Nu Online
Momenteel zijn er 221 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

traktatie aan het gemeentehuis

  8-3-2015 19:08:05
Zoals ik hoor komen veel mensen kijken aan het gemeentehuis als wij ons ja woord geven en ook van klanten van mijn werk. Maar ik kan niet heel het dorp uitnodigen dus dacht ik van wat flessen cava in de wagen te zetten en als we ons ja woord hebben gegeven erop klinken samen met de mensen die er waren. We zullen dan gebruik maken van wegwerp plastic waar de cava in word geschonken en alles op een kleine tafeltje te zetten. Wie doet dat nog van jullie? Of word dat niet gedaan. Ik wil gewoon niemand over het hoofd zien. Er komt zelfs iemand helemaal van Antwerpen naar Limburg om ons te zien trouwen en mij te zien stralen in mijn trouwjurk. Help.

cindy
8-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1043


Nele
15-5-2015
 Meld misbruik8-3-2015 20:47:20

Mijn zus had bij haar huwelijk een cava-bar met enkele hoge receptie-tafels aan de kerk staan. En een nicht had een ijsjeskar.

Het hangt er een beetje vanaf wat je zelf wil doen Cindy. Laat je niet tot iets verplichten omdat je bang bent dat je mensen zou teleurstellen of over het hoofd zien. Het is jullie dag. Je moet ervan genieten !! :)




Karen
20-2-2016
 Meld misbruik9-3-2015 11:21:39

Hallo, bij ons geeft de gemeente een glas na de plechtigheid op het gemeentehuis, dus ik veronderstel dat iedereen die er dan bij is, gewoon zal kunnen klinken. Iets extra gaan wij dus niet voorzien...



Nele
15-5-2015
 Meld misbruik9-3-2015 12:01:43

Neenee dat is niet bij iedere gemeente zo Karen ! ;-)

Dat is echt van gemeente tot gemeente verschillend. Sommigen bieden een glas aan, anderen geven een cadeau, nog andere doen helemaal niks...

Jullie zijn dus bij de gelukkigen precies! ;)



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik9-3-2015 13:37:25

onze gemeente doet helemaal niets! Gierigaards!!
Dus gaan we zelf ook wat flessen cava en plastic glazen voorzien voor een korte drink op het marktplein.
Een plechtigheid op het stadhuis is zo al snel genoeg gedaan...
Wij hebben dit wel eerst aangevraagd via mail aan de schepen want anders kunnen daar nog problemen van komen...



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik9-3-2015 14:47:35

Hè kelly,

ja ik zou het ook moeten navragen. Bij ons konden dacht ik 80 mensen in het gemeentehuis en ik lachte nog en zei maar zoveel mensen hebben wij niet alleen ons kleine familie een 20 tal mensen. Nee dan zeg je dat je gaat trouwen en iedereen wil je zien en dan denk je euh ok. Zelfs klanten en mensen in mijn leesgroep bij mijn zoon zijn school waar ik elke woensdag ga lezen. En dan nog ook collega's van mij op werk. Zo belangrijk ben ik niet hoor en toch willen ze je zien stralen op je dag omdat ze zo blij voor je zijn. Ik ben dat niet gewoon. Dus ja dacht ik aan cava want weet niet als ons gemeentehuis tehuis iets doet maar er is wel een cafetaria aanvalt maar ik wil ook niet blijven plakken op een plaats want we moeten ook nog de foto's doen. Dus dacht ik aan dit. Een glas en iedereen bedanken en kus en een knuffel en dan verder vertrekken. Ik had gewoon niet gedacht dat er mensen buiten de familie ook nog na het gemeentehuis gaan. Ik durf nog niet meer uit de wagen te komen en iedereen die mijn geloften hoort na mijn ventje toe en hij naar mij. Maar zo zie je maar hoe graag mensen je hebben en dat doet vooral deugd die oprechtheid van mensen.



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik10-3-2015 10:24:43

ja je verschiet daarvan eh, maar er trouwt niet elke dag iemand in je omgeving
ik kijk toch ook altijd eens graag hoor, welk kleed zal ze aanhebben, wat heeft ze met haar haren gedaan, is de suite mooi gekleed, is de man mooi gekleed...
Is altijd zo mooi om zien zo'n gebeurtenissen...



Axelle
25-6-2016
 Meld misbruik3-8-2015 15:41:21

hallo!

wij zouden ook de mensen die naar de kerk gekomen zijn willen trakteren op een glaasje jenever. we zijn op onze eerste date naar een jeneverkotje gegaan en daarom vind ik het leuk om dit te geven als traktaat. ik moet natuurlijk wel nog navragen of het mag in Kortrijk bij die kerk, want dat zijn we niet zeker. Als alternatief had ik gedacht aan een ijskar (het ziet eruit alseen bakfiets) van een vriend van ons.


Het is gewoon heel leuk voor de mensen om iets te krijgen na de mis, ze
hebben tenslotte moeite gedaan om naar jullie te komen kijken en het is leuk
voor de sfeer (en foto’s)




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...