Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw 4 juli

  26-4-2015 22:12:53
zijn er nog bruidjes die trouwen op 4 juli 2015, hoe ver zitten jullie al?

barbara
4-7-2015
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1241


Eileen
4-7-2015
 Meld misbruik26-4-2015 22:25:16

Dag Barbara

wij trouwen ook op 4 juli en hebben reeds het volgende al gedaan:
- zaal vastleggen + menu besproken
- ceremoniemeester
- getuigen
- kerk ligt vast + bloemist al gaan kijken wat er kan gebeuren
- vervoer
- fotograaf (vrienden)
- mijn kleed, accessoires, make up, kapsel
- mijn hubbie-to-be zijn kostuum + accessoires (enkel nog een riem)
- kledij bruiskindjes
- kledij suite
- gisteren trouwringen gaan halen
- huwelijksreis
- afspraak gemeentehuis
- DJ
- hotel voor 's nachts is geboekt
- Photo Booth
TO DO:
- morgen gaan we naar de drukker om de uitnodigingen te laten drukken
- mis is zo goed als ingevuld enkel nog voorleggen aan de priester
- in ondertrouw gaan bij de priester
- huwelijkskaars is in ontwerp
- bedankjes zijn in ontwerp
- gastenboek is in ontwerp
- inkleding feestzaal: tafelnummers, naamkaartjes, ...
Hoe ver staan jullie al? Zijn er zaken die ik nog over het hoofd heb gezien?
Veel succes en veel hopen op mooi weer!!



Britt
4-7-2015
 Meld misbruik27-4-2015 9:32:53

Wij trouwen ook op 4 juli!

Bij mij is alles in orde! Ik moet enkel nog mijn boeket kiezen en bestellen.

Morgen nog naar de notaris om te informeren voor een huwelijkscontract.

De trouwringen mogen we eind mei gaan afhalen.

En in mei hebben we ook nog een laatste afspraak met de zaal, de fotograaf en de dj.

29 mei heb ik nog proef voor mijn make-up en kapsel.





Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik27-4-2015 10:07:02

Hoikes,

wij trouwen 1 dagje voor jou en dit is mijn status:

- Ondertrouw = ok
- Feestzaal, inclusief eten, drinken en dj, is geboekt
- Fotograaf en videograaf liggen vast
- Ringen zijn opgehaald
- Uitnodigingen zijn verstuurd
- Kleed hangt sinds 2 weken in de kast van mijn getuige :-), alsook stola, schoenen, ondergoed, juwelen, nieuwe bril en klein handtasje voor overdag.
- Kostuum op maat hangt ook al thuis, alsook zijn hemden, schoenen, kousen en riem.
- Testkleedjes voor onze dochters zijn gemaakt. Schoenen zijn gekocht. Definitieve kleedjes worden pas een week of 4 op voorhand gemaakt, om zeker te zijn dat ze geen groeischeut meer krijgen :-)
- Haar en make-up liggen vast, proefkapsel heb ik vorige week gedaan.
- Idee van bloemen werd doorgegeven aan mama van getuige die mijn boeketje gaat maken
- Vervoer is geregeld
- Hotel voor ons en zij die wilden is geboekt
- Huwelijksreis is besteld

Wat moet er nog gebeuren:
- Huwelijkscontract bij de notaris, maar daar kon ik pas een passende afspraak krijgen op 1/6/2015
- DIY-projectjes voor versieringen, tafelverdeling en bedankingetjes
- En nog wat dingen betalen :-P haha

Succes aan allen!




Melissa
4-7-2015
 Meld misbruik27-4-2015 17:49:13

Hallo, Wij trouwen ook op 4/07. Het enige wat wij nog moeten doen, is de bedankjes en de tafelschikking. En hopelijk zijn we niets vergeten.
Proefkapsel en make up is voor zaterdag. En verder zullen het nog de praktische zaken zijn met de zaal en de fotograaf!

Kunnen jullie me zeggen of een huwelijkscontract verplicht is? Want dat hebben we niet gedaan...

Veel succes allemaal!

Groetjes



Britt
4-7-2015
 Meld misbruik27-4-2015 21:26:21

Een huwelijkscontract is niet verplicht. Als je dat niet afsluit, trouw je gewoon onder het wettelijke stelsel.
Ik weet ook nog niet of wij dat gaan doen, we gaan nu eerst eens informeren hoe dat juist allemaal in elkaar zit.



barbara
4-7-2015
 Meld misbruik27-4-2015 22:05:58

super bedankt allemaal, denk dat ik dan alles heb



Floshken

 Meld misbruik28-4-2015 15:44:49

Hey Melissa,


als je trouwt onder het wettelijk stelsel wilt dat zeggen dat bij Scheiding ieder de helft krijgt. Best eventjes bekijken of jullie inbreng voor het huwelijk wat gelijk loopt . Indien niet raad ik je toch aan een huwelijkcontract aan te gaan zodat er achteraf een eerlijke verdeling kan gemaakt worden.

op het contract staat vermeld :

wat jullie inbreng voor het huwelijk is en zo weet je welk bedrag of onroerend goed na scheiding Eigen blijft.

Wat er gebeurt indien één van de twee komt te overlijden. hier kan je kiezen voor de optie keuzebeding . Dit wil zeggen dat je op het moment zelf kan kiezen hoe je de erfenis verdeeld. dit kan handig zijn mocht je al groe-te kinderen hebben die je reeds iets wil schenken.

groetjes,

Floshken





Elien

 Meld misbruik28-4-2015 16:16:16

Floshken, ik heb ook gehoord dat het bij het kopen van een huis (dan moet je zowiezo naar de notaris) je dit contract ook allemaal nog kan laten opstellen. Klopt dit?
Want nu hebben wij nog geen eigendom dus op zich kan het nu nog geen kwaad dacht ik? Als je nu geen contract laat maken



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik28-4-2015 23:58:26

kan idd na het huwelijk nog gebeuren dat contract. Het enige verschil dat je dan hebt is dat het opstellen van het contract duurder is dan voor het huwelijk , zoals je vermeld zie ik ook het nut van een contract niet in als jullie nog jong zijn en nog moeten beginnen met grote investeringen.



Eileen
4-7-2015
 Meld misbruik29-4-2015 11:52:23

Hey Floshken

ik denk toch dat het niet helemaal correct is wat je zegt: Bij het wettelijk stelsel behoudt iedereen zijn vermogen voor het huwelijk maar is er vanaf de dag dat je trouwt is alles gemeenschappelijke pot (goederen, huis, loon,...).... Je behoudt echter wel je eigen vermogen van voor het huwelijk en alles die je nagelaten wordt op jouw naam(schenkingen, erfenissen,...).
Beslis je om uit elkaar te gaan (hopelijk niet), dan krijgt ieder terug wat hij/zij had of die nagelaten zaken en wordt de gemeenschappelijke pot enkel maar in 2 gedeeld.
Wij gaan onder dit stelsel trouwen omdat we beide leerkracht zijn en toch gelijke lonen hebben,... en er eigenlijk ook niet echt grote verschillen zijn kwa aankopen enzo.



Elien

 Meld misbruik29-4-2015 14:39:09

Ah voila :) dat wil ik ook graag..
want wij hebben op dit moment ook ongeveer gelijke lonen, maar ik heb wel een pak meer op mijn spaarrekening staan als mijn vriend.. dus dan zou dat voor mij wel beter zijn als dat voor mijn huwelijk beschermd word denk ik?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...