Nu Online
Momenteel zijn er 54 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rijst of bellenblazen?

  10-3-2015 14:56:57
Hallo medebruidjes,
Voorzien jullie rijst of bellenblazen voor als jullie het stadhuis buiten komen?

Astrid
18-4-2015
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1553


cindy
8-8-2015
 Meld misbruik10-3-2015 16:42:55

Hallo Astrid,

zelf zou ik het niet leuk vinden als ze rijst gooien want op sommige plaatsen mag dat niet. Waarom omdat de duiven dat eten en vogels en die gaan er aan dood. Ik zou voor bellenblazen kiezen maar zou dat geen vlekken geven op jouw kleed? Wij gaan met confetti werken. Zo een bus waar ze aan moeten draaien en dat geeft een knal en dan komt gekleurde papier ( confetti ) eruit. Groetjes



petra
17-7-2015
 Meld misbruik10-3-2015 16:57:35

Bellenblaas geeft vlekken



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik10-3-2015 17:37:10

Niet alle bellenblaas geeft vlekken. Ik heb persoonlijk nog nooit vlekken gehad, en mijn zoontje heeft al heel wat flesjes versleten. Maar ik heb wel al gehoord dat de bellenblaas van de action vlekken geeft. Ik heb er al bij Hema gekocht en in de colruyt en ik heb echt nog nooit vlekken gehad (ik dacht zelfs dat het een fabeltje was, tot ik het een opzocht en ontdekte dat sommigen dus wel vlekken hebben).

Maar als je zelf de bellenblaas voorziet, heb je dus controle en kan je er "goede" kopen. Die bij Hema kost ook niet veel. Je kan op voorhand even testen om zeker te zijn :-) Maar ik heb er dus goede ervaring mee (heb die zelf uitgedeeld aan de kindjes op mijn trouwfeest, zonder gevolgen).

Ik zou zelf nooit rijst of confetti willen, want dat blijft in mijn haar hangen (ik heb krullen) en dat zou ik echt niet leuk vinden.




Britt
4-7-2015
 Meld misbruik10-3-2015 19:35:35

Ik heb bellenblaasjes voorzien, ik vind dat persoonlijk veel leuker en mooier dan rijst of confetti. En confetti mag trouwens ook niet overal, of je moet het eventueel nadien terug opkuisen.

Waar wij trouwen mag volgens mij helemaal niets gegooid worden, dus dan is bellenblaas de enige optie.



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik10-3-2015 21:47:34

Ik ga op zoek gaan naar rode of witte blaadjes maar dan in hartvorm. Heb dat ooit eens gezien bij een bruidspaar en had een schitterend effect. 😊



Astrid
18-4-2015
 Meld misbruik11-3-2015 7:29:44

Als de vogeltjes kunnen sterven van de rijst, ga ik eens zien voor bellenblazen van de hema. Thx ladies :-)



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik11-3-2015 7:38:56

Ja blijkbaar zet de rijst uit in hun buik of maag en begint dat uit te zetten waardoor ze sterven. Bij mij heb ik al gezegd dat ik geen rijst wil. Die confetti is ook wel mooi maar het zijn zo van die lange slierten die je moest het in het haar komen ook gemakkelijk eruit gaan. Of wel gebruik ik ze voor de foto's. Wij werken ook met bellenblazen. Het sop zit in een champagne vorm of een hart of in een buis met daarop een hart. Wij hebben verschillende zodat ze kunnen kiezen. Mvg cindy



Sanne
18-7-2015
 Meld misbruik11-3-2015 12:59:58

Wij gaan toch voor rijst...
Al wist ik niet dat de vogeltjes hier van kunnen doodgaan.
Ik ben nogal voor het klassieke/traditionele, dus voor mij hoort rijst bij een trouw.
Gelukkig mag dit van onze parochie (want dit mag inderdaad niet overal) maar we hebben wel iemand voorzien die dit direct zal opkuisen.
Zo krijgen de vogeltjes de kans niet om rijst te pikken :-)



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik11-3-2015 14:16:10

Goed zo Sanne 😊😊😊😊😊😊😊



Astrid
18-4-2015
 Meld misbruik11-3-2015 20:52:53

De traditie en goed voor de vogeltjes! Supergoed idee Sanna :-)



Yasmine
11-6-2016
 Meld misbruik18-9-2015 20:57:34

Hoi Astrid,

Mss kunnen jullie witte ballonnen nemen die opgevuld zijn met helium die ze dan laten vliegen?



Carolien
28-5-2016
 Meld misbruik6-10-2015 16:44:03

Bij ons mag rijst en confetti enkel als het meteen wordt opgekuist. Voor mij hoort er ook rijst bij een huwelijk :). Nu nog iemand vinden die ik het opkuiswerkje mag laten doen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...