Nu Online
Momenteel zijn er 75 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Daggasten in het Zwart?

  16-1-2015 21:48:41

Hey Meiden,

zit met een heel vervelende situatie. we trouwen eind mei.

Zelf heb ik heel wat mensen in mijn leven verloren waaronder mijn eerste vriend.

Op onze trouw is geen dresscode opgelegd, het enige wat ik vraag is dat de daggasten niet in het zwart komen omdat ik niet het gevoel wil hebben dat het eerder een begrafenis is.De mannen zijn uiteraard in kostuum dat meestal zwart is.

Nu is er een hele heisa ontstaan omdat zowel mijn toekomstige zijn mama als mijn zus in het zwart komen omdat hen dat nu juist het beste staat.

Ik ben hier echt triest door omdat ik van mijn trouw een vrolijke dag wil maken en niet geconfronteerd wilt worden met een donker gevoel.

Vinden jullie dat vrouwelijke daggasten in het zwart mogen komen of ligt het echt aan mij ? :-(



sarah

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1534


Debbie
23-4-2016
 Meld misbruik16-1-2015 22:36:58

goh persoonlijk zou ik mij dat niet aantrekken, maar ikzelf zou naar een trouwfeest niet volledig in het zwart gaan, maar met een kleurrijk accent werken. Mss kun je hen dat vragen als ze echt in het zwart willen komen.
Maar ik zit niet in jouw situatie. Moest ik van jou zijn zou ik het echt vragen om geen zwart te dragen omdat je u daar niet goed bij voelt... Niet vergeten het is jouw dag en zij moeten rekening houden met wat jij wilt!
En een schoonmoeder in zwart vind ik nu ook niet zo sympathiek eerlijk gezegd.



Floshken

 Meld misbruik16-1-2015 23:40:57

hey Debbie,
Bedankt voor je reactie. Beide partijen weten sinds het begin al dat ik liever geen zwart zie. Ook weten ze waarom en desondanks lijken ze dat niet te begrijpen.
Deze avond nog een hevige discussie met mijn ma gehad. Zij verdedigt uiteraard mijn zus met het motto : Iedereen doet aan wat hij Wilt. Ze staat er zo mooi mee en ze gaat haar geen ander kleed halen daarvoor.. Voor mij hoeft niemand iets speciaals te halen. Maar als ze het dan toch doen, waarom kiezen ze Voor een zwart kleed!? Ondanks mijn vraag om geen zwarte kledij
..
Wetende dat beiden een kleerkast hebben om heel Afrika mee te kleden vind ik het vrij egoïstisch van hen.
"



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik17-1-2015 13:05:05

Ik zou, in mijn situatie dus, hier geen problemen mee hebben. Maar het is JOUW huwelijk dus vind ik dat je wel het recht hebt om dit te vragen aan jouw zus en schoonmoeder. Als ze dan toch persé in het zwart willen komen omdat dit hen het beste staat (alhoewel ik hieraan twijfel want er zijn maar weinig mensen die heel goed staat met zwart - en mocht het om 'afslankende' reden zijn, zijn er nog veeeel andere opties) zou ik ook vragen voor een kleuraccent. Vb leuke fleurige riem, gekleurd bolero'tje, sjaal, ..

Succes!!!




Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik18-1-2015 1:09:43

Ik weet niet of je uitnodiging al de deur uit is, maar misschien net wel een kleuraccent vragen.
Al is het dat ze een rode bloem op dat kleedje spelden. Of een gele riem aanhebben.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...