Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Brunch

  17-2-2015 13:19:17
Hallo bruidjes,

dit is mijn eerste vraag die ik stel (heb wel al veel meegelezen) op het forum :)

Wij zijn nog niet zo lang verloofd, en onze trouwdag is nog veraf, maar ik ben toch al aan het brainstormen over hoe we onze dag kunnen indelen.

We zouden het graag organiseren met een klein budget, en met een gastenlijst van maximum 80 personen. Ik ben een grote doe-het-zelver, dus ook op vlak van decoratie/uitnodigingen/... zou ik graag besparen door het zelf te doen.

Maar daar gaat mijn vraag niet over ;-)

Ik kwam op het idee van een 'weddingbrunch', en dit leek me supertof om te doen.

's ochtends trouwen voor de wet, gevolgd door een uitgebreide brunch. Daarna een kleine ceremonie (niet voor de kerk, maar zo'n soort vrijzinnige dienst), om daarna over te gaan in een soort van avondfeest, maar zonder chique diner. Dus wel alle gasten verwelkomen 's avonds, ook de traditie van de openingsdans doen, en werken met pizzakraam/frietkraam/...

Zijn er bruidjes die dit al gedaan hebben? Of zijn er nog bruidjes die dit van plan zijn om te doen?
Hoe hebben jullie het aangepakt? Huurden jullie dan een zaal voor de ganse dag, en lieten jullie de brunch verzorgen door een traiteur?

Voorlopig zie ik niets dan voordelen (lekker eten tijdens een brunch, goedkoper omdat het geen chique avondfeest zal zijn), maar misschien zijn er ook nadelen aan verbonden?

Jullie mening/tips worden op prijs gesteld!

Ruth
15-10-2016
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 834


cindy
8-8-2015
 Meld misbruik17-2-2015 15:07:20

Heel mooi maar vergeet niet dat ze op sommige plaatsen veel huur vragen voor enkel een zaal. Hier was een zaal en die vroeg 900 en dat geld ben je kwijt. Wij hebben ook maar een 84 tal uitgenodigde. Zo kunnen we ons ook bezig houden met iedereen. Wij hebben een buffet en dessert buffet. En we beginnen met aperitief en hapjes. Ik heb veel rond gebeld en gekeken naar prijzen. Ik ben blij nu waar wij het houden. En als ik zeg waar het feest is zeggen ze Ooh het is daar zo lekker en zo mooi. Goed de pro en contra's afgewezen en zie dan wat het beste voor je is en voor jullie budget. Succes



Els
12-7-2014
 Meld misbruik17-2-2015 16:23:09

Wij hebben ook een brunch gedaan ipv een avondfeest ...
Wij zijn getrouwd op zaterdag en hebben zaterdagavond een klein etentje gedaan met ouders en zussen. Op zondag hebben we dan ipv de gebruikelijke avondfeest, een brunch gedaan. Mensen waren uitgenodigd om 9.30, begonnen met ontbijtbuffet, dan koud buffet, warm buffet en dessertbuffet, einde feest om 19u. Was wel even duur als een avondfeest, maar grote voordeel was dat onze kids er de ganse tijd bij zijn geweest. We hebben zelfs een DJ genomen en hebben gedanst op zondagnamiddag. Ik had schrik dat dat 'raar' ging zijn, maar dat was helemaal niet het geval. Iedereen was super enthousiast.



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik17-2-2015 17:24:17

Het gebeurt wel af en toe eens dat een trouwfeest tijdens de dag geprogrammeerd wordt. Receptie om 12u, maaltijd naargelang... en openingsdans soms rond 17u, einde van het feest rond 21u. Meestal zijn dit kleinere feesten, en gaat het om koppels met kinderen.

Zo heb ik al twee sets na elkaar gedraaid... uitputtend dat wel. ;-)



Elien

 Meld misbruik18-3-2015 15:46:08

Onze planning (tot nu toe) want bij ons duurt het ook nog wel ff is als volgt:

Gemeentehuis voor de middag
receptie (met gewoon een drankje, chips, nootjes, sandwiches) voor mensen die je wel wat kent maar niet mega goed kent...
viering (waar iedereen dan welkom op is)
dan foto's nemen
daarna iets kleins eten met de suite (30tal personen)
en dan willen wij een tweede groep mensen (die we echt graag hebben en mee willen feesten) uitnodigen op een soort fuifconcept: drinken en hapjes en muziek.

Wij hebben een luxe probleem: te veel vrienden en kennissen.. vandaar de 2 aparte groepen. De receptie is voor buren, vrienden van ouders, kennissen,... en dat is al een 80 man op zich(suite bij in). De suite zijn dan 30 personen (ouders, grootouders en beste vrienden) en dan het avondfeestje is nog eens met 170 mensen (is suite bij in)
Wij vinden dit concept tot nu toe wel een tof idee.. gezien we dan ook niet de beide groepen op hetzelfde moment te moeten uitnodigen of om mensen echt weg te moeten sturen want dat kan ik niet zo goed :p


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...