Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kostenplaatje huwelijk

  15-1-2015 19:31:52
Hey Bruidjes!

Onze dag, 30mei, zal er snel zijn! Nu we in 2015 zijn voel ik hier en dan al eens een stressmomentje opkomen :) Ik ben nog eens alles goed aan het budgetteren en ik moet toegeven dat onze trouwdag toch veel meer zal kosten dan wat we initieel in gedachten hadden. Nu ja, je trouwt maar 1 keer (althans dat hopen we) en we willen echt groot feest met alles erop en eraan. Gelukkig zijn mijn partner en ik wat dat betreft op dezelfde golflengte.

Nu komt mijn vraag... misschien een zeer indiscrete vraag maar we zijn hier tenslotte toch allemaal bruidjes bij elkaar :) Wat heeft of gaat jullie trouwfeest kosten en wat is daar allemaal in inbegrepen? Ik ben hier zeer benieuwd naar omdat ik toch wil weten of we niet overdrijven... THX!!!

Gaëlle
30-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2336


Jens
12-9-2015
 Meld misbruik15-1-2015 21:48:56

Het loopt echt op!
Ik hoop dat wij het kunnen afronden op zo'n 25 000, maar ik weet niet goed meer waar te besparen. Hier zit wel alles is, van feestzaal en menu, tot en met bloemen, ringen, kleed, dj, fotograaf, bus...
Ik volg dit ook verder, ben benieuwd!
Grtjs



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik15-1-2015 23:11:02

het totaalplaatje is hier zo'n 15000 euro
en het merendeel gaat naar het avondfeest (8000 euro)
voor de trouwkleding en accessoires van ons allebei samen zitten we ongeveer aan 2100 euro
uitnodigingen en bedankjes komen neer op zo'n 500 euro
vervoer voor de gasten is 400 euro
fotografen + dj in totaal voor 550 euro (waar vrienden goed voor zijn!+ geluidsinstallatie te huren)
kapsel en make-up schat ik op 150 euro (mijn proefkapsel + de dag zelf en mijn verloofde gaat naar de barbier) en dat is ruim geschat... want make-up gaat mijn zus doen
de ringen kostten 1500 euro (en dan was het nog afgeprijsd, woops :p)
van het bruidsboeket heb ik nog geen idee...
en dan rekenen we nog onverwachte en verborgen kosten erbij, zoals postzegels, tussendoor een extra kappersbezoek,...
We hebben wel wat kunnen besparen door kennissen, vrienden en familie in te schakelen

huwelijksreis is er duidelijk niet bijgerekend (dat is heel kort door de bocht geschat op 5000)



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik16-1-2015 5:30:34

Wij hadden een totaalkost van 20000 euro, alles in behalve honeymoon, wel even vermelden dat onze ringen 2800 euro waren, wat al reeds een grote hap was!Vervoer was gratis omdat mijn nonkel een knappe auto heeft en de grootste hap is inderdaad het feest!

Toch vonden wij het beiden elke euro waard!!!!!!!!!! :)




Sjoeke
3-7-2015
 Meld misbruik16-1-2015 8:13:01

Ja, ik herken het gevoel!

Maar ik moet wel zeggen, ik heb een max. budget opgesteld op voorhand (met zo'n excel-documentje) en daar kwam ik op een kleine 18000 euro - Alles is.

Maar voorlopig kan overal onderblijven en ik moet zeggen: het maakt mij wel trots! :-) Het is zo een beetje een gevecht tegen mijn excel-file die ik graag wil winnen :-)

Succes er mee!




mona
27-7-2013
 Meld misbruik16-1-2015 10:44:32

Denk dat wij rond de 10.000 uitgekomen zijn. Receptie + avondfeest met koud en warm buffet + desserten voor 100 man + dansfeest met drank à volonté was de grootste kost, ik geloof rond de 9000 euro. Mijn jurk + schoenen waren 450 euro samen (beiden afgeprijsd), man zijn kostuum en schoenen (beide Essentiel) waren ook een paar honderd euro in solden. Fotograaf ongeveer 600 euro. Ik heb mijn verlovingsring als trouwring genomen + 300 euro voor gouden ring man.

Uitnodigingen hebben we zelf gemaakt van singles van liefdesliedjes uit de kringloopwinkel, en grotendeels persoonlijk afgegeven, dus geen postzegelkosten. Pakweg enkele tientallen euro's aan singles, stickers en inkt. Kapper en schmink ook een paar tientallen euro's (kapster aan huis was meisje dat dit als hobby deed, make-up heeft mijn ma betaald).

Huwelijksreis hadden we niet echt speciaal gepland, de weken na onze trouw hebben we geen reis gedaan. Het jaar erop wel twee weken naar Senegal geweest en daar onze eerste huwelijksverjaardag gevierd: 2000 euro voor twee weken/twee personen/alles in (vlucht, verblijf, vervoer, uitstapjes met chauffeur (safari, eiland bezoeken etc...), elke dag uit eten...).



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik18-1-2015 1:27:55

Wij zijn vrij "klein" getrouwd.

