet leuk vinden mochten wij nog aan het hoofdgerecht bezig zijn wetende dat er reeds laatavondgasten zijn.

ik hoor jullie mening :-)


thx!


Floshken

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1470


Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik2-5-2015 20:41:26

Ik zou daar echt niet op wachten. Je zit tenslotte met een planning die volledig in de war kan lopen. De gasten zijn via de uitnodiging verwittigd en ik vind het een vorm van respect en beleefdheid dat je tijdig aanwezig bent.



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik3-5-2015 13:17:19

Niet op wachten natuurlijk, ze moeten maar op tijd komen ;-)

Bij ons was er een koppel te laat, maar dat wisten we op voorhand. Toen ze aangekomen zijn, is de maitre ons even op de hoogte komen brengen, zodat we hen konden begroeten en hij heeft hen meteen naar de juiste tafel gebracht.

Zeker als je met een strikt schema zit, moet je dat niet laten in het honderd lopen door mensen die niet op tijd komen. Uiteindelijk weten ze hoe laat ze verwacht worden.




Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik3-5-2015 16:46:06

Daarom dus alleen al dat ik dat "laatavond-gedoe" haat.

Ik zou kijken hoeveel het er zijn.
Voor 1 of 2 gasten leg ik de boel niet plat.
Voor 10 à 15 gasten zou ik wel een kwartier later starten.

Hou er rekening mee dat recepties en dergelijke sowieso altijd uitlopen.
Tenzij je daar iemand hebt rondlopen met een stopwatch in zijn handen.



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik4-5-2015 17:43:42

Niet wachten. Trouwens dat is iets catering / keuken gedreven. Als die trein rijdt, laat deze dan vooral niet ontsporen. Trouwens een verschil van 50 minuten kan nefast zijn voor het welslagen van je dansfeest bv. ... Succes.



Tinne
3-10-2015
 Meld misbruik5-5-2015 9:56:58

Ik zou ook niet wachten. De uren staan op de uitnodiging, dus mensen weten wat van hen verwacht wordt :-)



Floshken

 Meld misbruik6-5-2015 8:50:57

Inderdaad, jullie hebben gelijk... Als je het twee maand op voorhand weet welk uur je verwacht wordt, getuigt het allemaal van respect om tijdig aanwezig te zijn....


Aan iedereen bedankt voor jullie mening :-)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...