Nu Online
Momenteel zijn er 110 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

samenlevingscontract of huwen voor de wet bij aankoop huis

  2-2-2007 9:30:14
Wij hebben eergisteren de compromis voor ons huis getekend en op 30 maart verlijdt de akte bij de notaris. Nu willen we allebei op papier hebben staan hoeveel eigen middelen we apart ingebracht hebben bij de aankoop van dit huis. Zodat als iets moest gebeuren, we dit terug kunnen recupereren. We waren sowieso al van plan om een beding van aanwas in onze akte bij de notaris te laten opnemen dus 50/50 eigendom. Maar nu is onze vraag (en iedereen zegt huwen voor de wet met huwelijkscontract als antwoord): ALS WE HET FINANCIÊLE OP PAPIER WILLEN STAAN HEBBEN WAT IS DAN HET VOORDELIGST? EEN SAMENLEVINGSCONTRACT LATEN OPMAKEN OF EEN HUWELIJKSCONTRACT?

greetje

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1110


greetje

 Meld misbruik2-2-2007 9:32:36

We zijn wel van plan om ooit te trouwen normaal, dus is t dan beter om voor de wet te huwen dan zo'n samenlevingscontract op te laten maken?

Alvast bedankt voor jullie reacties (hopelijk krijg k er enkele) ;-)



Sabrina
5-5-2007
 Meld misbruik2-2-2007 10:03:58

Hoi,
Wij hebben in juli een huis gekocht en waren wel van plan om in mei 2007 te trouwen. Aangezien we die plannen hadden heeft de notaris en nog enkele mensen ons aangeraden om al voor de wet te trouwen, zo zouden van een hele hoop papierwerk verlost zijn. Dus wij zijn in augustus 2006 voor de wet getrouwd en in mei 2007 trouwen we voor de kerk en is ons 'echt' trouwfeest.

Groetjes



K
7-7-2007
 Meld misbruik2-2-2007 10:42:00

Volgens onze notaris was dat niet nodig, al vroeger trouwen. Wij hebben zelfs geen samenlevingscontract, gewoon in de akte zo'n extra toestand voor samenwoners, en als we trouwen zou dat wel allemaal in orde komen. Maar wij willen ons huis dan ook niet verdelen, wij beschouwen dat als evenveel van beiden, dus ja, da's misschien ook een andere situatie?



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik2-2-2007 17:24:17

Wij hebben ook een huis gekocht en een beding van aanwas laten opmaken. Wij hebben een akte waarin elk onze bijdrage staat opgenomen, zodat als er iets gebeurt wij elk ons eigen deel terugkrijgen.
Als wij trouwen wordt dat papier als we dat wensen gewoon verscheurd.
Ik ben er verder ook geen expert in, dus ik denk dat je notaris toch het beste advies kan geven hoor.

groetjes
Bieke
180507



Veroniek

 Meld misbruik2-2-2007 21:53:00

Hoi Greetje

Wij hebben ook een huis gekocht. In oktober de compromis getekend en vorige week de akte getekend.

Wij gingen ook een beding van aanwas in de akte laten zetten en dat verviel dan op het moment dat we trouwden. Maar onze notaris zei dan dat we goedkoper af waren met een testament. Dus nu hebben we elk een testament opgesteld als er iets gebeurd met mij gaat alles naar hem en omgekeerd. Ons huwelijkscontract is ook al opgesteld en ondertekend. De notaris zei dat dit de goedkoopste manier was. Want als er met mijn verloofde iets overkomt krijg ik het deel van hem voor 0 euro, met het beding van aanwas zou ik nog 5% moeten betalen op zijn deel...

Een keer we getrouwd zijn geld het huwelijkscontract...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik4-2-2007 10:55:53

Wij hebben ook geopteerd voor beding van aanwas. Daarnaast gewoon een samenlevingscontract met testament laten opstellen. Zo een hoop papierwerk is dat heus niet!!

Het enige waar de notaris toen fel op gedrukt heeft is dat indien we ooit huwden we VOOR het huwelijk tot bij hem moesten komen. Dan zijn de kosten voor een aanpassing minimaal (250 euro) indien je het nadien doet kan het tot 1000 euro kosten.

Vraag toch het best wat raad aan de notaris. Die kent jullie situatie het best! En kan de beste adviezen geven!

Veel geluk! En proficiat voor de aankoop!

Lobke.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...