Mijn kleding: 300 euro (geen trouwkleed)
Zijn kleding: 50 euro
Ringen: 1.700 euro
Stadhuis: 120 euro
Kapsalon 5 dagen voor huwelijk: 55 euro (de dag zelf deed mijn moeder het)
Drankje na 't stadhuis (cafeetje met de mensen die op 't stadhuis waren): 120 euro
Barbecue (hapjes-cava-barbecue met buffet-dessert + drank) 's avonds voor +/- 50 personen: +/- 3.000 euro
Foto's: cadeaubon van ongeveer 100 euro + mee feesten (fotograaf was een vriendin van familie en wou absoluut geen geld)
Taxi naar huis na 't feest: 60 euro

Mijn kapsel en make-up zijn gebeurd door mijn moeder. Zij heeft ook mijn schoenen en handtas (100 euro) betaald. En mijn ouders stonden erop om de barbecue te betalen. (Ook voor mijn zus zullen ze dat doen als ze ooit trouwt.)

Huwelijksreis (2 weken Griekse eilanden): +/- 3.200 euro voor vliegtuig, hotel en boot. Daarnaast nog budget dat ik niet heb geteld voor eten, auto huren, uitstappen, ...


De ringen hebben in verhouding veel gekost, net omdat die hopelijk "forever" zijn.

15 à 20.000 euro uitgeven of meer ... dan was mijn man waarschijnlijk gewoon niet getrouwd. Die kreeg het al spaans benauwd toen we eerst het idee hadden om een grote receptie te geven voor véél meer volk en ik es snel berekende wat dat ging kosten (150 à 200 man à 40 euro per persoon ongeveer). Zoveel geld wou ie echt niet geven aan 1 dag.



nina
19-9-2015
 Meld misbruik19-1-2015 13:56:55

Ik denk dat wij gaan uitkomen rond 25000€, de kost van de traiteur is zeker de hoogste, die is bij ons bijna 13000€, dan is fotograaf en bloemen ook vrij duur. Je trouwkleed kan je in gaan besparen door naar outlets enz te gaan maar doe je dat niet reken dan ook maar 1400 tot ...euro. Huwelijksreis zit bij ons niet inbegrepen in de prijs, dat zal nog een extra 4000€ ongeveer zijn.

Nu is in deze prijs ook wel alles inbegrepen (buiten huwelijksreis), we hebben ook een grafisch ontwerper gevraagd voor de uitnodigingen etc omdat ik nogal pietje precies ben maar uiteindelijk zou je daar allemaal op kunnen besparen..




Melissa
23-5-2015
 Meld misbruik19-1-2015 16:53:26

Hey Gaëlle,

wij trouwen ook op 30 mei & eerlijk gezegd krijg ik zo af en toe ook wel al last van een stress momentje :), het komt snel dichterbij!
Ons totaal budget zit momenteel geschat zo rond de €25.000, huwelijksreis niet inbegrepen.

kleed : € 2.500
ringen : €1.000
vervoer : €700
Fotograaf : €700
Videograaf (of hoe noem je zo iemand...) € 700
kostuum : 300
Bedankjes : €200
bloemen & corsages : nog geen idee
uitnodigingen : geen idee
Make-up & haar : €120
Dj : €700

Je kan dus wss al raden waar het grootste deel van het budget naartoe gaat,
we hebben 2 recepties & een avondfeest en dat is de zwaartse kost. Vond het ook wel belangrijk om een mooie & verzorgde zaal te hebben
Als ik het zo bekijk dan hoop ik dat we er komen met die €25.000.... :)

Alvast veel succes met je verdere planning!!!






Nathalie
14-3-2015
 Meld misbruik21-1-2015 14:37:24

Ik trouw in maart en door omstandigheden moest het snel gaan (alles op 5 maanden te regelen). Gezien wij normaal pas binnen paar jaar wilden trouwen, hadden wij er nog niet voor gespaard ofzo, dus een zeer beperkt budget. Wij hadden gedacht aan 5000 euro, maar hebben dat nu bijgesteld naar 7 à8000 euro maximum.

Wij houden een simpel, volks feest met alleen mensen die WIJ erbij willen en doen het echt helemaal hoe WIJ willen...

Zaal voor 2 dagen (parochiezaaltje) 600 euro
Hulp met bediening, opruimen etc door lokale scouts 300 euro
Vervoer en chauffeur: gratis
Fotograaf 950 euro voor ongeveer 12 uur
Bbq buffet 24 euro pp
Zeer democratische dranken in de zaal
Ijskar avondfeest 250 euro
Uitnodigingen 2 euro/stuk (zelfgemaakt en duur uitgevallen)
Decoratie / bloemen etc moet ik nog regelen, maar trachten ook hier de kosten te minimaliseren
Mijn kleed (zwangerschapslijn) 225 euro
Schoenen 35 euro
Zijn kledij moet nog gekocht worden, maar hij houdt van simpel, dus wij rekenen ongeveer 200 euro
receptie snacks doen zelf inkopen en maken koude tapa's
eten en bezigheidstherapie voor de vele kindjes 150 euro
ringen 250 euro
dj 200 euro

Willen echt gewoon een simpel maar spetterend feest en geven dan niet zo om de locatie, maar wel om de sfeer die er hangt!

veel succes en plezier!






Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...