Nu Online
Momenteel zijn er 121 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rondreis West Amerika

  4-3-2015 10:53:56
Hoi iedereen,

Wij denken eraan om vlak na ons huwelijk een individuele rondreis door West-Amerika te maken. Liefst een voorgeprogrammeerde vakantie met vluchten, hotels, huurauto inbegrepen. We vonden er eentje op http://www.kras.nl/vakantie/amerika/reis-ver36413/fly-d...
Dit is een rondreis van 11 dagen, kan iemand mij vertellen of 11 dagen voldoende is en of deze reis voor die prijs dus de moeite waard is om te boeken?

(Vertrekdatum: 12 juli 2015 - goede periode voor West Amerika?)

Bedankt alvast!

Silvy
20-6-2015
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1881


INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik4-3-2015 11:35:53

Je bedoelt het westen van de Verenigde Staten in Noord-Amerika. ;-)



Debby
20-6-2015
 Meld misbruik4-3-2015 11:59:02

Hoi Silvy,

Wij hebben onlangs ook een rondreis in de West Coast gedaan (en we trouwen blijkbaar op dezelfde dag!) en dat was echt de moeite!

Maar ik denk wel dat de reis die jij voorstelde veel te vol zit. Wij hebben ongeveer hetzelfde gedaan, maar dan op 3 weken tijd, dus dubbel zo lang. Om een voorbeeld te geven: op dag 3 vertrekken jullie in Las Vegas, rijden jullie langs Zion NP en komen dan aan Bryce Canyon NP. Dit wil zeggen dat jullie gewoon door Zion en Bryce zullen rijden (misschien hier en daar eens even uitstappen), wat heel spijtig is, want in deze parken kan je gemakkelijk 1-2 dagen doorbrengen en nog niet alles gezien te hebben. Zelfde voor Grand Canyon NP natuurlijk. Je kan in die parken zo'n mooie wandelingen doen en mooie dingen zien, dus het zou spijtig zijn als je er enkel even doorheen kan rijden. Tenzij jullie natuurlijk niet graag wandelen :)

Ik zou dus ofwel zeker een week langer gaan ofwel de tour veel korter maken en er een paar parken en steden uitpikken die je dan deftig kan bezoeken. Het is sowieso al een vermoeiende trip met verre afstanden, dus als jullie dat allemaal op 11 dagen moet doen, ga je doodop zijn. Maar is natuurlijk maar mijn bescheiden mening, ik weet niet hoe jullie graag je reis plannen :)

De prijs voor 11 dagen lijkt me wel oké, want ook de vlucht, auto en hotels zijn inbegrepen. Wij hebben heel onze reis zelf uitgestippeld, maar daar kruipt heel wat tijd in en snap volledig dat jullie hoofd er nu niet naar staat tijdens de voorbereidingen van het huwelijk (wij gaan deze keer onze huwelijksreis ook niet zelf plannen).

Dus succes ermee en laat zeker weten als je nog meer informatie nodig hebt over West Coast US!



eline
23-5-2015
 Meld misbruik4-3-2015 12:56:37

Dag Silvy,

Wij maken na ns huwelijk een gelijkaardige reis. We hebben ons op dit programma van Connections gebaseerd: http://www.connections.be/nl-be/wereld-op-maat/noord-am...
Dat is dus enkele dagen langer dan het programma van Kras.
De prijs voor die 11 dagen lijkt me ook ok, wij moesten onze vluchten er nog apart bijnemen.



Sanne
18-7-2015
 Meld misbruik4-3-2015 13:18:19

Oh leuk!
Ook wij gaan als huwelijksreis naar Amerika.
Wij hebben met behulp van een reisbureau onze reis uitgestippeld en het is 3 weken rondtrekken aan de Westkust en 1 week New York geworden :-)
Ik denk dat die 11 dagen snel zullen voorbij zijn, maar je hebt wel een mooi mix tussen natuur en stad. Het hangt er allemaal vanaf wat jullie willen hé.




