Nu Online
Momenteel zijn er 198 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

"gat" tussen trouw en avondfeest

  23-4-2015 16:14:49
Hey bruidjes en bruidegommen,

Wij trouwen volgend jaar in Putte. Dat zal enkel voor de gemeente zijn en al om 12u 's middags plaatsvinden. Ons avondfeest start pas 's om half 7.

Het plan is om na de trouw in het gemeentehuis met onze suite naar ons huis te gaan om daar te lunchen. Maar daarna zitten we dus met een serieus "gat" in de tijd. Zelf gaan mijn (tegen dan) man en ik foto's nemen, maar dat zal ook niet de hele namiddag in beslag nemen.

Hoe lossen jullie dit op? Hoe houden jullie de suite bezig voor die "tussenuurtjes"? Allebei onze families komen van redelijk ver, dus ik vind het niet echt "done" om ze naar huis te sturen. Ik wil echter ook niet dat ze zich vervelen...

(Een receptie voor het avondfeest komt er trouwens ook niet (we moeten op ons budget letten).)

evy
20-5-2016
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1893


Silke

 Meld misbruik23-4-2015 16:29:40

Hey,

Wij hebben ongeveer dezelfde tijdstippen en hetzelfde programma.
Na de dienst in het gemeentehuis geven we nog een receptie (tot 12u30).
Tegen 13u thuis en dan geven we een klein aperitiefje en een broodmaaltijd.
De suite mag in ons huis blijven, maar waarschijnlijk gaan ze op hetzelfde moment als ons vertrekken. Aangezien ze van verder komen, blijven ze allen slapen in een hotel nabij de zaal. Tegen 18u hoop ik ze terug te zien aan de zaal om familiefoto's te trekken.
Hopelijk is ons "gat" zo een beetje opgevuld...

Silke



Katrien
23-5-2015
 Meld misbruik23-4-2015 16:32:36

Hoi,

Wij hebben ook een "gat" in de dagplanning. Wij trouwen om 11u30 in het gemeentehuis, 12u15 is dan het kerkelijk gedeelte. We verwachten rond 14u in de zaal aan te komen, hier krijgen we een uitgebreide lunch. We laten een pauze tussen voorgerecht en soep, zodat we al deel 1 van de fotoshoot gaan doen. Als we terug zijn is er dan hoofdgerecht, dessert en koffie, waarna we deel 2 van de fotoshoot gaan doen. We doen dit in twee delen, net om je gasten niet zo lang in één keer alleen te laten, en omdat je meestal toch wel meer dan 1 locatie voorziet om foto's te gaan maken :).
Onze gasten mogen in de tussentijd gewoon in de zaal blijven, kunnen hier nog wat te drinken bestellen, kunnen even naar buiten, een wandelingetje maken, op het terras zitten, ...
Ons avondfeest is pas om 20u, maar al die tijd is er de mogelijkheid voor onze suite om in de zaal te blijven en nog wat te drinken. Een groot aantal van onze gasten blijven hier dan ook, anderen willen bvb. even naar huis om de hond uit te laten of om zich wat op te frissen.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik23-4-2015 17:52:22

De meeste mensen maken daar geen probleem van, maar je hebt enkelingen die beslissen hier wat moeilijk over te doen. Dat resulteert dan vaak in het niet komen naar de plechtigheid. Zegt meer over hen en hoe belangrijk ze jullie vinden



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik23-4-2015 18:22:11

Wij hebben dit ook. Wij trouwen om 10u30 en aansluitend is er een kleine receptie in het gemeentehuis. Daarna lunchen we met de suite in mijn ouderlijk huis. Dan gaan mijn vriend en ik de foto's laten nemen en om 17u start ons avondfeest.
Mijn familie gaat tijdens die tussenuurtjes gewoon naar huis (zij wonen in dezelfde gemeente). De familie van mijn vriend komt van ver en zij hebben een B&B geboekt dus zij zullen dan naar daar gaan. Er zijn ook nog 2 kindjes die een middagdutje moeten doen dus die kunnen dat ook in de B&B doen :-)



lynn
16-9-2016
 Meld misbruik23-4-2015 19:18:25

wij trouwen om 15u in de namiddag in het stadhuis omdat er anders ook een te grote gat ga zijn. daarna gaen we na de zaal en is er koffie en taart voor de suite..dan worden er ook foto's genomen met de familie en op verplaatsing. en om 18.30 begint de receptie van ons feest :D



evy
20-5-2016
 Meld misbruik24-4-2015 9:34:38

Ja, in de namiddag trouwen had ideaal geweest, maar dat gaat helaas niet in Putte.
Ze mogen gerust bij ons thuis blijven wachten, maar wil niet dat ze hun vervelen... ik had dus graag een activiteit ofzo voorzien. Maar vind geen inspiratie.



Elien

 Meld misbruik24-4-2015 13:40:18

tuinspelletjes zoals KuBB of reuzen Jenga bijvoorbeeld?
Als er kindjes bij zijn is dit wel heel erg leuk.. maar ook wel voor volwassenen hoor.. je maakt een groot scorebord en als jullie terug zijn krijgt de winnaar van jullie nog een klein presentje ofzo?
Ik weet niet of dit iets is.. maar ik heb het al eens gehoord en het leek me leuk :D



Inge
7-8-2015
 Meld misbruik25-4-2015 18:56:13

Wij hebben dezelfde uren, maar moeten daarin een verre verplaatsing maken over de Brusselse ring op een vrijdag. We hebben dus bewust voor het gat gekozen :)
De familieleden huren bijna allemaal een kamer, of kunnen wel bij mekaar gaan zitten of zo. Wij hebben zelf ook enkel broodjes voor de suite. Je kan moeilijk twee grote recepties geven he, eentje om 13 en eentje om 18 uur ...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...