Nu Online
Momenteel zijn er 201 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wil iemand m'n checklist mee overlopen? nog mensen die trouwen op 15-05-15?

  18-4-2015 11:04:15
De spanning neemt toe; nog 26 dagen... :-)
Wil iemand m'n checklist mee overlopen? Ik hoop dat ik niks vergeten ben..

We trouwen op vrijdag 15 mei om 11u in het stadhuis (geen kerk).
We hebben 67 mensen uitgenodigd voor het gehele feest (geen onderscheid tussen wie wanneer mag komen, we wilden dit zo).
We starten om 17u met een receptie en vanaf 19u stilaan richting buffet.. We willen een gezellige, gemoedelijke sfeer, niks te 'stijf'... We kennen ook alle genodigden heel goed..


Wat is er geregeld:
-zaal (we zijn volledig vrij van traiteur en drank)
-traiteur, afspraak om alles te 'verfijnen' is achter de rug (receptie, landenbuffet en dessertenbuffet)
-bediening via traiteur vanaf receptie tot einde feest
-een deel van de drank is besteld, het andere deel zal via een vriend georganiseerd worden
-taart is besteld en wordt om 19u geleverd

-trouwjurk is besteld, volgende pasbeurt op 02/05
-kostuum is besteld en wordt morgen afgehaald
-we hebben allebei schoenen en ik ben de mijne af en toe aan het inlopen
-op 25/04 ga ik naar een winkel voor lingerie

-stadhuis (en bijhorende paperassen) is in orde; we maken nog een afspraak met degene die ons zal trouwen (om aan te geven hoe wij het zien)
-muziek (man van een vriendin) is geregeld; hij is ook al naar de zaal gaan kijken om inschatting te maken wb verlichting enzo
-fotograaf (toekomstig schoonbroer), 1e afspraak is achter de rug en morgen gaan we naar de locatie waar de foto's zouden getrokken worden

-95 % van de gasten hebben bevestigd (ze hebben tijd tot 29/04)
-kapster: vandaag proefkapsel en afspraak gemaakt dat ze de dag zelf aan huis komt
-make up: proef op 09/05 en afspraak gemaakt dat ze de dag zelf aan huis komt
-nagels: afspraak op 11/05
-ringen en juwelen worden afgehaald op 12/05

-decoratie is gedeeltelijk in orde; ik wacht nog op de rest dat ik bestelde via trouwen online shop
-vervoer is geregeld (via vrienden)
-vrijgezellen gaat door op 01/05
-bedankjes en gastendoek (ipv gastenboek :-)) zijn klaar
-huwelijksreis is geboekt
-bruidsboeket en 3 corsages (voor toekomstig ventje en zijn 2 getuigen) zijn besteld

Nog te doen:
-afspraak met degene die ons zal trouwen (burgemeester, we kennen hem een beetje)
-naamkaartjes voor de tafels (3 grote lange tafels: 1 voor de vrienden, 1 voor de collega's en 1 voor de familie) moet ik nog maken
-cadeaus getuigen (we dachten aan een lekkere fles voor hen); kopen jullie ook cadeaus voor jullie ouders?!
-verzamelen van fleece dekentjes voor buiten (voor de rokers onder ons)
-rest van de drank
-rest van de decoratie moet nog toekomen
-nadenken wat/waar we 's middags eten; we zouden niet voor iedereen die naar het stadhuis komt een lunch voorzien, dat zou een lunch voor 40 personen betekenen, en de meesten gaan 's middags even terug naar huis voor ons feest begint (receptie om 17u) -- ook geen zin om naar ons huis te gaan die dag dus dat weten we nog niet; ergens lunchen met de familie waarschijnlijk


Zo dit was het dan..
Ben ik nog iets vergeten?
Alvast bedankt voor de input !!

(Nooit gedacht dat dit proces zo stressvol zou zijn!)

Joke
15-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1710


lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik18-4-2015 13:25:06

Ziet er allemaal goed uit ! en volgens mij ben je niets vergeten!!! begin alvast maar te genieten!! succes op jullie mooiste dag!!



Floshken

 Meld misbruik18-4-2015 20:49:09

Volgens mij zit dat er ook vrij compleet uit ;-) Geniet ervan! :-)



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik18-4-2015 21:52:43

Ziet er goed uit Joke !! :)

Hier toch ook wel zenuwen... de ene dag ben ik de kalmte zelve, de andere loop ik te stressen over de kleinste dingen...
Terwijl alles eigenlijk wel in orde zal komen hoor. Misschien niet perfect, maar we willen dan ook helemaal geen perfectie nastreven ! :)

wij gaan voor een heel ontspannen dag, met heel veel aandacht voor onze kinderen, want we trouwen als gezin. Die symboliek vinden we heel belangrijk
Geen laat-avondfeest voor ons. Maar een gezellig buffet 's middags met het gezin en onze ouders, zussen, ... en in de namiddag een dessertenbuffet met vlaamse spellekes ! :)

Ons vervoer, een oude kever, staat op dit ogenblik in de garage... hopelijk bolt ze weer zoals het hoort tegen de grote dag! Dat is het grootste stresspunt... ;-)

Kostuum van mijn hubby wordt geretoucheerd,
mijn schoenen en kledij zijn in huis.
Kindjes hun kleren zijn gekocht, enkel nog schoenen voor de oudste...
Gastenlijst met bevestigen is voor deze week,
net zoals de dranken-keuze...
traiteur is geregeld, enkel juiste aantal nog bevestigen
decoratie in de zaal is besteld,
tafeldecoratie doen we zelf. Dat materiaal heb ik al liggen. Enkel nog een bloemetje dat we de dag ervoor gaan kopen...
bedankjes zijn klaar
gastenboek bijna
cadeautje voor kernteam van de vrijgezellen + de moeders ligt klaar, dat voor de vaders is besteld
kinderakte voor het gemeentehuis is afgedrukt
mijn geloften zijn al geschreven (al wijzig ik er om de 2 dagen nog wel iets aan :D )
...

kheb nog wel wat fine-tuning te doen,
maar dat komt allemaal goed !

Genieten !! :)



Joke
15-5-2015
 Meld misbruik21-4-2015 11:07:28

Bedankt Lindsey en Floshken! Jullie reacties helpen..

Nele, jij trouwt ook op 15/05! :-)
Ik ken het gevoel dat je beschrijft; ene dag rustig, andere dag gestrest.. Het komt allemaal 'in de sjakos' inderdaad :-), al moet ik mezelf daar soms ook van overtuigen ;-)

Je checklist ziet er ook goed uit Nele! Ben jaloers op de kever :-)
Mag ik eens vragen, wat van cadeau voorzie jij dan voor je vrijgezellen/ouders?
Ik wil er iets leuks van maken maar vind het niet gemakkelijk (en budget laat ook geen al te grote cadeaus toe)..



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik21-4-2015 20:49:23

ik heb voor de dames een zilveren armbandje met een infinity teken en moonstone pareltjes (ik hou oneindig veel van jou tot aan de maan en terug... ;-) )
en voor de mannen een sleutelhanger met een infinity teken.

Beide zaken via Etsy gevonden. De armbandjes heb ik al, de sleutelhangers zijn gisteren verstuurd :)

Niet duur, wel iets wat ze allemaal dagelijks kunnen dragen/gebruiken ! :)



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik21-4-2015 22:47:51

just cadeukes!!!!!! thank you ....



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik22-4-2015 23:16:34

o juist en aan de trouwlustigen op 15-5 vergeet jullie verslagjes niet he , ik (we) zijn razend benieuwd!!!!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...