Silvy
20-6-2015
 Meld misbruik4-3-2015 13:25:48

"Je bedoelt het westen van de Verenigde Staten in Noord-Amerika. ;-)"

Hihi, inderdaad!

We willen inderdaad een mix van steden, natuur, cultuur, ...
Het is dan ook vooral de prijs die ons aansprak maar ben de afstanden gaan opzoeken en kreeg de indruk dat we per dag soms 6 tot zelfs 8 uur moeten rijden... Weet niet of die indruk wat overdreven is?

Nog een vraagje: Wat is de kostprijs voor het bezoeken vd parken ed?
(We willen +- een totaalprijs vd hele reis, moeilijk, ik weet het! Maar onze echte huwelijksreis is gepland voor februari 2016 omwille vh weer en die zal al duur genoeg zijn!)

Bedankt alvast voor de reacties!



Debby
20-6-2015
 Meld misbruik4-3-2015 15:13:38

Ja, via de planning van kras lijkt het me inderdaad dat je vaak 6u tot 8u onderweg zal zijn, en zo lang in de auto zitten begint snel te vervelen na een paar dagen, zelfs als het maar 3u of 4u per dag is :)

Kostprijs van de parken valt goed mee. Je betaalt eigenlijk per auto en het beste is om een annual pass te nemen. Hiermee kan je elk national park in en dat kostte rond de 130 dollar per auto dacht ik. Dus als je er een viertal parken mee doet valt dat wel mee voor 2 personen. Maar als je bijvoorbeeld ook Universal Studios in LA (themepark) wil doen, ben je wel wat geld kwijt aan de inkom... En natuurlijk nog je eten en drinken ginder (wat gelijkaardige prijzen zijn als in België), inkom Alcatraz, misschien eens een fiets huren, etc. We waren in het totaal wel wat geld kwijt aan deze reis, maar het is echt wel de moeite! Maar als het nog niet je echte huwelijksreis is, is het misschien wel wat duur tov wat je in gedachten had?



Silvy
20-6-2015
 Meld misbruik5-3-2015 8:25:09

Dag Debby,

Nogmaals bedankt voor je reactie!
Het gaan ons niet meteen om 'te duur' het gaat ons er meer over dat we een globaal beeld hebben van de prijs die we ginder nog mogen verwachten en of deze dan evenredig staat tov wat we aan de reis zullen hebben, de afstanden meegerekend. In de auto zitten vinden we in principe niet erg, maar we willen wel de nodige tijd hebben om eens te stoppen en idd eens een wandelingetje te maken ed.

(ps: Kan je goed doorrijden op de meeste plaatsen of veel files/snelheidsbeperkingen/slechte wegen/...)

Bedankt!



Debby
20-6-2015
 Meld misbruik5-3-2015 8:46:15

Over het algemeen zijn de wegen goed en kan je doorrijden, enkel rond de grote steden (LA, San Francisco, Sacramento, etc.) staan er wel files, dus daar best vermijden dat je tijdens de spitsuren toekomt of vertrekt.

Succes ermee nog!



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik5-3-2015 9:37:41

Hallo,


wij maakten dezelfde reis in 2013 maar dan ook drie weken en vond dit af en toe nog te kort. Jullie programma ziet er meer dan ok uit maar zorgt er idd voor dat je enkel door de nationale parken zal rijden zonder veel tijd om te stoppen. De wegen zijn goed berijdbaar en zorgen voor adembenemende uitzichten. De auto - tijd heeft ons op geen enkel moment verveeld al moet je er wel heel goed rekening mee houden dat je best niet in het donker rondrijd. Weinig tot geen verlichting en u veiligheidsgevoel is dan ver zoek. Wij sloten onze reis af met vier dagen vegas en dit was meer dan welkom om uit te rusten want het rondtrekken kruipt gegarandeerd in uw kleren. Veel succes en indien je boekt... geniet ervan het is meer dan de moeite waard!!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums